Skip to main content

Heb na vele malen wachten toch maar besloten om is een topic te openen wat betreft de lip sync issues. Het wordt namelijk met de update slechter en slechter. Eerst was het nog een enkele zender, nu is het echt huilen met de pet op. 

Ik heb gisteren echt werkelijk waar 15x het geluidvertragingsmenu moeten openen. Op de TV loopt het dan redelijk, dan krijg je een geluidsdip iedere 8 seconden waarin ik eerst weer van zender moet wisselen, moet je na gaan iedere 8 seconden op elke zender! Daarna open ik een willekeurige app, en kan ik weer 15 keer gaan wisselen van geluidsvertraging omdat de sync weer niet loopt. Ga ik weer tv kijken? Mag ik weer 15 keer gaan wisselen. Ik word er zo onderhand echt ziek van, en heb gisteren echt overwogen om de ontvanger zo 3 etages een duikvlucht te laten maken want dit kan echt niet. 


Heb inmiddels alle mogelijke opties geprobeerd, en ik sta nu op het punt van ontkoppelen en nooit weer gebruiken. 

Doe een wat aan de sync problemen. Het is echt niet normaal meer. Zit tennis te kijken op Eurosport, het geluid klopt echt niet met het beeld. Ook een interview ziet er niet uit. 


De door het team aangedragen suggesties werken absoluut niet, omdat het beeld eerder komt dan het geluid. Dat is nou eenmaal

niet in te stellen omdat je dan een “-1” zou moeten kunnen ingeven. Het is ook niet overal even erg. Kijk maar eens op €urosport1, gewoon niet normaal meer. Dit los je echt niet op door het geluid op StereoPCM te zetten. Ik begrijp werkelijk niet waarom dit niet opgelost gaat worden. Nu heeft zelfs NPO er last van. DIT IS GEEN KIJKEN ZO!!


Ik heb er soms ook nog steeds last van, helaas.

 

 


Ik heb de hoop op verdere verbeteringen qua lipsync in de ijskast geschoven. Gezien het nu als '’grotendeels'’ opgelost is bestempeld vermoed ik dat we komende tijd geen enkele verbetering gaan zien. 

Ik ben er inmiddels zo hondsberoerd van dat ik overweeg de TV+ de deur uit te sturen en over te stappen naar NLZiet. 


Helpt nog een keer terug zetten naar fabrieksinstellingen niets? Want ik neem aan dat ze dit toch ook testen voor ze een firmware de deur uit sturen. 


Helpt nog een keer terug zetten naar fabrieksinstellingen niets? 

Ja ik ben gek ieder keer een koude start. Ga niet elke keer mijn ontvanger opnieuw instellen. Kost gigantisch veel tijd. Als je echt goede software ontwikkeld dan is dit ook totaal onnodig. 


Misschien is de software wel goed maar conflicteert het met de oude. Ik ken iemand met 2 tv boxen .. op de oudste heeft hij problemen die hij op de nieuwe (lees: paar weken later geïnstalleerd) niet heeft. Dat kan bijna niet anders dan dat een frisse herinstallatie hierin helpt. Als ik me zo dood zou ergeren dan had ik dat er graag voor over. En zoveel werk is het nu ook weer niet.

En tijd is geen issue, op het forum zoveel schrijven kost nog veel meer tijd 😉


Ik kan me niet heugen dat ik een apparaat terug heb moeten zetten naar de fabrieksinstellingen. Voor mij is zoiets ook echt alleen te gebruiken als laatste redmiddel en dus alleen als niets anders meer werkt. Er wordt mijns inziens veel te vaak geopperd om een "factory reset" uit voeren.


@wjb het is wel een manier om er achter te komen waar het aan ligt. Je wilt toch dingen uitsluiten, althans ik wel. Nu moet de gebruiker met problemen zich 2 weken ergeren in de hoop dat een volgende firmware zijn of haar probleem oplost.


Nog even een serieuze vraag. In wat voor opzicht is een herinstallatie van een tv box veel werk .. ik heb laatst een Apple TV geïnstalleerd en dat was echt wel in 10 minuten klaar. Ik kan mij niet voorstellen dat de tv plus box veel meer werk is.

