Skip to main content
Beantwoord

KPN TV: Instellingen geeft geen informatie weer over de status van de ontvanger

• December 30, 2025
  • 8 reacties
  • 83 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Hallo, op mijn TV Box valt mij al een hele tijd (eigenlijk vanaf het moment dat ik hem kreeg) op dat Instellingen>Apparaat>Apparaatvoorkeuren>Over>Status het niet doet.  Wanneer ik deze selecteer, gaat het menu na een heel korte pauze gewoon terug naar Instellingen, maar ik krijg geen informatie te zien.

Dit is niks groots, want verder doet de TV-box het, maar als techneut ben ik wel benieuwd wat daar precies gerapporteerd zou gaan worden.

Is dit al bekend? Zou hier een keer naar gekeken kunnen worden, alsjeblieft?

Bedankt!

Fijne jaarwisseling en all het goede voor 2026!

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hmm, zou je dan eens een reset van de TV+ Box willen doen? Je moet daarna wel opnieuw inloggen op de streaming apps en dergelijke, maar ik ben benieuwd of hij zich daarna wel netjes gedraagt. 

Voor het gemak: 

Ga naar Instellingen.

Kies voor Apparaat (open algemene instellingen)ApparaatvoorkeurenOver en dan Terugzetten op Fabrieksinstellingen.

Hierna zal de box opnieuw opstarten en zullen alle persoonlijke instellingen gewist worden. Je kunt de installatieprocedure opnieuw doorlopen.

8 reacties

Forum|alt.badge.img

Onder het status menu staan de gegevens van je boc/

apparaat,  IP-adres, Ethernet-MAC-adres ed , Serienummer, Bedrijfstijd.

IK denk dat de box een herstart nodig heeft.

fr, Koos

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 31, 2025

Beste ​@PatLuja welk merk en type tv-decoder heb je van KPN in bruikleen?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • January 1, 2026

Bedankt voor de tips. Ik heb een Sagemcom DIW7022, die ik regelmatig herstart.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@PatLuja, leuke vraag! Ook heel leuk dat je hier interesse in hebt. 😄

Onder het status menu staan de gegevens van je boc/

apparaat,  IP-adres, Ethernet-MAC-adres ed , Serienummer, Bedrijfstijd.

Dit hoort daar inderdaad weergeven te worden, dus dat dit bij jou niet gebeurt is gek. Herstart je de box door hem helemaal stroomloos te maken en na twee minuten weer aan te sluiten? 
Dat zou voldoende moeten zijn. Ik neem deze in elk geval mee in de feedback richting de ontwikkelaars. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • January 5, 2026

Beste ​@Sanne van KPN 

Ook deze tip heeft niet mogen baten. Na het selecteren, doet hij net of ik op het tandwieletje geklikt heb.

Mocht u nog meer informatie willen, verneem ik dit graag. Iedereen bedankt voor de genomen moeite.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 8, 2026

Hmm, zou je dan eens een reset van de TV+ Box willen doen? Je moet daarna wel opnieuw inloggen op de streaming apps en dergelijke, maar ik ben benieuwd of hij zich daarna wel netjes gedraagt. 

Voor het gemak: 

Ga naar Instellingen.

Kies voor Apparaat (open algemene instellingen)ApparaatvoorkeurenOver en dan Terugzetten op Fabrieksinstellingen.

Hierna zal de box opnieuw opstarten en zullen alle persoonlijke instellingen gewist worden. Je kunt de installatieprocedure opnieuw doorlopen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • January 13, 2026

Beste Sanne,

Het terugzetten naar fabrieksinstellingen en daarna weer dezelfde instellingen terugzetten, heeft geholpen.

Het leek zelfs mijn pribleem met wegvallende audio op te lossen, echter komt dit laatste probleem nu, na een paar dagen, wel mondjesmaat terug. Momenteel valt de audio wel minder weg dan voorheen.

Maar mijn initiële probleem van dit topic is verholpen. Bedankt.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Fijn dat het geholpen heeft voor de weergave van de status! Wel jammer dat de audio nu niet doet wat het moet doen. 😕

Je kunt de geluidsinstellingen van de TV+ Box nog doornemen. Misschien valt daar nog wat in aan te passen waardoor het geluid niet meer wegvalt. 
Met name de audiokwaliteit instellingen kun je bijvoorbeeld op stereo zetten om te kijken of dat helpt. 

Zo niet, heb je dan iets van geluidsapparatuur aangesloten? Of gaat het geluid alleen via de TV zelf?