Skip to main content

ben nu 10 maanden mij aan het ergeren aan de instabiliteit van de tv+ ontvanger. dagelijks maak ik gebruik van de audio-output om via mijn versterker naar de radio te luisteren. bijna dagelijks valt het radiosignaal uit. herstel is mogelijk door 1 of meerdere keren op radio van de afstandsbediening te drukken. soms komt het signaal vanzelf terug, soms moet je de ontvanger resetten. het script van de eerste lijns helpdesk ken ik inmiddels uit mijn hoofd. ontvanger is al een keer vervangen.

ergerlijk is ook dat tijdens tv kijken updates doorgevoerd worden. dat wil je niet!

ik heb nog twee maanden te gaan. als in deze tijd geen verbetering optreedt ben ik weg.

Waarom al tien maanden die martelgang? 

Gebruik een DAB+-radio of desnoods een gecombineerde Internet & DAB+-radio. Heel veel keus aan zenders en een prima digitaal geluid.

Zo ontbreken bij KPN bv nog Kink! en JOE. Via DAB+ heb je veel meer keus.   


jaarcontract


jaarcontract

Jawel, maar ik heb ook een abonnement op TV bij KPN. Maar naar de radio luister ik toch echt via de diverse radio's die we in huis hebben staan. 


Waarom al tien maanden die martelgang? 

Gebruik een DAB+-radio of desnoods een gecombineerde Internet & DAB+-radio. Heel veel keus aan zenders en een prima digitaal geluid.

Zo ontbreken bij KPN bv nog Kink! en JOE. Via DAB+ heb je veel meer keus.   

Ik vind dit zo’n rare reactie! Dus omdat die KPN ontvanger niet werkt zoals het hoort, moet je maar een DAB+ radio aanschaffen? Beetje omgekeerde wereld, niet?


De dips in de radio zenders is opgelost. 

 


Waarom al tien maanden die martelgang? 

Gebruik een DAB+-radio of desnoods een gecombineerde Internet & DAB+-radio. Heel veel keus aan zenders en een prima digitaal geluid.

Zo ontbreken bij KPN bv nog Kink! en JOE. Via DAB+ heb je veel meer keus.   

Ik vind dit zo’n rare reactie! Dus omdat die KPN ontvanger niet werkt zoals het hoort, moet je maar een DAB+ radio aanschaffen? Beetje omgekeerde wereld, niet?

Mag jij vinden, maar daar denk ik heel anders over. 
 

Tv kijken doe je via een TV-ontvanger.

Radio luisteren gaat het beste via een radio. 


Radio luisteren gaat het beste via een radio. 

En dus luister je via internet, niet een radio, naar Caroline. Waar blijft je eigen logica @Noordzee ?

DAB+ gaat ook door de lucht dus gevoelig voor verstoringen. 

Als er 90 radio kanalen via het kastje van de provider worden aangeboden waarom zou je dan een "radio" (je bedoelt toestel) moeten gebruiken voor diezelfde stations?

Ik kijk ook wel tv via m'n laptop en mobiel. Maar oh, dat mag niet. Want het is geen tv ontvanger ​​​​​​. Floeps. 

Vroeger had je een radio toestel omdat het technisch niet anders kon. Dat is al zo'n beetje 20 jaar niet meer het geval. Vanaf 2004 gebruik ik de losse ontvanger van de provider ook voor radio! Toen nog Ziggo tv/radio. SPATZUIVER!

Maar goed. Je mag in de jaren '90 blijven hangen hoor. Zolang je bij storing in de radio kanalen maar niet steeds weer zegt dat we dat we het maar helemaal niet moeten gebruiken. 


het is dus NIET opgelost! om 8.27 uur viel radio 5 weg. twee keer op ‘radio’ moeten drukken om de zender terug te krijgen


 

Tv kijken doe je via een TV-ontvanger.

Radio luisteren gaat het beste via een radio. 

Twintig jaar geleden wel. Dit is 2024, voor het geval dat je dat niet wist.


@PeterG 

Anno 2024 bestaan er hele mooie gecombineerde DAB+/internetradio’s. Die werken altijd en ik zal zo’n radio altijd blijven adviseren hier op het forum. Ze zijn ideaal en ik heb er werkelijk nooit een storing op. 
 