Ik snap dat je bv Windows niet zomaar opnieuw installeert omdat je dan een halve dag kwijt bent maar een tv kastje een reset geven is toch niet echt een tijdrovende klus.


Pietheingrun,

Het zou van de gekke zijn om steeds weer naar de fabrieksinstellingen te moeten gaan omdat e.e.a. niet met elkaar zou communiceren. Terug naar fabrieksinstellingen is zoals “wjb” zegt een laatste redmiddel. Weet ook dat al je instellingen omtrent Disney+ Netflix, Google en al de andere diensten op “0” staan. Het is dus wel degelijk meer werk dan je aangeeft. Bovendien weten we eigenlijk al dat het niet het gewenste resultaat oplevert. 

Het mooie van een update is dat alles in ‘stilte’ gaat. Zou het een must zijn om alles terug te zetten zou het geen fraaie update zijn. Je hoeft je telefoon toch ook niet terug te zetten naar de fabrieksinstellingen of je Windows wanneer er een update zou zijn, zoals je de vergelijking maakte. Dat zou een mooie boel worden…

Bij het ene toestel zal de configuratie anders zijn dan bij de ander bij jou, wellicht heeft daarom de een wat minder problemen dan de ander, echte mag dat geen reden zijn en moet er nog een hoop gesleuteld worden. 


Pietheingrun,

 Weet ook dat al je instellingen omtrent Disney+ Netflix, Google en al de andere diensten op “0” staan. Het is dus wel degelijk meer werk dan je aangeeft. Bovendien weten we eigenlijk al dat het niet het gewenste resultaat oplevert. 

 

Wat bedoel je hiermee?

Op 0 staan? 


Wat bedoel je hiermee?

Op 0 staan? 

Zeer waarschijnlijk bedoelt hij daar "geïnitialiseerd zijn" ofwel "leeggemaakt" mee.


Wat bedoel je hiermee?

Op 0 staan? 

Zeer waarschijnlijk bedoelt hij daar "geïnitialiseerd zijn" ofwel "leeggemaakt" mee.

Inderdaad, dat bedoel ik er mee. Om het precies te zeggen: Dan staan alle waardes weer op “0” oftewel al je abonnementsgegevens kun je weer opnieuw invoeren, ook als je apps geïnstalleerd zou hebben zijn die ook weg. Nee, het is wel even meer werk dan 10 minuutjes. In dit geval staat Windows eerder op je PC dan dat je dit weer helemaal op de rit hebt en ziet dat het helemaal voor niks geweest is. 😊


Nog even een serieuze vraag. In wat voor opzicht is een herinstallatie van een tv box veel werk ..

De laatste keer ben ik er dik een uur mee bezig geweest. Dus ja het is veel werk als mij dat 3 uur per maand kost. Het eerste is dat je overal opnieuw moet inloggen, ik gebruik lange wachtwoorden en 2FA. Daarnaast moeten alle instellingen weer doorlopen worden, ook diegene die je had afgesteld voor de beeldkwaliteit. Op de oude ontvangers was het niet zn punt, maar op de ontvangers ligt het toch anders.

Ik kan me niet heugen dat ik een apparaat terug heb moeten zetten naar de fabrieksinstellingen. Voor mij is zoiets ook echt alleen te gebruiken als laatste redmiddel en dus alleen als niets anders meer werkt. Er wordt mijns inziens veel te vaak geopperd om een "factory reset" uit voeren.

Mooier kan ik het niet verwoorden 😉.


Nog even een serieuze vraag. In wat voor opzicht is een herinstallatie van een tv box veel werk ..

De laatste keer ben ik er dik een uur mee bezig geweest. Dus ja het is veel werk als mij dat 3 uur per maand kost. Het eerste is dat je overal opnieuw moet inloggen, ik gebruik lange wachtwoorden en 2FA. Daarnaast moeten alle instellingen weer doorlopen worden, ook diegene die je had afgesteld voor de beeldkwaliteit. Op de oude ontvangers was het niet zn punt, maar op de ontvangers ligt het toch anders.

Ik kan me niet heugen dat ik een apparaat terug heb moeten zetten naar de fabrieksinstellingen. Voor mij is zoiets ook echt alleen te gebruiken als laatste redmiddel en dus alleen als niets anders meer werkt. Er wordt mijns inziens veel te vaak geopperd om een "factory reset" uit voeren.

