Skip to main content

Heb na vele malen wachten toch maar besloten om is een topic te openen wat betreft de lip sync issues. Het wordt namelijk met de update slechter en slechter. Eerst was het nog een enkele zender, nu is het echt huilen met de pet op. 

Ik heb gisteren echt werkelijk waar 15x het geluidvertragingsmenu moeten openen. Op de TV loopt het dan redelijk, dan krijg je een geluidsdip iedere 8 seconden waarin ik eerst weer van zender moet wisselen, moet je na gaan iedere 8 seconden op elke zender! Daarna open ik een willekeurige app, en kan ik weer 15 keer gaan wisselen van geluidsvertraging omdat de sync weer niet loopt. Ga ik weer tv kijken? Mag ik weer 15 keer gaan wisselen. Ik word er zo onderhand echt ziek van, en heb gisteren echt overwogen om de ontvanger zo 3 etages een duikvlucht te laten maken want dit kan echt niet. 


Heb inmiddels alle mogelijke opties geprobeerd, en ik sta nu op het punt van ontkoppelen en nooit weer gebruiken. 

Ik vraag me af hoe het kan dat sommige zoals ik er totaal geen last van hebben met tv+ en andere zoals jij heel erg. Begrijp me niet verkeerd ik zou me ook groen en geel ergeren als ik lipsync problemen had (ben er nogal gevoelig voor). Maar ik vraag me af of ik geluk heb of dat het bijvoorbeeld ergens anders aan ligt. Je zou zeggen als het aan het tv+ kastje ligt dat iedereen er last van moet hebben. 


Heel vreemd, daarom gooi ik er ook een topic tegenaan inderdaad. Aangezien men bij het iTV team anders gaat denken dat het issue is opgelost.  Ik wil die ontvanger momenteel echt niet gebruiken, aangezien ik er ook heel gevoelig voor ben. Ik kan dan gewoon niet meer lekker tv kijken.  Heb zelfs 3 afstandsbedieningen in de aanslag voor als het iedere keer misgaat. Ben daar inmiddels drukker mee dan met ontspannen tv kijken. 


Hier dezelfde problemen met lipsync en KPN TV+. Lijkt wel of elke zender en elke streamingdienst app een andere vertraging heeft. Dit is geen doen. Heb het oude kastje weer in gebruik genomen. Google kastje lijkt leuk maar als de basis niet werkt zijn de extra opties waardeloos. 


Ook ik ben zeer benieuwd wat de oorzaak en belangrijker, de oplossing zou kunnen zijn.

Ook ik ervaar geen lip-sync problemen.

Ik ben benieuwd of er een correlatie is met de manier van aansluiten en het merk/type cq. de geluidsmogelijkheden van het aangesloten apparaat.

Mijn TV+ Box is aangesloten op een Sony KDL-42W705B en er is verder geen soundbar, versterker of home cinema set in gebruik. Het geluid is dus het gewone (stereo) geluid uit de televisie zelf.

De geluidsindeling op de TV+ Box staat op automatisch en er is geen geluidsvertraging ingesteld.

De s/pdif staat uit.

@Chrizziey, Ik ben benieuwd hoe dit bij jou is.


Het betreft een Samsung 55QN85B TV en een Harman Citation soundbar. Alles staat op pass-trough. Het is mogelijk om op de TV, KPN TV+ kastje en op de soundbar de vertraging in te regelen. Als je hiermee de lipsync goed hebt ingesteld is dit helaas alleen voor die zender of streamingdienst. Met het oude KPN kastje of de apps van de Samsung TV is de lipsync perfect. 


Hier regelmatig scheef lopen lipsync op RTL 4 en ESPN zenders (14, 221, 222, 223, 224).

NPO en SBS 6 nooit.

Ik kijk verder weinig live en met opnames gaat het goed.


@wjb Poeh heb heel veel situaties getest. Het beste is om de optical poort op de tv+ niet te gebruiken, ik ben hierdoor van 80% van de issues verlost door de optical via de tv naar soundbar te laten lopen middels passtrough op de ontvanger. 

Heb alleen in Disney+ en Netflix nog een hoop issues met lipsync. Dit heeft te maken dat de aflevering bij de druk op pauze het beeld kort laat doorlopen waardoor de audiosync ten grave gaat. Ik gebruik nu zolang de Google TV als alternatief en daar gaat het allemaal prima. 
 

Heb @Erik_ op zijn verzoek ook een een hele lijst gestuurd om te gaan troubleshooten. Op mijn laatste reacties geen antwoord meer gehad, ook niet over de voortgang. 


Met de update van deze week zijn alle problemen vwb lipsync verholpen! In de test situatie optical TV naar soundbar. Heb gezien alles is opgelost de tv+ optical naar soundbar niet meer getest.
 

Puik werk tv+ team! Topic solved.


De lipsync problemen waren opgelost (maar toen was het zappen naar RTL 4 en de ESPN zenders weer heel traag). Nu is het zappen weer goed maar loopt het geluid weer niet synchroon. Ik kijk altijd met een koptelefoon naar tv (tv geluid). Het is alleen met de live zenders. (RTL etc weet ik niet omdat ik verder geen tv kijk) het blijkt dus nogal moeilijk te zijn om dit op te lossen . Helaas heb ik de oude 4k kastjes al terug gestuurd. Anders was ik weer geswitched want daar had ik geen problemen mee. 


