Skip to main content

In overweeg om van Ziggo naar KPN over te stappen, op dit moment gebruik ik een Logitech harmony 950 afstandsbediening waar ik op een na al mijn apparaten op kan bedienen.

Activiteit tv kijken: geluid denon receiver, tv LG C3 en Ziggo Mediabox
Activiteit radio luisteren: Humax 5200c (hoeft er geen tv aan) en de Humax heeft een lcd schermpje, de Ziggo box niet)  en geluid Denon receiver

Activiteit Netflix en Kodi e.d.: Nvdia mediaplayer want deze speelt alle beeld en geluidsformaten af, geluid Denon receiver. 

Voor deze drie activiteiten hoef ik alleen maar de logitech harmony 950 te gebruiken

 

Nu is mijn vraag als ik overstap naar KPN en dus een KPN tv box krijg is deze dan ook aan te sturen met de logitech Harmony?

 

Hier kun je veel info vinden over dit item.


Nee, dat kan niet. 

De nieuwe kpn box ondersteunt geen infrarood, wat nodig is voor de Logitech Harmony. 

Overigens, mocht je bij Ziggo je abonnement vernieuwen dan wordt die hoogbejaarde zeer stroomvretende Humax 5200 óók vervangen door de Next Mini die ook geen infrarood ondersteunt.

De Logitech Harmony zal ook niet meer aangepast worden of een nieuwe versie krijgen. Want Logitech is al enkele jaren geleden gestopt met universele afstandsbedieningen (...).

 


Nee, dat kan niet. 

De nieuwe kpn box ondersteunt geen infrarood, wat nodig is voor de Logitech Harmony. 

Overigens, mocht je bij Ziggo je abonnement vernieuwen dan wordt die hoogbejaarde zeer stroomvretende Humax 5200 óók vervangen door de Next Mini die ook geen infrarood ondersteunt.

De Logitech Harmony zal ook niet meer aangepast worden of een nieuwe versie krijgen. Want Logitech is al enkele jaren geleden gestopt met universele afstandsbedieningen (...).

 

jammer dat dit niet kan.

Ik heb de Ziggo box mini al, maar als ik via de mini radio wil luisteren dan moet de tv aan, dat wil ik niet. Ik kan het wel zo instellen dat de tv uit is maar op de Ziggo box zit geen scherm, weet dus niet op welke radiozender ik zit. Dit is de reden waarom ik mijn oude Humax nog gebruik, alleen dus om radio te luisteren.

 

Als ik gebruik maak van de KPN tv app is er dan een dolby digital geluid? Als dit het geval is heb ik helemaal geen box nodig, kijk ik gewoon via de app. Deze kan ik op de mijn LG tv zetten en zo gebruik maken van mijn logitech


Als ik gebruik maak van de KPN tv app is er dan een dolby digital geluid? Als dit het geval is heb ik helemaal geen box nodig, kijk ik gewoon via de app. Deze kan ik op de mijn LG tv zetten en zo gebruik maken van mijn logitech

Maar dan staat toch alsnog de tv aan bij het muziek luisteren? 


Als ik gebruik maak van de KPN tv app is er dan een dolby digital geluid? Als dit het geval is heb ik helemaal geen box nodig, kijk ik gewoon via de app. Deze kan ik op de mijn LG tv zetten en zo gebruik maken van mijn logitech

Maar dan staat toch alsnog de tv aan bij het muziek luisteren? 

Nou als ik naar KPN overstap wil ik de humax gewoon blijven gebruiken voor alleen radio luisteren. als dit tenminste mogelijk is. 

Voor tv kijken vraag ik mij af wanneer ik alleen gebruik maak van de kpn app op mijn tv of tv Shield heb ik dan nog DD geluid?  


Als die Humax van Ziggo is, dan moet die retour. 


maar op de Ziggo box zit geen scherm, weet dus niet op welke radiozender ik zit. Dit is de reden waarom ik mijn oude Humax nog gebruik, alleen dus om radio te luisteren.

Op de boxen die kpn al sinds oktober 2019 levert aan nieuwe klanten zit ook geen display. En… je hoort toch aan de jingle welke radiozender je aan hebt? Ze draaien de naamjingle vaak wel ieder kwartier, de commerciëlen.

