Skip to main content
Vraag

KPN tv-ontvanger geeft problemen bij opstarten

• May 27, 2025
  • 4 reacties
  • 48 keer bekeken

Sinds 4 dagen heeft mijn kpn tv problemen met opstarten , duurt soms een uur. Blijf dat logo maar in beeld staan. 
Ik heb ecostand geprobeerd, fabrieksinstellingen, ontvanger met die van slaapkamer verwisselen. Modem opstarten, ontvanger resetten.

ik baal hier gigantisch van. En ik wil een oplossing die langer dan 1 duurt.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@Jorni82. Een uur voor het opstarten van de tv-ontvanger is wel heel erg lang inderdaad! Zo lang zou het niet moeten duren natuurlijk. Kan je er meer over vertellen? Wij zien niet wat jij ziet, alleen wat jij vertelt.

Welk type tv-ontvanger heb je precies?

Hoe is die ontvanger aangesloten op het modem? Is dat met een kabel, via Wifi of anders?

Je hebt meerdere ontvangers als ik het goed begrijp? Heeft die andere ontvanger dit ook, of start die wel sneller op?

Als je het makkelijker vindt om het telefonisch toe te lichten kan dat ook, daarvoor kan je het makkelijkste een terugbelafspraak maken via onze site.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 29, 2025

Hallo Jasper, 

ik heb een kpn tv+ ontvanger met daarbij een lan verbinding. Experia v10 modem.

al 5 dagen komt hij bij het opstarten  op het kpntv+ logo en Android tv en dat herhaalt zich continu. 
De eerste twee dagen kwam er dan opeens het bekende menu. Nu gebeurt dit niet meer. 
ik kan de ontvanger ook niet meer aan of uitzetten met de afstandsbediening. 
stekker eruit helpt niet,

harde reset niet,

Via wifi hebben we het gisteren geprobeerd,

de twee ontvangers die ik heb wisselen helpt ook niet. 
al met al niks helpt! 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 29, 2025

Weet dat het probleem bij het modem zit. Te zwak of te langzaam signaal?

Jasper van KPN
Moderator

Laten we eerst een compleet plaatje krijgen van de situatie voordat we een conclusie trekken, daar is het nog te vroeg voor.

de twee ontvangers die ik heb wisselen helpt ook niet. 
al met al niks helpt! 

Wat gebeurde er toen je ze omruilde dan? Dat kan ik er niet uithalen. Ging het mee met de tv-ontvanger naar de andere plek? Of bleef het op dezelfde plek met de andere ontvanger?

Dat is belangrijk om te weten, want als het met de ontvanger mee gaat kan het aan de ontvanger zelf liggen. Als het op dezelfde plek blijft kan het de bekabeling naar die plek zijn.