Skip to main content

Worden deze kanalen nog doorgegeven via 661 net als via de oude decoders, op de nieuwe KPN+ ontvanger? Kan hier niets over vinden. Ik zag op de decoder, die de oude HMB nog bij mijn moeder die de HMB ontvanger nog heeft dat die kanalen nog doorgegeven worden maar of er echt verschil is in kwaliteit, ik betwijfel het.

Nee heb nog geen KPN+ maar overweeg dat te gaan nemen

@freak969

Je kunt de DIW7022 krijgen door jouw abonnement te verlengen indien je nu contractvrij bent. 

Dat kan telefonisch via 0800-0402. Het kan sinds kort ook via internet:

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan inderdaad wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

 

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht: 

 


De ARC / eARC is bedoeld voor een versterker of soundbar die dat ondersteunt. 

TV ontvanger en ook Apple TV zou ik op alle andere HDMI behalve die aansluiten. 

 


De ARC / eARC is bedoeld voor een versterker of soundbar die dat ondersteunt. 

TV ontvanger en ook Apple TV zou ik op alle andere HDMI behalve die aansluiten. 

 

Dat gebruik ik niet, gewoon geluid via de boxen van mijn TV verder geen poespas. Maar beïnvloed die ingang dan de beeldkwaliteit omdat je adviseert HDMI 2 te gebruiken?


Als ingang is elke HDMI feitelijk gelijk.

We hebben al meegemaakt dat de TV+ op de (e)ARC soms niet goed werkt. 

Een Philips zou 4 HDMI ingangen moeten hebben. Maar vaak niet bij elkaar. Zie ook bij kiezen inputs. 

 


 

 

 

 

Hoi @Noordzee 

De Feature request was in het begin echt goed en mooi.

Maar in mijn ogen (dus persoonlijk) nu een beetje doorgeslagen.

Meer dan 80 punten is wel heel erg veel.

Persoonlijk dank ik ook dat er weinig of misschien zelfs geen apparaten zijn die aan al die wensen / eisen voldoen.

Persoonlijk denk ik ook dat dit eerder mensen afschrikt en dat was volgens mij niet de opzet.

 

Ik ben (persoonlijk) best tevreden over de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Ik heb wel een paar wensen.

 

Het volgende vind ik (persoonlijk) belangrijk:

  1. Opgenomen programma's ook in de hoogst mogelijke kwaliteit.
  2. Terugkijken ook in de hoogst mogelijke kwaliteit.
  3. HDR, als hij op Dolby Vision als prioriteit staat, dat hij automatisch naar HDR10 gaat als dat nodig is (de 4K Smart TV doet dat ook automatisch)
  4. Meer zenders in de originele stream.
  5. Dat de DIW7022 stabiel en betrouwbaar blijft werken.
  6. Een AB die ook op een simpele manier te bedienen is (voor veel mensen een grote wens).

Hoi @joop2011 ,

Bedankt voor jouw feedback.

Ik laat die link in mijn standaardreactie wel gewoon staan. Naar mijn mening moeten klanten wel wat hiervan weten voordat ze anders ongemerkt overstappen op KPN TV+. 
 

Het is verder inderdaad heel persoonlijk wat betreft KPN TV+.
 

Maar gelet op de vele positieve reacties van klanten op mijn link, is dat topic van wjb niet doorgeslagen. Maar juist een betrouwbaar overzicht zodat klanten zelf een afweging kunnen maken. En kennelijk kiest vrijwel iedereen dan toch voor KPN TV+. Ik schat zelf in dat ze dat doen vanwege de voordelen van de nieuwe ontvanger (denk aan bv de app voor Ziggo Go) alsmede de lagere prijs. 
 

 


Ik heb mijn Apple TV nu eens aangesloten op HDMI 2 maar ik moest toen alle beeldinstellingen zoals ik het op HDMI 1 had ingesteld weer terug zetten.

Dat zal dus ook zo zijn als ik KPN+ krijg neem ik aan? Of hoef je daar geen beeldinstellingen bij te veranderen of kan dat op de ontvanger zelf? Wat zijn goede beeldinstellingen op deze ontvanger? Zou ik de instellingen van mijn Apple TV kunnen overnemen?


Er zijn instellingen in de tv als helderheid, kleurintensiteit, scherpte en andere. 

En er zijn instellingen in zo'n box zelf, net als de Apple TV. 

In mijn Samsung televisie gebruik ik "alle bronnen" zodat één set instellingen geldig is voor alle ingangen inclusief antenne ontvangst. 


Weet niet of ik dat kan op mijn Philips 4K TV, zag dat niet staan.


Heb contact met Videoland over hun beeldkwaliteit maar daar vertelde ze me dat ze hun VOD’s in variabele kwaliteit leveren (VBR). Daar stond ik van te kijken, dat lijkt me nooit goed waardoor je ongevraagd wordt geknepen in de kwaliteit. Wanneer ze naar een betere beeldkwaliteit gaan konden ze me nog niet zeggen. Heb wel aangegeven dat de techniek steeds verder vooruit gaat en zo ook de eisen van de kijker. Daar kreeg ik gelijk in...


Maar gelet op de vele positieve reacties van klanten op mijn link, is dat topic van wjb niet doorgeslagen. Maar juist een betrouwbaar overzicht zodat klanten zelf een afweging kunnen maken. 