Deze week luister ik trouwens naar Radio 2 vanwege de Top 80’s. 
 

 


 

 

Tv kijken doe je via een TV-ontvanger.

Radio luisteren gaat het beste via een radio. 

Twintig jaar geleden wel. Dit is 2024, voor het geval dat je dat niet wist.

Blijf vooral eigenwijs.  


Onder een radio versta ik: een los apparaat met speakers erin die het signaal uit de lucht haalt. Dat is AM of FM en inmiddels DAB+.

Internet, tja, dat is niet mijn definitie van een radio. Dat is overigens “alleen geluid” en dat kan via zoveel mogelijkheden. Een radio kanaal via de tv ontvanger blijft radio hoor. Een heel apart apparaat om “alleen geluid” (=radio) te hebben is allang niet meer nodig.

Nu ook: Smartphone met "radio” apps. Laptop. Diverse radio portals als nederland.fm en https://mytuner-radio.com/nl/ (ook als apps voor smartphone/ Android-TV box / Apple TV box etc.

 

PolarMonk schrijft: Twintig jaar geleden wel. Dit is 2024, voor het geval dat je dat niet wist.

Noordzee schrijft: Blijf vooral eigenwijs.  

Tja…., je hebt tenminste jezelf door. Je blijft eigenwijs inderdaad. Maar het is je goed recht hoor. Oh ja, de 4 radio zenders van de BBC en die van de VRT. Hoe luister je die??????


Oh ja, de 4 radio zenders van de BBC en die van de VRT. Hoe luister je die??????

Via een internetradio kun je tienduizenden radiozenders ontvangen.  Ook alle Vlaamse en Britse zenders. (Ik luister overigens nooit naar de VRT en de BBC.) Maar ook bv uit de USA en  Nieuw Zeeland kun je zenders ontvangen.

En bovendien ook gewoon alle regionale zenders, vrijwel alle lokale zenders,  Kink! en JOE. 

Zo luister ik bv wel eens naar de lokale zender uit mijn oude woonplaats.  

  

Check anders eens deze test van Jarco Kriek : 

https://www.totaaltv.nl/tests/pure-sensia-200d-connect-muzikale-alleskunner/


Bij KPN heb ik alle zenders die ik luister bij elkaar. Behalve Joe. Maar dan gebruik ik de app nederland.fm in mijn telefoon die ik weer cast …….. naar de kpn ontvanger die op de grote set zit. Heel makkelijk allemaal.

Ik heb ook zo'n los ding als jij hebt. Daarmee kan ik ook via FM, DAB+ en internet luisteren. Maar dat vind ik nou onhandig. De mijne heeft ook geen audio uitgang / koptelefoon aansluiting om hem op de grote versterker aan te sluiten, dat zal hier ook meespelen.

Ieder z'n ding toch? 👍

Als je maar bij een radio storing bij kpn niet steeds gaat roepen dat we sowieso niet via kpn radio zouden moeten luisteren. Daar wordt iedereen (hier reageert ook PolarMonk) tenslotte wel een beetje kriegel van. Dat helpt tenslotte ook niet bij het oplossen ervan.

De hier vermelde storing bij radio kpn op de TV+ ontvangers is weer opgelost.

Dus, hoe men ook luistert naar een radio station, geniet ervan!! 😀


Als je maar bij een radio storing bij kpn niet steeds gaat roepen dat we sowieso niet via kpn radio zouden moeten luisteren.

Dat zijn jouw woorden. Ik geef alleen advies om een DAB+/internet-radio te gebruiken. 

Dat is toch net wat anders. 

 

 

De hier vermelde storing bij radio kpn op de TV+ ontvangers is weer opgelost.

 

Die storing was maar een paar dagen. @RobertvP heeft echter al tien maanden last van ontvangstproblemen. 

ben nu 10 maanden mij aan het ergeren aan de instabiliteit van de tv+ ontvanger. dagelijks maak ik gebruik van de audio-output om via mijn versterker naar de radio te luisteren. bijna dagelijks valt het radiosignaal uit.

 

Ook in toekomstige vergelijkbare topics zal ik altijd blijven adviseren om radio te luisteren via een radio, bij voorkeur via een gecombineerde DAB+/Internetradio. 

