Skip to main content
Vraag

KPN TV+ kwaliteit en werking nog steeds niet goed

• January 15, 2025
  • 3 reacties
  • 186 keer bekeken

Ben nu een jaar abonnee op tv en internet van kpn. Heb een contract van twee jaar, maar een derde jaar zit er niet aan te komen. Dan stap ik weer over naar ziggo. Ben slecht te spreken over de kwaliteit van kpn en dan met name de tv kwaliteit. Heel vaak haperingen, bevriezen beeld. De ondertiteling is ver onder de maat. Al in het begin aangegeven dat ik de zwarte balken achter te tekst maar niets vind. Erg storend. Heb hier regelmatig over geklaagd. Antwoord kpn: we werken er aan. Maar al wat gebeurd, dat niet. Regelmatig moet ik de kpn box opnieuw opstarten om van het bevriezen beeld af te komen. Kwaliteit, nogmaals KPN onwaardig. En ik verwacht geen bekende antwoorden meer waar ze iedere keer standaard mee komen. Het is nog een jaar afzie. Helaas. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • January 17, 2025

Hoi ​@Mollie1953. Jammer dat je met de mededeling komt dat je van plan bent om KPN na twee jaar weer te verlaten. Ik kan dat wel begrijpen als de tv ervaring ondermaats blijft. Dit zou echter gewoon goed moeten kunnen werken, tenminste je zou geen last van bevriezend beeld moeten hebben. Wat betreft de ondertiteling kan ik kort zijn; Dat is helaas niet aan te passen. Er zijn wel instellingen om de ondertiteling aan te kunnen passen, maar die werken niet met multicast (waar jij waarschijnlijk gebruik van maakt). 

Ik zie dat je in 2024 ook al eens een topic bent gestart waarin je aangeeft last te hebben van bevriezend beeld. Ik stel voor dat we dan verder gaan waar we gebleven zijn, zodat ik niet iets vraag wat al geprobeerd is. Ik heb nog wat toevoegingen gedaan aan onderstaande, zodat je het weet te vinden in de instellingen. 

De Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) is met een UTP kabel (zonder iets ertussen) verbonden met de Experiabox of Box12.

1. Reset de DIW7022. Houd de kpn toets rechtsboven op de KPN ab ingedrukt totdat je een popup scherm ziet en kies voor opnieuw opstarten.
  2. Kijk of hij wel op Multicast staat en of “beste beeldinstellingen” is aangevinkt. Je kunt hier ook eens Unicast testen en zien of dat beter bevalt. Ga hiervoor naar Instellingen → Beeld → Videomodus. 
  3. Zet HDR op automatisch. Dit vind je onder Instellingen → Apparaat → Apparaatvoorkeuren → Weergave en geluid → Schermresolutie
  4. Heb je een goede HDMI kabel? Is dit de Ultra High Speed HDMI kabel die je ooit van ons bij de tv-ontvanger hebt gekregen? 

Laat maar weten wat de uitkomst hiervan is! 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 17, 2025

Al deze dingen al geprobeerd. Heb ook geen enkele hoop dat het goed komt. Het is aanmodderen nog een jaar.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • January 20, 2025

Jammer dat de geboden opties niet werken. Je kunt ook altijd nog contact opnemen met onze klantenservice. Dan kunnen zij met je meedenken en mogelijk tot een oplossing komen. Maak dan een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het uitkomt.