Precies, het is gewoon een objectieve lijst van punten die door abonnees naar voren gebracht zijn en dat geeft mijns inziens daarmee een zeer goed beeld van de wensen die de abonnees nog hebben t.a.v. de TV+ Box.


 

 

 

 

Hoi @Noordzee 

De Feature request was in het begin echt goed en mooi.

Maar in mijn ogen (dus persoonlijk) nu een beetje doorgeslagen.

Meer dan 80 punten is wel heel erg veel.

Persoonlijk dank ik ook dat er weinig of misschien zelfs geen apparaten zijn die aan al die wensen / eisen voldoen.

Persoonlijk denk ik ook dat dit eerder mensen afschrikt en dat was volgens mij niet de opzet.

“Feature request’ is geen objectieve test of een waardeoordeel over de TV+ Box maar een opsomming van issue’s die gebruikers hebben aangegeven om de TV+ Box nóg beter te maken. Persoonlijk denk ik dat TV+ Box voor de meeste gebruikers wel voldoet om TV te kijken en naar een streamingdienst, maar dat neemt niet weg, dat de bediening nog geoptimaliseerd kan worden. Daar zijn de “feature request” voor bedoeld.

Weet niet of ik dat kan op mijn Philips 4K TV, zag dat niet staan.

Op m’n oudere Philips TV is die instelling er wel maar die zit wat verscholen in het menu.  Verder is in verschillende TV’s  de HDMI ARC/HDMI eARC functie op de desbetreffende HDMI poort uit te zetten. Dan is het een normale HDMI ingang. Dit nog even ter aanvulling op prima bijdragen van PeterG.


Heb contact met Videoland over hun beeldkwaliteit maar daar vertelde ze me dat ze hun VOD’s in variabele kwaliteit leveren (VBR). Daar stond ik van te kijken, dat lijkt me nooit goed waardoor je ongevraagd wordt geknepen in de kwaliteit. Wanneer ze naar een betere beeldkwaliteit gaan konden ze me nog niet zeggen. Heb wel aangegeven dat de techniek steeds verder vooruit gaat en zo ook de eisen van de kijker. Daar kreeg ik gelijk in...

Variabele Bitrate (vbr) hoeft niet per definitie mindere kwaliteit te betekenen. Als hiervoor een slimme compressie methode voor wordt gebruikt zoals bijvoorbeeld Netflix ook doet. Lees hier


Netflix doet het meer dan goed en een schoolvoorbeeld zoals NLZIET en Videoland ook zouden kunnen werken.


Het kwam in dit draadje ergens ter spraken dat een HDMI 1 eARC/ARC ingang invloed kan hebben op de kwaliteit van het beeld bij KPN+ ontvangers dus toch mijn Apple TV maar weer op HDMI 1 aangesloten wat eARC/ARC is, maar dat kan op mijn TV uitgeschakeld worden dus zou het nu niet meer moeten uitmaken op welke HDMI poort hij zit. Ik had hem overigens al uit staan dus het heeft nooit uitgemaakt eigenlijk.


Vandaag de bestelling gedaan voor KPN+, maandag in huis. Ben benieuwd. Is het een beetje makkelijk aan te sluiten dus UTP erin en draaien maar?


Het wijst zich redelijk vanzelf. 

Eerst moet de afstandsbediening gekoppeld, die is Bluetooth namelijk. Dat wordt uitgelegd op beeld. 

Daarna je 14 cijferige itv abonnementsnummer. En je itv pincode. Gelijk aam huidige abonnement. 

Daarna werkt het.

Als je utp erin hebt is er geen wifi koppeling. Dat hoeft dan niet. Scheelt een stap.


Komt goed.


Hoe zit het eigenlijk met de app store op de KPN+ decoder. Moet je daar een aparte gebruikersnaam en wachtwoord voor gebruiken of kun je daar zo in?


Hoe zit het eigenlijk met de app store op de KPN+ decoder. Moet je daar een aparte gebruikersnaam en wachtwoord voor gebruiken of kun je daar zo in?

Dan moet je via je Google-account inloggen @freak969 

 


Zelfde account als hotmail?


Nee. Hotmail is Microsoft.

Voor de Google (...) Play Store heb je een Google account nodig. Zelfde als Gmail.


Voor de Google (...) Play Store heb je een Google account nodig. Zelfde als Gmail.

Je hoeft voor een Google account geen Gmail te gebruiken, je kunt ook een ander emailaccount gebruiken als Google account.


Moet ik dan écht álles precies uitleggen? Het hoeft inderdaad niet allemaal hetzelfde account te zijn. Volgende keer zal ik voor zoiets korts wel een heel boekwerk maken.


Moet ik dan écht álles precies uitleggen? Het hoeft inderdaad niet allemaal hetzelfde account te zijn.

Ik maakte mijn opmerking alleen maar even ter verduidelijking dat een Google account niet aan een gmail.com emailadres gekoppeld hoeft te zijn maar dat er ook prima een ander emailadres gebruikt kan worden zoals bijvoorbeeld Android.TV@planet.nl. Dit om eventuele verwarring te voorkomen t.a.v. het zinnetje "Zelfde als Gmail.".


Reageer