Skip to main content

Ik ben onlangs overgegaan van Ziggo naar KPN. Ik merk dat de menu structuur en de afstandsbediening veel omslachtiger werken. Bv de manier om opgenomen programma’s te wissen en de ondertiteling aan en uit te zetten. De afstandsbediening is een stuk groter en de knoppen die ik het meest gebruik zitten te ver naar boven. ( spoelen, pauzeren ) Bovendien mis ik een knop om direct terug te gaan naar live TV kijken. Dat moet nu via Home en dan een zender zieken.

Ik ken Ziggo Next Mini niet dus geen idee van de verschillen. 

Opname wissen. Selecteer Opname en druk langer dan 1 seconde op OK. 

Terug naar live tv. Vanuit een menu scherm. Druk langer dan 1 seconde op de terug toets. Totdat je live tv krijgt. 

'De knoppen zitten te ver naar boven'.

Dat is toch gewoon een kwestie van wennen? Geen enkele afstandsbediening is nu eenmaal identiek aan een andere, @Henri Noir.

'De knoppen zitten te ver naar boven'.

Dat is toch gewoon een kwestie van wennen? Geen enkele afstandsbediening is nu eenmaal identiek aan een andere, @Henri Noir.

Dat klopt ik heb KPN TV pas 1 week. Ik weet dat gewenning zal helpen maar als ik 6 keer moet klikken om iets te doen dat bij Ziggo in twee keer gaat dan wel ik daar wel aan maar zal me toch af en toe storen.  Op mijn tablet zijn opties die ik op de TV niet terug zie. Bv de opgenomen programma"s staan op de TV niet in een lijst zonder foto's zoals bij Ziggo. Ik neem veel op en de grote iconen zorgen er voor dat ik veel moet scrollen. Maar de tips van PeterG geven wel aan dat er trucjes zijn die niet in de handleiding staan. Wellicht zijn er nog meer.

Ik ken Ziggo Next Mini niet dus geen idee van de verschillen. 

Opname wissen. Selecteer Opname en druk langer dan 1 seconde op OK. 

Terug naar live tv. Vanuit een menu scherm. Druk langer dan 1 seconde op de terug toets. Totdat je live tv krijgt. 

Peter, dat zijn de tips waar ik naar zocht. Ik vind die niet in de handleiding. Waar heb jij ze gevonden of gewoon trial en error.

Heb je de kennisbank voor de TV+ Box geraadpleegd?

Heb je de kennisbank voor de TV+ Box geraadpleegd?

Ik heb gekeken en ik zie daar een afstandsbediening waarbij je zelf een menu kunt toevoegen aan een knop met 3 puntjes erop. Dat was bij Ziggo ook. Jammer dat je die moet kopen (€15) en er niet voor kan kiezen bij de aanschaf

Ik heb zelf ook een Android-TV box (Nokia 8000). Knoppen hebben verschillende functies bij kort of lang indrukken. 

Verder heb ik de DIW7022 nu ruim 2 jaar. Bij elke update worden ook nieuwe functies van de afstandsbediening vermeld als die er zijn. Updates van kpn apparaten worden hier op de community aangekondigd. En wat er in zit.

"maar als ik 6 keer moet klikken om iets te doen dat bij Ziggo in twee keer"

Ach. Het is ook andersom. Bij Ziggo Next Mini moet je na openen menu enkele malen klikken om bij je opnames te komen. Bij kpn is het gelukkig maar één klik naar opgeslagen. 

En bij kpn kun je al bij het basispakket opnemen hebben. Vanaf 2 ontvangers zelfs gratis. Bij Ziggo minimaal het duurdere tv max. Ziggo's basispakket is ook duurder dan kpn.

Aan beide kanten zitten er plaggen in het gras die groener zijn... 😉.

Reageer