Skip to main content

Als ik de gids wil gebruiken werkt deze niet na 24.00 uur of ik start de boxen opnieuw op dan kan ik wel de gids bebruiken

Box 3 slaapkamer 00.30 uur tv aangezet tv zenders goed bereikbaar.

Daarna gids aan ,nu vastloper en moet resetten.

Deze box 3 staat op wifi.

Zodra ik weer wat tegenkom en wakker ben meld ik dat.

 

Om half een aangezet? ​En dan een vastloper met de gids? Dat is weer wat nieuws! 

Oh ja, dat had je al eens eerder gehad geloof ik hè?


Heb ik ff pech alle 3 de boxen hebben het zelfde euvel. In meer of mindere mate.

Omwisselen voor andere boxen lijkt me

 

 


Even wat nieuws van het front zondagnacht 00.30 Tv aan gids vastgelopen ,gids uitgeschakeld en nu kan ik met de pijltjes of nummers van kanaal wisselen hoewel de meeste zenders het niet doen zijn er toch een paar zenders die het wel doen bv, zender 8-9-10-disney-history-33-34-canvas-39-40-crime-zdf-44-45-46-47-52-53-55-57-58-59-60-63-63-73-Gids aan foute boel ,alle kanalen niet te schakelen.

Gids uit en ik kan weer bij de zenders die het wel doen.

Box gereset nu doet alles het weer ook de gids

Ik weet het niet meer ,maar dat het niet helemaal goed zit is wel duidelijk.

Sterkte


Even een reactie van het front,om 00.30 uur de tv aangezet de gids werkte niet gids uitgezet en ik kon weer van kanaal schakelen met pijltjes of nummers   de meeste zenders deden het niet maar sommige wel zoals 33-34-39-40

44-45 -46'47 52-53-55'57-58-59-60-62 64-63-75

als ik de gids inschakel is het zenderoverzicht er weer alleen kan je d'r niks mee alleen een reset van de box brengt alles weer to leven


Daarom vermoed ik een server probleem. Ik kan me zo voorstellen dat je met 1 abonneenummer ongeacht het aantal op een server zit. Maar ja, ik ken het gebruikte systeem niet.

Inderdaad. Of zou het aan bepaalde extra pakketten kunnen liggen? Of aan het totaal aantal beschikbare zenders? Of aan erotiek aan/uit? (Hier met alleen het standaardpakket, en erotiek verborgen, het probleem niet gezien.)

Het moet iets zijn dat blijkbaar direct opgelost wordt na een herstart. Misschien heeft de gids teveel geheugen nodig als er na middernacht een dag extra bijkomt terwijl de gids van 7 dagen geleden nog niet opgeruimd is? Aan de andere kant hebben de ontwikkelaars thuis vast alle extra paketten, dus veel zenders.

Ik dacht ook nog dat voor sommige zenders (misschien zelfs sommige regionale zenders die niet iedereen heeft, afhankelijk van woonplaats) de gids voor “dag 7 na nu” misschien nog niet beschikbaar is vlak na middernacht, waardoor er iets niet werkt. Maar dán zou herstarten niet meteen helpen.

En zien jullie het probleem ook op tv.kpn.com? (Ik heb daar nooit gekeken vlak na middernacht.) (Die website testen heeft geen zin, want je kunt de website niet herstarten dus het probleem zal daar niet zichtbaar zijn.)


Ik snap dat jullie misschien niet vrolijk worden van willekeurige vragen van iemand die niet eens in de code van de TV+ Box/servers kan kijken. Maar toch, wie weet waar gedachtenkronkels toe leiden...

Maakt het nog uit welke zender je live aan het kijken was, als je naar de gids gaat? (Zo doet de Minigids ook raar na middernacht, totdat het huidige programma ook na middernacht begonnen is. Maar geen vastlopers hier.)

 

Box 3 slaapkamer 00.30 uur tv aangezet tv zenders goed bereikbaar.

Daarna gids aan ,nu vastloper en moet resetten.

Is dat vanuit de “Ecostand” (dus: TV+ Box helemaal uit, dan kent-ie vast een vorige gids niet meer) of vanuit de “Snelle start” (dan heeft-ie misschien nog een oude gids in z’n geheugen die ‘t ding denkt te kunnen gebruiken maar die dan toch voor problemen zorgt)?

En in beide gevallen wel nieuwsgierig of het probleem misschien ook heel veel later optreedt, gewoon iedere keer als je ‘m voor het eerst aanzet op een dag, en vrij snel daarna naar de gids gaat? Waarbij het dus misschien niet uitmaakt of dat nou net na middernacht is, of pas ‘s avonds. Ik zou denken dat je best vaak meteen naar de gids gaat als je het ding aanzet, dus ik vermoed dat het overdag/’s avonds niet gebeurt. Maar misschien begin je de dag meestal met radio, zonder de gids.

 

Om precies 24.00 geen gids meer,  en je kan niet meer schakelen tussen de zenders.

