Skip to main content

Gisteren is de monteur langs geweest om de installatie uit te voeren. Het gaat om een nieuwe klant. Alles werkte prima.

Sinds gisterenavond krijgt mijn moeder, waar het dus om gaat, deze melding op haar tv:

“Antennekabel niet verbonden.

1. sluit de antennekabel aan om live tv te kijken.

2. Druk hieronder op de knop ‘verbonden apparaten’  om een verbonden bron te selecteren.”

Lekker dan. Ze drukt zich suf op de pijltjestoetsen maar ze kan niet naar die ‘knop hieronder’. En wat wordt bedoeld met antennekabel? Ik weet dat de monteur me een ingepakt hdmi kabeltje gaf, dat was niet nodig zei hij.

Lijkt me ook, alles gaat toch via de wifi? Dan is die antennekabel toch niet nodig? Wat kan ik doen? En vooral simpel uitleggen, want ik moet dat via de telefoon overbrengen aan een bejaarde vrouw….  (oh ja en wifi werkt wel gewoon, ze kan facetimen en bellen enzo.)

Hoor het graag!

groet, B

De TV box werkt via internet. De TV box is middels een HDMI kabel verbonden met de TV. Je moeder moet de juiste HDMI ingang selecteren op de TV, die waar de HDMI kabel op is aangesloten. Meestal HDMI 1. Dan doet ie t gewoon. Als ze meerdere malen achter elkaar drukt op de knop links naast 0 zal vanzelf HDMI 1 met TV beeld van KPN een keer verschijnen (moet ze wél de TV box aan hebben staan) 

Dank je @RJW59 Ze heeft een senioren AB. Dus die naast de 0, dat heeft ze niet, maar ik denk dat dit via de middelste knop op haar AB gaat…?

Heeft ze deze niet dan…?

Het is in ieder geval die knop. Een vierkantje met een pijltje er in…

Of op de originele afstandsbediening van de TV, dezelfde knop of de AV-knop of de “Bron” knop

Deze afstandsbediening denk ik:

De source knop zit middenop boven aan. Ik heb ergens gelezen dat je die lang vast moet houden. En wellicht dan met de pijltjestoetsen de juiste bron selecteren?

Of de SOURCE knop (Engels voor BRON)

Deze afstandsbediening denk ik:

De source knop zit middenop boven aan. Ik heb ergens gelezen dat je die lang vast moet houden. En wellicht dan met de pijltjestoetsen de juiste bron selecteren?

Denk dat dit die nieuwe AB is die je voor TV+ kunt kopen. Maar inderdaad ook hier dat knopje met een vierkantje met een pijltje er in.  

Dit type afstandsbediening werkt niet met KPN TV. 

Ze is gisteren aangesloten. Dan werkt bovenstaande zwarte afstandsbediening ook niet.

Voor de DIW7022 is deze eenvoudiger afstandsbediening

Voor kpn tv gebruikt ze uitsluitend een van deze twee onderstaande. En de tv dient op hdmi 1 te staan. Niet op de antenne ingang. 

En deze heeft minder knoppen 

Is het gelukt @Mar40 ? 

Reageer