Skip to main content

Als ik de gids wil gebruiken werkt deze niet na 24.00 uur of ik start de boxen opnieuw op dan kan ik wel de gids bebruiken

De update is gisteren voor iedereen uitgerold. Willen jullie kijken of het probleem inderdaad is opgelost, @Ratonesque@opaeus en @Geertje.67?

Gisteravond was het helemaal goed, zal straks even weer checken, want dinsdagavond leek het erop dat de gids toch weer niet helemaal goed was. Ook waren alle zenders pas na een herstart weer beschikbaar.

Nee, helemaal lekker loopt het vanaf 24.00 toch nog niet hoor. De gids is niet meer helemaal leeg, maar je kunt niet goed naar de programma's in de gids navigeren...blijft hangen op de groene balk.

Ook zijn lang niet alle zenders zichtbaar.


De update is gisteren voor iedereen uitgerold. Willen jullie kijken of het probleem inderdaad is opgelost, @Ratonesque@opaeus en @Geertje.67?

 

 

 

Nee, het werkt toch nog niet goed hoor. Gids is vanaf 24.00 niet meer helemaal leeg, maar je kunt niet meer naar de programma's gaan in de gids...ook lijkt de NU-lijn verdwenen. Ook zijn lang alle zenders niet zichtbaar.


Ratonesque ,

Dat had ik gisteren en eergisteren , dat ik  niet kon switchen naar een andere zender via de tv gids.

Nu geen problemen  werkt naar behoren hopen dat dit zo blijft


Als ik moet afgaan op de belevenis van mijn vrouw is het nu opgelost 

Ik probeer dit weekend nog een keer ,of het goed blijft gaan.

 


Goed om te horen dat het bij jullie opgelost lijkt @opaeus en @Geertje.67. Mocht het toch nog terug komen hoor ik het graag. 

 

@Ratonesque, zou jij eens de TV+ Box willen resetten, en dan kijken of het nog steeds voorkomt? Zo ja, zie je dan kans er een filmpje van te maken? Of, als dat niet lukt, in ieder geval foto's van hoe het eruit ziet?


@Erik_

Ja, ik zal vanavond even weer kijken wat-ie doet en dan maak ik er een foto van.

Ik zal het op mijn andere ontvanger ook nog eens testen...daar heb ik het probleem nog niet gezien, dus het lijkt in de ontvanger in de huiskamer te zitten, en ook alleen bij mij als ik de reacties van de anderen hier zie 🫤

Even resetten inderdaad, misschien is dat de oplossing.


Zo zag het er gisteravond om middernacht uit...de NU-lijn staat er nu wel, zie ik...nou ja, eerder niet goed gezien misschien. 

Als je een zendernummer intoetst doet-ie niks.

Na herstart werkt alles weer helemaal goed. 


Met de laatste update doet alles weer zoals het hoort

Tijdbalk loopt door en kan ook  van zenders wisselen.

Vrouwtje is tevreden.

Gr Opaeus


Goed om te horen, @opaeus.

En super dank voor het screenshot, @Ratonesque! Ik geef dit bij de feedback van deze week door en kom er bij je op terug. Al wel vast de vervolgvraag: had je dit op je andere ontvanger ook gemerkt? Of is het echt op de ene? Zo ja, wil je dat serienummer eens in je forumprofiel zetten?

 

Edit: Het tv team zou graag een foto zien van je volledige scherm, op het moment dat je dit ervaart, zodat ook goed de live-tijd zichtbaar is enzo. En, ten overvloede, je weet zeker dat je de meest recente updates binnen hebt? Versie 0.23.4 voor de firmware en 1.115.6 voor de app.


Zo zag het er even na middernacht uit op de tweede ontvanger. Er staat ook een slotje, zie ik ineens. Ik heb inderdaad deze versienummers, ik voer altijd meteen uit.

Heb serienummer in profiel gezet.


Top, dank je! 


@Ratonesque, jouw box is onder monitoring gezet zodat het tv team de logs kan bekijken. Ze vragen of je nog een keer dit wilt reproduceren. Geef dan hier even aan precies wat je doet, stap voor stap. Zo van, ‘ik zet de box aan, ik open npo 1, ik open de gids, ik scroll etc.’ tot het moment dat je de foute gids krijgt. Noteer hier dan ook even rond welke tijd dat was (of plaats een foto). Dan kan het team direct in het log naar de juiste tijd. Idealiter, als het lukt, zou een filmpje van het hele proces ook heel waardevol zijn.

Belangrijk: je mag de box niet herstarten nadat je de fout gereproduceerd hebt. Dan wordt het log namelijk weer gewist.


