Skip to main content

Hallo,

Ik heb nu 1 week TV + en na wat opstart problemen is er nog een over; Bij alle zenders loopt live TV na 2 seconden vast, het beeld bevriest.  Maar als je 2 seconden terug spoelt ontdooid de zender en gaat volledig verder. Alle andere functies verlopen tot nu toe goed, zelf de entertainment zenders.

Het lijkt erop dat er geen live buffering plaats vind!

 

Gr,

Kuifje

Hoi @Kuifje65 zijn de ontvangers met een kabel aangesloten op het modem?


Beste Joep 1965, alles met kabel!

 

 


Beste Joep 1965, alles met kabel!

Rechtstreeks bekabeld? Niets er tussen? Geen kastjes er tussen? Switch? Router? Of wat dan ook?


Rechtstreeks zonder er iets tussen! En alles is al een keer gereset en opnieuw opgestart, ook glasvezel box.

 


Heeft u al eens een andere kabel geprobeerd? Welk modem heeft u? De KPN Box? 


Ander kabel is ook al gedaan en ik heb KPN BOX 12


Alles behalve live TV gaat goed, streamen Netflix gaat perfect!

 


Allen,

Na het doorspitten van reacties op andere gebruikers met dit probleem, heeft het overzetten van de video modus "Multicast”naar “Unicast”het gewenste resultaat opgeleverd. 

Eerst dacht ik dat dit alleen voor een WIFI verbinding was, maar het werkt!

Vraag; gaat deze keuze ten koste van wat beeld kwaliteit?


Alles behalve live TV gaat goed, streamen Netflix gaat perfect!

Dit wijst er toch echt op dat er een switch of router tussen zit. Een router kan niet. Een switch moet IGMP-Snooping ondersteunen. Als een switch geen IGMP-Snooping ondersteund, dan krijg je precies het verschijnsel wat u hier beschrijft.


Vraag; gaat deze keuze ten koste van wat beeld kwaliteit?

Ja.

Maar goed, aangezien u de vraag hier stelt lijkt het erop dat u de mindere beeldkwaliteit niet ziet.


Beste Nick83,

Er zit zelfs geen stekker verbinding tussen, dus echt rechtstreeks!

Op de andere netwerk aansluitingen van het modem zitten wel switches.


Beste Nick83,

Er zit zelfs geen stekker verbinding tussen, dus echt rechtstreeks!

Op de andere netwerk aansluitingen van het modem zitten wel switches.

Ook die switchen kunnen eventueel problemen opleveren. Vraag me niet hoe. Maar u zou eens kunnen proberen om de andere utp stekkers los te trekken en alleen de tv ontvanger aan te sluiten. Kijk of het dan wel werkt.

Een andere mogenlijke oorzaak: een omvormer van zonnepanelen van het merk SMA. Heeft u die?

https://forum.kpn.com/kpn-tv-11/verstoring-tv-ontvangst-door-omvormer-van-de-zonnepanelen-sma-557771


Ooh, die opmerking van de SMA zonnepanelen omvormer, dat is precies degene die ik heb!!!!!!!


Ok…

Misschien staat in dat topic de oplossing? Ik heb me er verder niet heel erg in verdiept. Maar ik dacht dat er een bepaalde instelling op die omvormer gewijzigd kon worden...


Bij mij moet ik Live tv altijd een paar seconden terug zetten. Dan blijft hij wel doorlopen. Net alsof hij iets van een buffer nodig heeft. Dus live tv een paar seconden stop zetten en dan weer aan.

Verder werkt bij mij ook alles vlekkeloos.


Bij mij moet ik Live tv altijd een paar seconden terug zetten. Dan blijft hij wel doorlopen. Net alsof hij iets van een buffer nodig heeft. Dus live tv een paar seconden stop zetten en dan weer aan.

Verder werkt bij mij ook alles vlekkeloos.

Dat is niet normaal. Heeft u de nieuwe TV+ ontvanger? Of welke andere ontvanger heeft u?

Is de ontvanger rechtstreeks bekabeld op het KPN modem aangesloten? Er zit niets tussen? Geen switch of andere router?


Sinds een paar maanden nieuwe klant ja. Beneden bekabeld gaat helemaal prima. Boven heb ik dit 'probleem' wel. Ik stoor me er verder niet aan, aangezien ik boven niet dagelijks tv kijk. Ik vind het wel een apart probleem. Voor mij was dit wel de oplossing.

Beneden is bekabeld. Boven is wifi. Download is 200mbs. Signaal is sterk. Gaat van KPN kastje naar wifi-router. Van daaruit pik hij hem op. 


Sinds een paar maanden nieuwe klant ja. Beneden bekabeld gaat helemaal prima. Boven heb ik dit 'probleem' wel. Ik stoor me er verder niet aan, aangezien ik boven niet dagelijks tv kijk. Ik vind het wel een apart probleem. Voor mij was dit wel de oplossing.

Beneden is bekabeld. Boven is wifi. Download is 200mbs. Signaal is sterk. Gaat van KPN kastje naar wifi-router. Van daaruit pik hij hem op. 

Dan gebruikt u dus niet het WiFi van het KPN modem op die tv ontvanger, maar het WiFi van een eigen router.

Schakel dan in het menu van de ontvanger over op unicast. Dan is het probleem verholpen. 

Rechtsboven tandwieltje > Beeld > Videomodus > kies "Gebruik unicast".


Ah, kijk. Helemaal top! Dat was hem. Thnx 😊 👍🏻


Reageer