Mooier kan ik het niet verwoorden 😉.

Inderdaad, helemaal zoals ik het ook bedoel. Prima verwoord dus. 👍🏼


Jullie zeggen een herinstallatie is je laatste redmiddel. Maar wat is op dit moment je andere redmiddel?


Die is er niet, mede omdat het totaal geen zin heeft om een fabriek herstel te doen. Ondertussen weten we dat wel uit ervaring dat dit niets oplevert dan alleen maar een hoop ergernis en een teleurstelling achteraf. 


Dat is een keuze dan inderdaad. Ik kan me voorstellen dat als je dat al vaak gedaan hebt dit niet nog een keer wilt doen. Als je het nog nooit gedaan hebt zou ik het denk ik wel eens proberen.


Dat is aan een ieder om dat uit te proberen. Geloof me, we hebben ondertussen al van alles uitgeprobeerd en niks helpt. Het is gewoon een kwestie van goede firmware en/of een goedwerkende app en dus zijn we afhankelijk van …


Jullie zeggen een herinstallatie is je laatste redmiddel. Maar wat is op dit moment je andere redmiddel?

Ja, maar als kpn groen licht dat het probleem helemaal is opgelost en niet grotendeels, dan zou ik een factory overwegen. Maar dit is nu totaal zinloos omdat de problemen nog in grote getalen aanwezig zijn. Dan zou ik dus een factory gaan doen omdat het mogelijk misschien wel/niet helpt. Teveel onzekerheid. 

Daarnaast vind ik de workarounds die @Erik_ aangeeft, waarschijnlijk goed bedoeld, de schuld een beetje bij klanten neerlegt. Oftewel ons lukt het niet, dus ga zelf maar spelen met settings. Denk als Nokia en Google het wel kunnen, waarom kpn dan niet? 


Jullie zeggen een herinstallatie is je laatste redmiddel. Maar wat is op dit moment je andere redmiddel?

Via unicast kijken. Daar is de geluidsstream wel synchroon. Simpel te doen doen enkele seconden te pauzeren. 

 

Ik heb na 3 maanden uitsluitend de tv+ te gebruiken, de Arris 2952 weer naar de huiskamer gehaald. Was ook het gemis van 5.1 geluid bij films via opnamen en huren (€ nota bene) zat.

Gebruik voor KPN TV dus vrijwel weer volledig de Arris sinds 48 uur. Alleen nog radio en sommige apps via de box. Netflix o.a. via tv, dan heb ik geen hupjes. Met Netflix in de box wel.

Besef me wel dat degenen met het nieuwe abonnement die mogelijkheid, helaas, niet hebben.


Helaas nu weer gigantische lip-syncproblemen bij RTL4. Gewoon overdag. Via een ander medium gekeken (niet helemaal legaal maar goed) en daar loopt alles helemaal synchroon. Het ligt dus echt bij de KPN+ Box. 
Wanneer gebeurd er nu eens iets aan? Alle aangedragen oplossingen doen niks aan dit probleem. Het kan een tijdje hoe gaan, maar daarna zo uit het niets gebeurd het weet. 


Gisteren tijdens Johan Cruijff schaal op espn ook weer lekker out of sync.

Na een tijdje geswitched naar een andere decoder. En zelfs de KPN iTV app had nog gekund. Android-TV app i.d. box zelf of Tizen app in de Samsung.

Digitenne in dit geval ivm de beeldkwaliteit. Ook net nog even mooier dan via de Arris vip2952 of de DIW7022.


Ik snap gewoon niet dat er niks aan gedaan wordt. Het wordt door heel veel abonnees aangegeven en de leden van het team hebben het dan over diverse verschillen in randapparatuur. Zelfs als ik op “StereoPCM” (dus geen Dolby D) uitluister, is het out of sync. De audio-instelling in de box staat op “doorgeven as is” dus daar kan het ook niet aan liggen. Als ik via een andere (niet legale) manier kijk, is alles in sync, maar dan ook alles. Uiteraard loopt dit via dezelfde TV en dezelfde “randapparatuur” dus waar ligt het dan aan? 


Reageer