 


Ook in toekomstige vergelijkbare topics zal ik altijd blijven adviseren om radio te luisteren via een radio, bij voorkeur via een gecombineerde DAB+/Internetradio. 

Je zei het al: eigenwijs. Dat is ook een karakter eigenschap dus prima.

In topics over e-sim ben ik gestopt hoe onzinnig en onhandig dat is bij maar één nummer.


Vandaag wederom verschillende keren onderbrekingen in het radiosignaal van Radio 5

Bedraad netwerk, 68Mbps downloadsnelheid, latency 5 ms. Daar ligt het dus niet aan


@RobertvP, heb je dit op alle radiozenders, of alleen op Radio 5? En is tv kijken wel goed?

Ik begrijp dat je TV+ box bedraad is aangesloten. Maar kun je nog iets meer vertellen over je thuisnetwerk? Is dit rechtstreeks bekabeld, of zit er nog iets tussen (switch, homeplug)? Hoe zit je versterker aangesloten op je TV+ Box? 


Eerst even de verdere ervaringen

11-2 8.38 uur Radio2 valt weh, 1x ‘radio’ drukken op afstandsbediening

13-2 08.20 uur box gaat vanzelf van radio 2 naar TV, 2x radio drukken

14-2 radio5 valt weg, 1x radio drukken

Ter info: het komt bij meerder zenders voor. Tv kijken gaat meestal goed, alleen kijken na pauze levert wel eens een vastloper op. Remedie, box uit en weer aan.

Box zit met originele netwerkkabel direct op V12 aangesloten.

Audio met toslink naar Onkyo versterker


17-2 08:25 uur, radio2 valt weg, 2x radio drukken

17-2 TV na live pauzeren drop-outs

18-2 na live pauzeren, beeld en geluid niet meer synchroon


Hmm, dit klinkt allemaal niet optimaal inderdaad. Vandaag start de uitrol van nieuwe software voor de TV+ ontvangers, daar worden meerdere issues mee opgelost. Ik hoop dat het bij jou ook allemaal beter zal gaan nadat je die nieuwe software binnen hebt gehaald 🤞🏼 Zou je het na de update even een aantal dagen willen aankijken en daarna laten weten hoe het dan gaat? 


Hoe staat het er nu voor bij jou @RobertvP? Loop je nog steeds tegen problemen aan of is het in orde met de nieuwe software?


update heeft geen verandering gebracht in radioprobleem. het is wel te omzeilen door 's morgens na het opstarten van de ontvanger waarbij de zender opkomt die je 's avonds geluisterd hebt, twee maal op radio te drukken. dan heb je de rest van de dag geen last van uitval. is dit te verklaren?

niet synchroon lopen van geluid na live pauzeren treedt soms nog steeds op.


Dank voor je reactie, @RobertvP, ik ga hier navraag over doen en kom er bij je op terug.


update heeft geen verandering gebracht in radioprobleem. het is wel te omzeilen door 's morgens na het opstarten van de ontvanger waarbij de zender opkomt die je 's avonds geluisterd hebt, twee maal op radio te drukken. dan heb je de rest van de dag geen last van uitval. is dit te verklaren?

 

Ik had hier een beetje overheen gelezen eerder, maar dit verklaart eigenlijk best wel. Als jij de TV+ Box opstart, dan start deze op het hoofdscherm. Waarbij dan de laatst gebruikte zender (tv of radio) voorgeselecteerd staat. Maar deze zender is dan nog niet echt actief. Dus als je dan verder niets doet, dan gaat na verloop van tijd (hoe lang is instelbaar) de screensaver aan. En dan valt dus het geluid weg. 

Als jij dan op de OK knop drukt, dan wordt de voorgeselecteerde zender daadwerkelijk geactiveerd, en blijft ook actief. En hetzelfde gebeurd als je twee keer op radio drukt. De eerste keer opent de radiozenders op het hoofdscherm, de tweede keer activeert de zender. 

  

Maar, je kunt in de instellingen wel aanzetten dat je wilt dat de TV+ Box opstart met live tv of radio. Dit bereik je via Instellingen > Menu Weergave > Opstartscherm.

Als je dit aanzet, dan start de Box op met de laatst bekeken/beluisterde zender. Als je hem dan 's avonds uitzet op het radiokanaal van je voorkeur, start hij daar ook weer mee op.