Skip to main content

Helaas heb ik al maanden deze foutmelding.

Heb al paar x gebeld en dan doet ie het voor een week ofzo en dan is die foutmelding er weer. Wordt er gek van.

Heb alles gedaan wat continu wordt aangeraden. Begin er nu echt klaar mee te zijn 

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

@Karinderksen 

Welke KPN tv ontvanger heeft u?

 

Foutcode F143

Je tv-ontvanger is niet (goed) aangesloten op het modem. Dat gaan we oplossen. Wil je het oplossen zonder dat je zelf iets hoeft te doen? Log dan hieronder in met je KPN ID.

 

Hoe is de KPN tv decoder verbonden met de Experiabox of Box12/14?

Of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen. 


Heb zo'n wit kastje voor in het stopcontact en daar zit het zwarte kastje op. Verder heb ik een experia box

 


Een DVS is vragen om problemen.

Omdat het 230 volt netwerk steeds meer verstoord raakt.

En het 230 volt netwerk is hier ook helemaal niet voor gemaakt.

Het beste is een UTP kabel.

 

Zie hier het adviesaansluitschema van KPN voor de Sagemcom DIW700 (KPN tv+ box) met voor draadloos de SuperWIFI2 repeaters (kan je voordelig via KPN Manager kopen)

Groene lijn is UTP kabel.

 


Die 1200 staat op rood. Moet wit zijn.

Rood: geen verbinding tussen de adapters; tv kijken niet mogelijk 

Wit: verbinding tussen de adapters optimaal 

Hoe is het bij de andere adapter? Bij het modem. 

Verder. Zie ik de dvs 1200 nou in een stekkerdoos? Dat gaat nooit stabiel werken. 


Welkom op de community @Karinderksen. Zoals de anderen al genoemd hebben geeft deze foutcode aan dat de verbinding naar de tv-ontvanger niet goed is. Het rode lampje op de DVS1200 bevestigd dit. Op de foto is niet helemaal te zien hoe het is aangesloten, maar ik heb net als Peter het idee dat het in een stekkerdoos zit. Op deze pagina kan je meerdere tips lezen en volgen om dat te verbeteren: 

 


Helaas ligt het niet aan de stekkerdoos. Hebben hem alleen in de muur stopcontact gedaan, en foutcode blijft 

Helaas nu alle tv's vervangen zodat we met Chrome kunnen werken.

Ik baal wel dat kpn dit niet eerder gemeld heeft toen we een 2de kastje wilden.

We hebben geen glasvezel, gewoon een telefoon lijn. Dit omdat we in het buitengebied zitten.

Jammer genoeg wilt kpn ook niet verder meedenken.


Het gebruik van draadloze verbindingsets is eigenlijk een houtje touwtje oplossing. Nu het electriciteitsnetwerk overbelast is ontstaan er problemen. Misschien is er een mogelijkheid voor het leggen van een kabel. 


Het gebruik van draadloze verbindingsets is eigenlijk een houtje touwtje oplossing. Nu het electriciteitsnetwerk overbelast is ontstaan er problemen. Misschien is er een mogelijkheid voor het leggen van een kabel. 

 

@Joep1965 

Het komt niet door de overbelasting op het 230 volt netwerk.

Maar door de toenemende verstoringen op het netwerk.

Denk aan: Led lampen, Voedingsadapters (volksmond stroom adapter), Zonnepanelen, etc. 


Die voorbeelden belasten het binnen huis stroomnetwerk ook, waardoor de overbelasting wel klopt. Maar kleinschaliger. Soms kan een zwaarder apparaat zoals een wasmachine op dezelfde stroomgroep effect hebben op de DVS, als die op een andere groep wordt geplaatst kan het al beter gaan. Dat zijn dingen die wij niet kunnen zien, wij kunnen jouw thuissituatie niet zien @Karinderksen. Daardoor is het voor ons ook onmogelijk om zoiets van te voren te zeggen. 


Onze wasmachine zit op een andere groep. Hij heeft het in het begin gewoon gedaan.

Na 6 maanden begon het gezeur.

Dan een week wel en 3 maanden niet. Dan ineens 4 weken wel etc etc 


Onze wasmachine zit op een andere groep. Hij heeft het in het begin gewoon gedaan.

Na 6 maanden begon het gezeur.

Dan een week wel en 3 maanden niet. Dan ineens 4 weken wel etc etc 

 

Wasmachine ie het probleem niet.

Andere groep maakt niets uit.

Zoals ik al vermelde heeft het puur te maken met het versturen van data over het 230 volt netwerk en daar ligt het probleem. 

De verstoring op het 230 volt netwerk kan aan je eigen apparatuur liggen, maar ook aan apparatuur van de buren die op dezelfde fase zitten. (het 230 volt netwerk bestaat uit 3 fasen (niets met groepen te maken)). 

Zie mijn eerdere reactie.