Logisch dat je voor het testen al snel na middernacht naar de gids gaat. Maar is het ook wel eens foutgegaan als het ding al voor middernacht aanstond, en dat je pas een tijd na middernacht naar de gids ging?


Dank voor alle tests en info! Het tv team geeft aan dat ze hiermee bezig zijn. De hoop is dat het in de eerstvolgende update verholpen zal gaan zijn, maar kunnen we nog niet helemaal garanderen. Houd de  Product Updates in de gaten :)


Ik snap dat jullie misschien niet vrolijk worden van willekeurige vragen van iemand die niet eens in de code van de TV+ Box/servers kan kijken. Maar toch, wie weet waar gedachtenkronkels toe leiden...

Maakt het nog uit welke zender je live aan het kijken was, als je naar de gids gaat? (Zo doet de Minigids ook raar na middernacht, totdat het huidige programma ook na middernacht begonnen is. Maar geen vastlopers hier.)

 

Box 3 slaapkamer 00.30 uur tv aangezet tv zenders goed bereikbaar.

Daarna gids aan ,nu vastloper en moet resetten.

Is dat vanuit de “Ecostand” (dus: TV+ Box helemaal uit, dan kent-ie vast een vorige gids niet meer) of vanuit de “Snelle start” (dan heeft-ie misschien nog een oude gids in z’n geheugen die ‘t ding denkt te kunnen gebruiken maar die dan toch voor problemen zorgt)?

En in beide gevallen wel nieuwsgierig of het probleem misschien ook heel veel later optreedt, gewoon iedere keer als je ‘m voor het eerst aanzet op een dag, en vrij snel daarna naar de gids gaat? Waarbij het dus misschien niet uitmaakt of dat nou net na middernacht is, of pas ‘s avonds. Ik zou denken dat je best vaak meteen naar de gids gaat als je het ding aanzet, dus ik vermoed dat het overdag/’s avonds niet gebeurt. Maar misschien begin je de dag meestal met radio, zonder de gids.

 

Om precies 24.00 geen gids meer,  en je kan niet meer schakelen tussen de zenders.

Logisch dat je voor het testen al snel na middernacht naar de gids gaat. Maar is het ook wel eens foutgegaan als het ding al voor middernacht aanstond, en dat je pas een tijd na middernacht naar de gids ging?

Nee, dat heb ik nog niet geprobeerd...wel is het zo dat niet alle zenders weg zijn. 192 TV blijft wel beschikbaar...de weggevallen zenders verdwijnen ook uit het Nu op TV-gedeelte.

Gisteren, of eigenlijk vanmorgen heel vroeg dus, viel mij nog wel iets anders op: Als je 'm uitzet met de KPN-knop rechtsboven en dan weer aanzet is alles ook gelijk weer terug...tenminste, gisteren.

Zal het vanavond nogmaals testen.


Beste Erik,

Even een opmerking

Uw antwoordt verbaast mij dat het tv team hier mee bezig is.

Helpdesk kent dit probleem niet

Zo ook de  2 monteurs die ik  over de vloer heb gehad waarvan 1 "  expert" en  kende dit euvel niet.

Ik heb één nieuwe box plus modem ontvangen en het probleem blijft. 

Ze hebben zelfs  aan de lijn van buiten  naar binnen gewerkt. 

De box heeft de allernieuwste updates volgens de monteurs


Uw antwoordt verbaast mij dat het tv team hier mee bezig is.

Helpdesk kent dit probleem niet

Zo ook de  2 monteurs die ik  over de vloer heb gehad waarvan 1 "  expert" en  kende dit euvel niet.

 

Het tv team is het team aan ontwikkelaars die aan TV+ werkt en de updates maakt en uitvoert.

Helpdesk, monteurs, ook wij, weten een fractie van wat het tv team weet. Het forum heeft het voordeel dat we, bij feedback en problemen, dit vaak direct aan het tv team kunnen voorleggen. En dan dus ook met een antwoord als de mijne kunnen komen. Helpdesk kan dit niet, monteurs kunnen dit ook niet rechtstreeks.


Ik snap dat jullie misschien niet vrolijk worden van willekeurige vragen van iemand die niet eens in de code van de TV+ Box/servers kan kijken. Maar toch, wie weet waar gedachtenkronkels toe leiden...

Maakt het nog uit welke zender je live aan het kijken was, als je naar de gids gaat? (Zo doet de Minigids ook raar na middernacht, totdat het huidige programma ook na middernacht begonnen is. Maar geen vastlopers hier.)

 

Box 3 slaapkamer 00.30 uur tv aangezet tv zenders goed bereikbaar.

Daarna gids aan ,nu vastloper en moet resetten.

Is dat vanuit de “Ecostand” (dus: TV+ Box helemaal uit, dan kent-ie vast een vorige gids niet meer) of vanuit de “Snelle start” (dan heeft-ie misschien nog een oude gids in z’n geheugen die ‘t ding denkt te kunnen gebruiken maar die dan toch voor problemen zorgt)?

