Skip to main content

De nwe App ( kpn tv+ ) wil niet streamen via 4/5G…

De KPN itv kon dat wel.   Ik kan bv wel viaplay en ESPN streamen buiten de deur.  Maar geen KPN TV. 😪

Heb je dat wel aan in de instellingen van de app? Mogelijk staat dat nu uit.


Geen idee 

Zie bij instellingen niets daar over


Hmm. Ik heb de nieuwe app nog niet maar in de oude is de instelling

streamen via 4G/5G aan/uit (schuifje)

ik kán me zo voorstellen dat dat in de nieuwe ook zit.


Ik heb de tv+ app wel, maar ook ik kan die instelling niet vinden.

Ik ben benieuwd of ie er toch in zit, en waar dan. Mocht die instelling er niet in zitten, dan zal dat m.i. snel alsnog gedaan moeten worden.


Ja idd. Anders is dar voor mij reden om bij KPN weg te gaan . Terwijl ik dat eigenlijk niet wil.

 

Met de KPN itv streamde ik door heel Europa op 4/5 G in m'n camper.    Dat kan nu dus niet meer 😪


Het zou wel moeten kunnen. 

@wjb heeft de nieuwe app al wel. Weet jij hoe dit zit via mobiel netwerk?


Als ik voor de 1ste keer wilt kijken via het mobiele netwerk (5G) dan vraag hij of ik de 'locatie' aan wilt zetten op het toestel om te zien of ik in een europees land ben. Ook de rechten om de locatie te zien. Nadat ik dat heb gedaan kan ik TV kijken.

Voor de rest zit er geen beperking in de app om via een mobiel netwerk TV kijken te blokkeren (versie 08.40.02)


@Sebas14  ja gewoon kijken….… 

Of streamen naar bv chromecast.? 

Kijken ( op tel) kan ik wel. Maar het stream icoontje wordt niet wit.... dat doet hij alleen op wifi. 

 

Zie foto's. 

 


In de Android versie van de oude TV app heeft casten naar een Chromecast nooit gewerkt als de telefoon niet ook op hetzelfde netwerk als de Chromecast aangesloten is. Dit is in de nieuwe TV+ app niet anders.

Ik zou het eigenlijk ook vreemd vinden als de TV+ app op iOS wel zou kunnen casten naar een Chromecast zonder dat de telefoon niet ook op wifi aangesloten is. De Chromecast kent tegenwoordig immers geen gast-modus meer en kan dus alleen via wifi aangestuurd worden.

 

Een andere methode is jouw telefoon als wifi hotspot in te stellen en zowel de Chromecast als een tweede telefoon met die hotspot te verbinden. Als je dan de TV+ app op die tweede telefoon gebruikt dan zou je moeten kunnen casten.

 

Er zit nog wel een foutje in de iOS versie van de TV+ app t.a.v. het cast ikoontje.

Het ikoontje wordt alleen zichtbaar als er minstens 1 Chromecast op het netwerk gevonden wordt. Als er enkel Airplay apparaten op het netwerk zitten waar naar gestreamed kan worden dan blijft het ikoontje grijs. Dit is echter niet de situatie bij jou.


@wjb ik heb met de oude App altijd kunnen streamen ( via 4/5G) van telefoon naar chromecast.( via hotspot)   Daarvoor heb je idd eenmalig een 2e telefoon nodig om dit in te stellen.  Eenmaal ingesteld heb je aan 1 telefoon genoeg.    Jaren gedaan door heel Europa in mijn camper.

 

Echter bij de nieuwe App  ( KPN TV+)  werkt dit niet!  Bij de oude ( KPN ITV) Dus wel !! 

 

De methode die jij noemt ( hotspot/ chromecast) werkt in de nieuwe situatie dus niet meer 🤷‍♂️ 

 

En ik mag/kan niet terug naar mijn oude KPN itv contract 😪

 

 


De methode die jij noemt ( hotspot/ chromecast) werkt in de nieuwe situatie dus niet meer 🤷‍♂️ 

In jouw tweede screenshot zie ik niet dat de telefoon een wifi verbinding heeft met de hotspot en dat zou wel zo moeten zijn om te kunnen casten.


@wjb bij deze 😉


@wjb 

Viaplay en youtube wel.…

Het is ook niet, dat ik niet weet HOE ik moet casten ( met 1 telefoon en chromecast)  het probleem is dat dit bij de NIEUWE  kpn tv+ App niet werkt.  En bij de oude kpn itv wel.

 

Heb ook al met kpn medewerker contact gehad, maar die zegt dat t überhaupt niet kan via 4/5G ( dus ook viaplay en youtube enz niet)  en dat dat alleen mogelijk is via een vaste WIFI.  Nou dat is natuurlijk niet zo....dus daar was ik snel klaar mee 🙈


@wjb bij deze 😉

In dit screenshot zie ik dat de wifi hotspot op deze telefoon actief is.

