Skip to main content

Worden deze kanalen nog doorgegeven via 661 net als via de oude decoders, op de nieuwe KPN+ ontvanger? Kan hier niets over vinden. Ik zag op de decoder, die de oude HMB nog bij mijn moeder die de HMB ontvanger nog heeft dat die kanalen nog doorgegeven worden maar of er echt verschil is in kwaliteit, ik betwijfel het.

Er staat bij abonnement dat het +ESPN is inbegrepen bij de 12,99 toch?

De code voor mijn Philips TV is 4, alles doet het maar bronnen niet. Niet handig want dan heb telkens 3 AB’s nodig terwijl ik er altijd 1 nodig had, de Apple TV AB.


Al opgelost. De AB was niet goed gesynchroniseerd met de TV, dus nu nog een keer gedaan, ging ook gelijk updates ophalen en nu doet hij het wel.

Ik ben er ook achter dat als ik dieper in de instellingen ga het beeld mooier kan krijgen. Hij stond bij mij op HDR Automatisch maar dat betekende niet dat ik automatisch de beste kwaliteit kreeg. Ik heb hem daarom maar op HDR continu staan waardoor alle beelden veel vloeiender en scherper ogen, ook qua kleur, alsof ik  de ‘motion’ optie op mijn TV aan heb staan als beeldverbeteraar maar dat is niet zo. Uiteraard heb ik hem op Multicast ook staan en automatisch beste kwaliteit.

Nog een vraag is waarom ik gelijk geluid als ik de ontvanger aanzet op de laatste zender die ik bekeken heb? Is dat uit te zetten, ik wil gewoon gelijk mijn app’s zien de TV hoeft gelijk geluid te geven wat mij betreft. Hoe kan ik dat oplossen?


HDR kan je zo wie zo het beste op automatisch zetten.

Anders heb je bij beelden zonder HDR (en dat zijn bijna alle tv zenders) een minder mooi beeld.

 

Advies instellingen:

  1. Multicast
  2. “beste beeldinstellingen” aangevinkt
  3. HDR op automatisch
  4. HDR prioritiet afahankelijk van je je streamingdiensten en of je tv UHD of 4K wilt zien.  Voor tv UHD en 4K op HDR10, ook voor o.a. Prime Video. Anders Dolby Vision.

Ik merk gewoon een beter en vloeiender beeld bij Videoland en NLZIET en beter dan op mijn Apple TV als ik HDR niet op automatisch zet.

En hoe zit dat met waarom ik gelijk geluid als ik de ontvanger aanzet op de laatste zender die ik bekeken heb? Is dat uit te zetten, ik wil gewoon gelijk mijn app’s zien de TV hoeft gelijk geluid te geven wat mij betreft. Hoe kan ik dat oplossen?


Wellicht heb je hier iets aan…..

Startscherm instellingen op de TV+ Box | KPN Community


Wellicht heb je hier iets aan…..

Startscherm instellingen op de TV+ Box | KPN Community

Daar heb ik naar zitten kijken, maar live TV blijft aanwezig en gaat gelijk geluid geven bij het opstarten van de box. Welke instellingen moet ik dan maken?


Zet onderstaande als op de foto. Dan start ie op met startscherm. 

⚙️ - menu - startscherm 

 


Zo heb ik het staan maar bovenin staan dan nog steeds de previews met als eerste de TV zender die ik als laatste keek en dan met geluid.


Wellicht heb je hier iets aan…..

Startscherm instellingen op de TV+ Box | KPN Community

Daar heb ik naar zitten kijken, maar live TV blijft aanwezig en gaat gelijk geluid geven bij het opstarten van de box. Welke instellingen moet ik dan maken?

Veel keuzes zijn er niet.
Je bent niet toevallig in de war met dezelfde keuzes van de TV? Ik kan bij mijn TV(LG) namelijk ook dezelfde soort instelling maken.


Zo heb ik het staan maar bovenin staan dan nog steeds de previews met als eerste de TV zender die ik als laatste keek en dan met geluid.

Je zou eerst een Restart(KPN knop een seconde of 5 indrukken) kunnen uitvoeren en als dat niet helpt, een Reset.


Wellicht heb je hier iets aan…..

Startscherm instellingen op de TV+ Box | KPN Community

Daar heb ik naar zitten kijken, maar live TV blijft aanwezig en gaat gelijk geluid geven bij het opstarten van de box. Welke instellingen moet ik dan maken?

