Skip to main content

Hallo,

Sinds vorige week bij het opstarten van het tv kijken met een harmony one ab waardoor de tv kpn tv+ box en mijn denon receiver aangaat ziet mijn denon in eerste instantie wel de mbox maar veranderd daarna op het scherm naar stereo tv op mijn denon en heb ik geen beeld en geluid. Na ongeveer 30 a 40 seconde springt ie wel over naar stereo mbox ik weet dat kpn tv+ heel veel updates door stuurt dus ik weet eigenlijk niet bij welke update dit is gebeurd? Vaak zet ik alles uit en weer aan maar niet altijd reageert mijn denon net of die wordt bestuurd door de kpn tv+ box alsof die de regie wilt houden op alles wat aangesloten is. Iemand dit al ervaren?

Ik heb het als volgt aangesloten:

Tv hdmi 3 arc naar denon earc

Vanaf denon media player naar kpn tv+ box

 

Hi @Roderik V, welkom hier. 

Ik denk graag mee. Even voor mijn duidelijkheid. Je televisie is met een HDMI kabel aangesloten op de Denon. Vanaf de Denon gaat er een kabel naar TV+ ontvanger? Vanaf welke poort is dit? Zou je hier een foto hiervan willen plaatsen?

Wat je in ieder geval eerst kunt doen is de TV+ box een frisse start geven.


Hallo Alex,

Idd mijn Samsung tv is aangesloten op hdmi 3 arc naar mijn denon earc met high speed hdmi. Vanaf mijn denon gaat er een high speed hdmi vanaf mediaplayer poort naar de kpn tv+ box ( foto maken wordt lastig aangezien alles in een kast staat en tv hangt) dit werkte altijd gewoon goed tot vorige week woensdag of donderdag dat het niet meer werkte en dat mijn denon steeds automatisch stereo tv aangeeft soms springt die na 30 sec over maar niet altijd en lijkt het of weinig tot niks meer goed reageert en het een beetje een crime wordt voordat ie het eindelijk doet. Dus ik vermoed dat dit door een bepaalde update is gekomen?

Wat bedoel je met een frisse start? Terug naar fabrieksinstelllingen? Je regel is groen dus vermoed dat er een hyperlink onderzit?

Alvast bedankt voor je reactie.


Ps fabrieksinstellingen heeft niks geholpen.

Dus zou toch graag een update zien die deze bug laat verdwijnen.


Erg vreemd, aangezien het wel heeft gewerkt. Zou ik mogen weten welke Denon (modelnummer) je precies hebt?


Hallo Alex,

Ik heb de Denon Avr x1700h.

En idd heel vreemd het heeft altijd perfect gewerkt tot een bepaalde update.

Btw andere hdmi poort heb ik ook al geprobeerd precies hetzelfde probleem dus ga er niet vanuit dat het aan de Denon ligt aangezien er ook een chromecast 4k aanhangt en daar heb ik totaal geen problemen mee.


Hallo Alex

Ik wil het nog niet te hard van de daken schreeuwen maar had nog even in mijn tv instellingen gekeken en het bleek dat daar hdmi cec +anynet aanstond ( stond altijd uit met de arris box) waarschijnlijk door de installatie van de kpn tv+box die de regie wil hebben over al de apparaten? die heb ik nu uitgeschakeld. en het lijkt nu wel goed te werken!

Zal van de week nog wel even een update sturen hoe het ervoor staat


Hallo Alex

Ik wil het nog niet te hard van de daken schreeuwen maar had nog even in mijn tv instellingen gekeken en het bleek dat daar hdmi cec +anynet aanstond ( stond altijd uit met de arris box) waarschijnlijk door de installatie van de kpn tv+box die de regie wil hebben over al de apparaten? die heb ik nu uitgeschakeld. en het lijkt nu wel goed te werken!

Zal van de week nog wel even een update sturen hoe het ervoor staat

Ik dacht stiekem dat het aan de instellingen zat van de Denon. Hou me op de hoogte, voor ons ook interessant. 


Hallo Alex

Ik wil het nog niet te hard van de daken schreeuwen maar had nog even in mijn tv instellingen gekeken en het bleek dat daar hdmi cec +anynet aanstond ( stond altijd uit met de arris box) waarschijnlijk door de installatie van de kpn tv+box die de regie wil hebben over al de apparaten? die heb ik nu uitgeschakeld. en het lijkt nu wel goed te werken!

Zal van de week nog wel even een update sturen hoe het ervoor staat

Ik dacht stiekem dat het aan de instellingen zat van de Denon. Hou me op de hoogte, voor ons ook interessant. 

Haha nee aan de Denon instellingen ligt het niet en kan ook bijna niet aangezien die gewoon via hdmi - hdmi werkt en het geluid en beeld aanstuurt wat op de bepaalde hdmi is aangesloten. Tot nu toe nog geen problemen gehad met het aanzetten tv kijken. 👍 maar blijf het raar vinden dat hdmi cec ineens aanstond op mijn Samsung tv terwijl ik daar nooit in kom. Dus toch denk ik dat kpn tv+ het regie wil nemen over alle apparaten die hij ziet


Reageer