Als je nu een tweede telefoon of tablet gebruikt en die ook met die hotspot verbindt, kan je dan vanaf die telefoon/tablet wel casten naar de Chromecast? 


Geen idee , maar zo.hoort het niet te werken.

Het moet gewoon enkel met deze telefoon en een chromecast. Zo werkt het al jaren.   Ook met kpn itv werkte t zo.   Ik cast dus gewoon van deze telefoon.....  die 2e telefoon heb je eenmalig nodig om de boel in te stellen. 


Hi @Erik 9466, je kunt dus wel gewoon kijken via 4/5G begrijp ik. Dan doet de app het in ieder geval wel en gaat er iets niet goed met het netwerk waarop de televisie en je telefoon is aangesloten. 

Dit hoort zo te zijn. Je hebt een apparaat waarop je de hotspot aanzet, hierop verbind je zowel de televisie als je mobiele telefoon waarvan je gaat streamen, dit zodat ze op hetzelfde netwerk zitten en elkaar dus herkennen. Dan wordt de logo voor casten ook wit. 

Mobiele telefoon > hotstpot < televisie met WiFI. Controleer dus of ook de televisie goed is verbonden met je hotspot en ook je telefoon. Op de telefoon waarvan je cast hoef je geen hotspot aan te zetten. 


@Alex van KPN 

Nee ! 

 

 De telefoon waarmee ik ga casten moet de hotspot aan hebben.  Dan zie ik de tv ( chromecast) verbinding maken.... en moet ik kunnen casten!!!!

 

Zo is het altijd geweest! En werkt het nog steeds met bv viaplay , youtube , kpn itv enz.

Maar met kpn tv+ dus NIET. 

 


Ik heb mijn Chromecast Google TV even op de hotspot van mijn telefoon aangesloten en vanaf die telefoon zowel met de oude TV app als met de nieuwe TV+ app geprobeerd naar de Chromecast Google TV te casten.

Met de oude TV app gaat dat inderdaad goed, zie het blauwe cast ikoon.

 

Met de nieuwe TV+ app is het inderdaad niet mogelijk om mijn Chromecast Google TV te selecteren immers het cast ikoon wordt niet actief.

 

Ik hoop dat het TV+ app team hier eens naar wil laten kijken want het is toch wel heel prettig om geen twee telefoons/tablets nodig te hebben om te kunnen casten bij een 4/5G verbinding.


@wjb 

 

Dat is dus precies wat ik de hele tijd zeg 🤷‍♂️

Niemand hoeft mij uit te leggen HOE ik.moet casten....via 4/5G  en hotspot.

 

Maar HET WERKT NIET. 

Ben blij dat jij dat iig bevestigd nu.

Nu nog een oplossing van #KPN.  Anders ben ik weg daar met alles wat ik heb. 


@Alex van KPN

Nee ! 

 

 De telefoon waarmee ik ga casten moet de hotspot aan hebben.  Dan zie ik de tv ( chromecast) verbinding maken.... en moet ik kunnen casten!!!!

 

Zo is het altijd geweest! En werkt het nog steeds met bv viaplay , youtube , kpn itv enz.

Maar met kpn tv+ dus NIET. 

 

Dan gaat er hier toch iets niet goed. Even een reactie van Kasper afwachten. 

Edit: dit neem ik bij deze mee. Dan hoeft Kasper zich hier niet mee te bemoeien. 


wjb, hoe kan je nou switchen van de oude naar de nieuwe app v.v. ??

De nieuwe vervangt de oude toch? Zo te zien gebruik je hetzelfde apparaat (percentage batterij)


wjb, hoe kan je nou switchen van de oude naar de nieuwe app v.v. ??

De nieuwe vervangt de oude toch? Zo te zien gebruik je hetzelfde apparaat (percentage batterij)

Ik ben deelnemer aan de bèta test van de TV+ app en dat betekent dat de TV+ app naast de TV app geïnstalleerd staat.

Bovenstaand het "KPN foldertje" op mijn tablet.

Links boven is de TV app, rechtsboven de TV+ app en midden onder tv.kpn.com.

Daarnaast zie je ikoontjes voor MijnKPN, de KPN Cloud, KPN webmail en het beheren van mijn V12 die achter mijn EdgeRouter staat en een pppoe verbinding met mijn EdgeRouter heeft i.p.v. de pppoe server van KPN.


Ah! Netjes, wjb. 🙂

Werkt het casten dan wel met een extern Hotspot? Of ook niet?


Werkt het casten dan wel met een extern Hotspot?

Ja, dat werkt wel. De TV+ app laat het cast ikoon in het groen zien als er een actieve cast verbinding is.

Het bovenstaande screenshot is van de TV+ app op mijn tablet die verbonden is met de wifi hotspot van mijn telefoon.