Veel keuzes zijn er niet.
Je bent niet toevallig in de war met dezelfde keuzes van de TV? Ik kan bij mijn TV(LG) namelijk ook dezelfde soort instelling maken.

Nee gewoon het startscherm van KPN. Welke KPN knop moet ik gebruiken voor de reset? Op de box?


De KPN TV+ Box resetten | KPN Community


Tip; zet deze link bij je favorieten: KPN TV+ Box | KPN Community


Onder Toegankelijkheid deze instelling. Dan krijg je ook geen lopende tv of radio zender.

 


Onder Toegankelijkheid deze instelling. Dan krijg je ook geen lopende tv of radio zender.

 

Deze setting had ik nog niet uitgeprobeerd. Ga ik proberen, dank.


Maar zo erg is het toch niet, dat je live tv hoort?

Nadat je de app hebt geopend is het weg.


Vind het wel storend persoonlijk. Welke app bedoel je?


Vind het wel storend persoonlijk. Welke app bedoel je?

 

Dat maakt toch helemaal niets uit.

Je geeft zelf aan dat je een streamingdienst of zo gaat openen.

En dat is een app.

 

Als er geen tv geluid is, als je hem aanzet, zijn er weer mensen die klagen dat er geen geluid is.

Maar misschien een tip voor KPN om hier een keuzemogelijkheid voor de te maken.

 

Persoonlijk hebben wij (mijn vrouw en ik) er geen problemen mee.

Of we gaan naar een tv zender of we gaan naar beneden en openen een app (van een streamingdienst) en daarna is het tv geluid weg.

Maar dit is mijn persoonlijke mening.😉


Kun je eigenlijk i.p.v. het gratis pluspakket  kiezen voor ESPN gratis? Dacht dat dit ooit kon.


Kun je eigenlijk i.p.v. het gratis pluspakket  kiezen voor ESPN gratis? Dacht dat dit ooit kon.

Nee, dat kan niet. Dat is ook wel logisch want er is nogal een aanzienlijk prijsverschil 

Daarbij komt dat het Pluspakket een dienst is die door KPN zelf geleverd wordt terwijl ESPN ingekocht moet worden en dat resulteert vast en zeker in lagere marges en dus minder speelruimte voor kortingen.


Zet onderstaande als op de foto. Dan start ie op met startscherm. 

⚙️ - menu - startscherm 

 

@PeterG, Zie ik het goed dat er een stukje van de ij in het woordje bij van het scherm afvalt?

Heb je dan een scherm vergroting ingesteld staan immers er zou nog een randje meer zichtbaar moeten zijn.

 


Klopt @wjb . Hij zit nu op een HDready tv uit 2005. Als ie op 100 % staat dan valt steeds de 7de regel in de gids vrijwel geheel weg. Derhalve staat ie nu op 90 %.


Klopt @wjb . Hij zit nu op een HDready tv uit 2005. Als ie op 100 % staat dan valt steeds de 7de regel in de gids vrijwel geheel weg. Derhalve staat ie nu op 90 %.

Helder.


Onder Toegankelijkheid deze instelling. Dan krijg je ook geen lopende tv of radio zender.

 

Dat is in ieder geval gelukt. Hoor bij het opstarten geen geluid meer van de TV zender die in het menu op de voorpagina stond als eerste geselecteerd stond en die ik als laatste heb bekeken.


HDR kan je zo wie zo het beste op automatisch zetten.

Anders heb je bij beelden zonder HDR (en dat zijn bijna alle tv zenders) een minder mooi beeld.

 

Advies instellingen:

  1. Multicast
  2. “beste beeldinstellingen” aangevinkt
  3. HDR op automatisch
  4. HDR prioritiet afahankelijk van je je streamingdiensten en of je tv UHD of 4K wilt zien.  Voor tv UHD en 4K op HDR10, ook voor o.a. Prime Video. Anders Dolby Vision.

Ik heb de eerste 2 aan staan, HDR heb ik op continu staan en HDR prioriteit op Dolby Vision. Maar mijn TV schakelt dan over op een eigen setting en blijft continu op Dolby Vision Helder staan inclusief motion op standaard, wat zorgt dat het dus wat vloeiender beeld wordt. Dacht dat dit van de KPN+ box kwam maar mijn TV regelt dat dus zo in, dat wist ik niet. Dat heb ik nu uitgezet want die optie wordt niet echt aangeraden, verder stonden er nog wat beeldverbeteraars aan zoals MPEG ruis etc, allemaal uit. Het oogt nu goed.


Reageer