En in beide gevallen wel nieuwsgierig of het probleem misschien ook heel veel later optreedt, gewoon iedere keer als je ‘m voor het eerst aanzet op een dag, en vrij snel daarna naar de gids gaat? Waarbij het dus misschien niet uitmaakt of dat nou net na middernacht is, of pas ‘s avonds. Ik zou denken dat je best vaak meteen naar de gids gaat als je het ding aanzet, dus ik vermoed dat het overdag/’s avonds niet gebeurt. Maar misschien begin je de dag meestal met radio, zonder de gids.

 

Om precies 24.00 geen gids meer,  en je kan niet meer schakelen tussen de zenders.

Logisch dat je voor het testen al snel na middernacht naar de gids gaat. Maar is het ook wel eens foutgegaan als het ding al voor middernacht aanstond, en dat je pas een tijd na middernacht naar de gids ging?

Nee, dat heb ik nog niet geprobeerd...wel is het zo dat niet alle zenders weg zijn. 192 TV blijft wel beschikbaar...de weggevallen zenders verdwijnen ook uit het Nu op TV-gedeelte.

Gisteren, of eigenlijk vanmorgen heel vroeg dus, viel mij nog wel iets anders op: Als je 'm uitzet met de KPN-knop rechtsboven en dan weer aanzet is alles ook gelijk weer terug...tenminste, gisteren.

Zal het vanavond nogmaals testen.

Gisteravond aan laten staan tot half een, dan is er geen gids, wel lijken dan meer zenders beschikbaar te zijn. Simpelweg uit- en weer aanzetten werkt toch niet, je moet herstarten.


Het probleem met het uitvallen van de gids en de meeste zenders om 0.00 u is nu opgelost met de laatste update van 21 augustus!

Thx!


Dat zou fijn zijn

Domme vraag misschien

Maar hoe zet ik die laatste update erop

En waar haal ik die vandaan


@opaeus, het kan zijn dat voor jouw +Box de update morgen pas beschikbaar is, ik schijn in de testgroep te zitten die 'm op maandag altijd al krijgt. 

Je kunt bovenin naar het belletje gaan (belletje is rood als er een melding is) in de kopregel, indrukken, dan staat daar Update installeren. Aanklikken, en dan gaat alles verder vanzelf. 

Maar nogmaals, misschien kan het bij jou pas morgen, gewoon even proberen. 

Onder Informatie zie je het meest recente versienummer.

Domme vragen bestaan niet hoor.


Dat zou fijn zijn

Domme vraag misschien

Maar hoe zet ik die laatste update erop

En waar haal ik die vandaan

@opaeus In principe komen die updates vanzelf. 

Ik heb mij “geabonneerd” op deze pagina zodat ik nieuws over updates in mijn mailbox binnenkrijg: https://forum.kpn.com/product-updates 

Bovenaan op die pagina staat de update die @Ratonesque al gekregen heeft.


Dank voor alle tests en info! Het tv team geeft aan dat ze hiermee bezig zijn. De hoop is dat het in de eerstvolgende update verholpen zal gaan zijn, maar kunnen we nog niet helemaal garanderen. Houd de  Product Updates in de gaten :)

 

De oplossing voor dit probleem zit inderdaad in de huidige update:

 

Deze is afgelopen maandag voor de preselectie beschikbaar gekomen, en zal vandaag voor de rest van de klanten beschikbaar gaan komen.


Dank


Dank u wel.

En het zal mij benieuwen 


Update: gisteravond werkte de gids weer niet na middernacht (terwijl ik de update al binnen had)! Het was de eerste avond dus wel goed, nu weer niet. Ook waren weer niet alle zenders zichtbaar.

Na herstart werkte alles trouwens weer.


2 dagen geleden voor het eerst dit (?) probleem ondervonden toen ik de TV+ pas om 00:40 aan zette. Geen gids, lege dia's op startpagina en Nu op TV.

Als ie al voor 00:00 aan staat geen problemen.

En dit is mooi:

Erik schrijft:

De oplossing voor dit probleem zit inderdaad in de huidige update:

 

Deze is afgelopen maandag voor de preselectie beschikbaar gekomen, en zal vandaag voor de rest van de klanten beschikbaar gaan komen.


Update: gisteravond werkte de gids weer niet na middernacht

Zat je wel bij de preselectie?


Update: gisteravond werkte de gids weer niet na middernacht

Zat je wel bij de preselectie?

Ja hoor, op een van mijn twee ontvangers krijg ik altijd op maandag al de update, afgelopen maandag ook.


De update is gisteren voor iedereen uitgerold. Willen jullie kijken of het probleem inderdaad is opgelost, @Ratonesque, @opaeus en @Geertje.67?


De update is gisteren voor iedereen uitgerold. Willen jullie kijken of het probleem inderdaad is opgelost, @Ratonesque@opaeus en @Geertje.67?

Gisteravond was het helemaal goed, zal straks even weer checken, want dinsdagavond leek het erop dat de gids toch weer niet helemaal goed was. Ook waren alle zenders pas na een herstart weer beschikbaar.


Ik zal straks eens kijken en,  dan hoort u het van mij 


Reageer