Bij kpn is het wel mogelijk deze met een soundbar of versterker te verbinden. I.t.t. Ziggo heeft de kpn box gelukkig een optische audio uitgang. En geen cijfertje voor de radio went echt snel hoor. En anders kan altijd eventjes de tv aan. Of toets je het in op de afstandsbediening. ….. als het geluid niet wijzigt stond ie er dus al op 😁.


Wat radio luisteren is het mij allemaal wel duidelijk,  en de Humax is mijn eigendom.

 

Weet iemand antwoord op mijn vraag: Voor tv kijken vraag ik mij af wanneer ik alleen gebruik maak van de kpn app op mijn tv of tv Shield heb ik dan nog DD geluid?  


Zoek op : URC MX-990
( meer weet ik er niet van )


Nou als ik naar KPN overstap wil ik de humax gewoon blijven gebruiken voor alleen radio luisteren. als dit tenminste mogelijk is. 

De Humax is waardeloos na de overstap. Al zal die nog wel even werken, maar Ziggo wil toch wel gauw een monteur de straat in sturen om de kabel fysiek uit het kleine grijze kastje te trekken. Dan werken de radiozenders op de Humax niet meer. Kpn biedt geen DVB-C dus die Humax is niet ondersteund. 

Bij kpn kun je de radiozenders alleen krijgen met het via kpn gehuurde kastje. 

En via internet kan je natuurlijk ook veel krijgen. 


Bij kpn kun je de radiozenders alleen krijgen met het via kpn gehuurde kastje. 

En via een IP radio.
Of DAB+ ( in veel gevallen mijn voorkeur wegens wel RDS )
Of FM, “uit de lucht” cq de ether, voor zo lang het nog duurt.
Of DVB-T ( zoals digitenne maar dan zonder abonnement )

En -O ja- ik heb hier een humax 5300 met een PAL schermpje er aan met een diagonaal van 11cm, compact en handig.


 wanneer ik alleen gebruik maak van de kpn app op mijn tv of tv Shield heb ik dan nog DD geluid

Via de app is het alleen stereo.

Via de ontvanger heb je op diverse zenders 5.1 geluid.

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/dolby-geluid-bij-kpn/ 


In overweeg om van Ziggo naar KPN over te stappen, op dit moment gebruik ik een Logitech harmony 950 afstandsbediening waar ik op een na al mijn apparaten op kan bedienen.

Nu is mijn vraag als ik overstap naar KPN en dus een KPN tv box krijg is deze dan ook aan te sturen met de logitech Harmony?

 

Ik had precies hetzelfde. Denon AVR, LG C3, Next (Mini op slaapkamer) en Harmony Ultimate One. 

Nu de 2x KPN TV+. De Harmony ligt nu werkeloos in de kast 🙁. Radio via de Denon(TuneIn Internet).


Ik had precies hetzelfde. Denon AVR, LG C3, Next (Mini op slaapkamer) en Harmony Ultimate One. 

Nu de 2x KPN TV+. De Harmony ligt nu werkeloos in de kast 🙁. Radio via de Denon(TuneIn Internet).

Welke ab gebruik je nu dan voor tv kijken?

Nog een andere vraag, weet iemand of je de app van Kodi op de tv box kunt instaleren?


Nog een andere vraag, weet iemand of je de app van Kodi op de tv box kunt instaleren?

Ja dat kan op de TV+ box.


Welke ab gebruik je nu dan voor tv kijken?

Nog een andere vraag, weet iemand of je de app van Kodi op de tv box kunt instaleren?

Ik gebruik nu de originele KPN ab. De LG zou ook nog kunnen, die werkt ook. Ik gebruik de TV luidsprekers bij “gewoon” TV kijken zoals praatprogramma's, sommige series. Bij films, muziek programma's schakel ik de Denon bij met zijn eigen ab en regel het geluid. Dan dus 2 ab's naast elkaar.


Hallo

Ik ga denk ik maar voor alleen interntet van KPN, heb net voor een maandje NLziet op proef, werkt hartstikke goed op mijn LG tv.


Reageer