Skip to main content

hallo allemaal,

sinds een paar weken/maanden hebben we de nieuwe tv ontvanger. Voorheen nauwelijks tot geen problemen. We hebben glasvezel. Maar sinds de nieuwe ontvanger vele problemen. Van alles al doorlopen, gedaan en veranderd, maar NIETS helpt. Al meerder malen contact op X en telefoon met de KPN, het enige wat hun kunnen doen is de monteur. Maar ja, wat kan die meer doen dan ik? De problemen komen voort sinds de nieuwe ontvanger. En dan zegt KPN dat de oude niet meer kan werken. Hoezo niet? Hij werkte voordat dit alles prima. Opsomming problemen:

vooral bij het terugkijken van programma, (soms ook het opgenomen)

- Vast lopend beeld

- Beeld en geluid niet gelijk

- Het terugspringen van tijd

- Na een aantal minuten weer van beging beginnen

- Het vooruitspringen van programma naar einde

- Geen geluid op sommige kanalen

- Geluid kon niet meer aangepast worden via de afstandsbediening

- Knop invoer deed niet meer

- Ineens word tv ontvanger opnieuw opgestart

- Bij kijken van opgenomen programma: start niet op, dat word opgehaald, beeld loopt vast. Tv ontvanger opnieuw opstarten!

en als we willen energie besparen door de tv uit te doen, kan tv ontvanger dit niet aan, al die klachten van boven komen dan allemaal tegelijk!!!!

.

Als ik dan forum doorloop zie ik vele klachten terugkomen bij meerdere klanten. Waarom doet KPN niets? Waarom een ontvanger geven die niet optimaal werkt en na weken/maanden nog steeds ziektes vertoond ondanks vele updates. Of heeft iemand de oplossing? Ik betaal wel volle pond voor een een product wat niet goed werkt!

 

Hi en welkom op ons forum @edwinvb70. Rot dat je tegen verschillende dingen aan loopt nu je KPN TV+ hebt. Goed dat je ze deelt.

Het klopt dat er verschillende dingen bekend zijn rondom KPN TV+. Deze hebben we voor een goed overzicht verzameld in onderstaand artikel. Hier lees je welke dingen spelen, waar aan gewerkt wordt en welke opgelost zijn:

Er worden geregeld updates voor uitgebracht waarin steeds dingen veranderd en verbeterd worden. Oftewel, weet dat er aan gewerkt wordt. 

Verder vind je in onze Kennisbank verschillende artikelen over KPN TV+. Er zijn namelijk veel instellingen die je zelf kunt aanpassen, denk bijvoorbeeld aan het punt dat beeld en geluid niet gelijk lopen. Lip sync problemen worden ze ook wel genoemd. We hebben in de Kennisbank verschillende artikelen staan waarin je je geluidsinstellingen kunt bekijken en aanpassen. Die verhelpen meestal dit verschil tussen beeld en geluid:

 


hallo,

 

een tijdje geen bericht gedaan

ben erg gefrustreerd over kpn

geen hulp en wacht maar op updates

waarom dan een tv ontvanger geven die niet werkt?

waarom ongevraagd dit doen?

de oude werkte prima. en de smoes dat het technisch niet meer kan…. waarom kon het voor de verandering dan wel?

 

en ja, alle problemen nog steeds aanwezig. we kijken naar overstap!


Hoe is de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) verbonden met de Experiabox of Box12? (of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen). 


hoi

 

deze is verbonden door de monteur, met de rode kabel (utp)

dan mag ik verwachten dat dit goed

voorheen met de oude ontvanger nauwelijks tot geen problemen...