23.56 Aangezet: alles OK

0.00 In gids alles nog OK, wel wat gerommel in het geluid exact om 0.00.

0.01 Na met pijltjestoetsen geklikt te hebben ontstaat dit beeld, pijltjestoetsen omhoog, omlaag en opzij werken in gids niet meer.

O, ik had nog een video gemaakt van situatie na 0.00, maar die opname is te groot om up te loaden zie ik nu. Zal vanavond nog een iets kortere opname proberen.

Een aantal zenders zijn via tegelrij nog wel aan te klikken, meeste zenders die je via cijfertoetsen oproept doen na middernacht niks.

Hoop dat team hier iets mee kan!

 


Hoe benaderde je de gids? Ik had heel erg vaak dat na indrukken van knopje gids het manoeuvreren niet werkte. 

De laatste maanden ging ik altijd via het menu naar de gids en dan werkt het altijd. 


Klopt @PeterG, via de gidsknop inderdaad. Maar tot aan 0.00 uur werkt de gidsknop gewoon goed, alleen direct na 0.00 uur niet meer, net als de meeste andere knoppen. Je toetst bijvoorbeeld 61 in om naar CNN te gaan, en dan krijg je een zwart scherm, en soms (maar gisteren weer niet) een foutmelding. Af en toe doet een cijfercombinatie het ook wel, 75 gisteravond, dat is iets van RTL geloof ik.

Het heeft echt te maken met de overgang van de ene dag naar de andere.


Super dank, @Ratonesque! Voor het filmpje kun je KPN Secure File Transfer gebruiken. Je mag de link dan via privébericht naar mij sturen. Standaard staat het ingesteld op verlopen na 1 dag of 2 downloads, dat is over het algemeen te snel. Dus als je dat zou willen zetten op een 7 dagen en een 10 downloads, dan komt het goed.

 

En als je dan een filmpje zou kunnen maken van, zeg es 1 minuut voor middernacht terwijl alles nog ok is, tot en met een minuutje erna. Dat zou de kers op de taart zijn :)


Hee, het lijkt erop dat op in elk geval een Box het probleem van het uitvallen van kanalen en Gids om 0.00 uur nu opgelost is, al twee dagen geen probleem.


Goedemorgen,

Ik had het gisteren na oo.oo uur nog, de programmagids blijft hangen. Oftewel ik kan niet naar een andere zender schakelen .En dan ook geen beeld

 


 Nee, te vroeg gejuicht...toch weer een vastloper om 0.00 uur...dus toch niet opgelost...


Super vervelend  is dit en ,nog zacht uitgedrukt. Ik snap niet dat KPN deze box op de markt heeft gebracht. De " kinderziektes" zijn er uit volgens hen. Maar het functioneert nog steeds niet naar behoren 


Hier in Den Haag exact hetzelfde probleem. Een andere KPN Box 12b ontvangen. Probleem blijft…
Morgen (maandag 18 september) maar weer eens bellen...zucht…….
 


Welkom bij de club (cynisch)

 


Hmmmmm..
Wat ik zo frappant vind is dat wij, als klant, geacht worden alerlei handelingen uit te voeren zoals filmpjes maken, foto's maken, herstarten en resetten….(zonder enig resultaat)
Dit horen de “technici” van KPN te doen. Naar mijn bescheiden mening kunnen ze de boel op afstand monitoren. 
Zijn er om 24.00 uur van die “techneuten” in dienst? Zoniet?

Ben ik bang dat dit probleem zo nog heel lang kan duren.

 

PS Ik heb een Sony KD-43X89K van ongeveer een ½ jaar oud.
Stroom van Eneco.

Water van Dunea en woon in postcodegebied 2563XJ in Den Haag

Sinds april bij KPN en voorheen bij T-Mobile waar ik dit soort problemen nooit heb meegemaakt.
Spijt van de overgang naar KPN…...
 


Klopt helemaal ,

Ik heb dit al vanaf maart dit jaar en zie het somber 

De klantenservice  Is  heel de avond en nacht bereikbaar.Ik heb dan soms het idee dat niet iedereen dat kan of er s' nachts daar  zin in heeft.

Er zijn overdag " experts die heel de lijn telefonisch kunnen uitlezen. Ik moet daarover nog steeds over (ongeveer 3 weken) teruggebeld worden.Er zijn diverse interne mails naar degene gestuurd en is zelfs ,persoonlijjk daar op aangesproken.  


Het is weer zover ,eerst de zoveelste melding geen signaal geen internet toegang.

En nu is het oo.oo uur en krijg ik dit dood en dood moe wordt ik ervan

 


Reageer