Lipsync problemen zijn na de laatste update nog niet helemaal opgelost. Bij de TV zenders is het goed maar bij Netflix niet. Het is wel verbeterd. 


 "Peachie16v schrijft: Het is alleen met de live zenders"

Klopt. Nu even espn 2 (222) aan en het is niet helemaal lip sync ( niet opgelost dus @Chrizziey , @Erik_ )

@Peachie16v

Live even 5 seconden pauzeren. Dan kom je op de unicast stream. Die is wel sync. Beeldkwaliteit maakt voor espn niet veel uit.  Wel iets. 

(reactie geplaatst 20 mei om 11:21)


Ik zet de app van KPN dan aan en kijk dan tv. Is hetzelfde en dat werkt prima. Maar vreemd blijft het wel. Je loopt dan wel altijd net iets achter.

 

 

 

 


@Peachie16v schreef: Ik zet de app van KPN dan aan en kijk dan tv. Is hetzelfde en dat werkt prima. Maar vreemd blijft het wel. Je loopt dan wel altijd net iets achter.

En je hoeft dus niet eens de gewone smart-tv app te starten (die je naar ik aanneem ook op het boxje hebt gezet). 5 seconden pauzeren kost minder tijd.

Ach achter. Iets achter loop je live ook. Zo'n 12 seconden op de werkelijkheid.

Laatst zaten mijn moeder en ik dezelfde voetbalwedstrijd te kijken. Met 140 km ertussen.

Appte ik haar om een doelpunt (zeker een 1½ minuut na dat doelpunt ivm var beoordeling). Was er bij haar nog niks aan de hand. Wat bleek: ze had even gepauzeerd en was dat straal vergeten.

Live is dus een gevoel… 😜

Nota bene. Je hebt nogal wat witregels onder het bericht. Ontstaan vaak door aanpassingen. Ik haal ze altijd ff weg voor het plaatsen. Daarna kan ook, binnen een uur.


 "Peachie16v schrijft: Het is alleen met de live zenders"

Klopt. Nu even espn 2 (222) aan en het is niet helemaal lip sync ( niet opgelost dus @Chrizziey , @Erik_ )

Ik heb geen ESPN meer, dus kan dat niet testen. Ik ervaar geen issues meer verder op de eerder vermelden kanalen en apps.


Ga vanavond weer eens live boulevard kijken. Liep ook nooit synchroon. 


Ga vanavond weer eens live boulevard kijken. Liep ook nooit synchroon. 

Maar hoe heb jij je ontvanger aangesloten dan @PeterG ? Ik heb nergens geen last meer van sinds deze update. 


V10, utp.


V10, utp.

En qua geluid? @PeterG 


Meestal de tv zelf.

Indien van toepassing voor 5.1 (films en sommige series) de versterker via optisch direct van af de box.

Op de TV zelf al niet eens strak sync. Rtl.4 en espn merk ik het als storend. 

Gek genoeg live boulevard slecht sync. Rtl nieuws altijd wel sync. Rara. 


@PeterG Gisteren ben ik toevallig bij FOX ook een situatie tegengekomen waarbij de lipsync niet goed loopt. Kijk verder niet veel naar deze zender, dus niet super veel hinder van. 


Up! Na de recente update zijn de lipsync issues weer volledig in alle sterkte terug. Wat een gedoe.


Niet alleen dat.

Gisteren 'live’ half 8 nieuws rtl 4. Beeld bleef meer dan af en toe hangen waarna het geluid totaal uit sync was. Scheelde dan wel een seconde. Trok bij na 1 a 1,5 minuten, maar dan bleef het beeld weer even hangen en was het geluid wéér uit sync.

En live naar NPO 3, Raven van Dorst, gaf geen problemen.

Verder via opnames gekeken en dat liep prima.


Toch wil ik wederom dringend aandacht vragen voor het synchronisatie-probleem. Ook al is dit al 100 keer gevraagd, het is soms niet te kijken, wij ergeren ons er verschrikkelijk aan vooral met muziek-uitzendingen, maar ook met praat programma’s. Het komt ook regelmatig bij de ‘1e 10 kanalen voor’…

Alleen maar zeggen dat het bekend is etc. schiet voor ons echt niet op.

We betalen voor iets wat blijkbaar nog steeds in de kinderschoenen staat, alleen is de prijs daar niet naar. Ik zou toch graag eens zien dat we op een normale manier TV kunnen kijken en niet steeds moeten resetten of een dergelijke handeling.

Laat niemand zich aangevallen voelen hiermee, maar er iets mee doen. TV-kijken doen we voor de ontspanning...


@PeterG Gisteren ben ik toevallig bij FOX ook een situatie tegengekomen waarbij de lipsync niet goed loopt. Kijk verder niet veel naar deze zender, dus niet super veel hinder van. 

Maar het mag niet voorkomen. Een ander die wel veel kijkt naar Fox, heeft er dus wel last van. Het is echt geen gezicht wanneer je een praatprogramma en/of muziek bekijkt. Sinds twee updates geleden heb ik er weer last van. 


@ronvmeijer, Op welke zender(s) ervaar jij de meeste problemen met lipsync en na hoeveel tijd beginnen die problemen. Blijkbaar kijk ik altijd naar de verkeerde zenders want eigenlijk heb ik dit nog niet ervaren en dus zou ik eens willen afstemmen op een zender waarmee het veel ervaren wordt.

 


Reageer