Skip to main content

ben nu 10 maanden mij aan het ergeren aan de instabiliteit van de tv+ ontvanger. dagelijks maak ik gebruik van de audio-output om via mijn versterker naar de radio te luisteren. bijna dagelijks valt het radiosignaal uit. herstel is mogelijk door 1 of meerdere keren op radio van de afstandsbediening te drukken. soms komt het signaal vanzelf terug, soms moet je de ontvanger resetten. het script van de eerste lijns helpdesk ken ik inmiddels uit mijn hoofd. ontvanger is al een keer vervangen.

ergerlijk is ook dat tijdens tv kijken updates doorgevoerd worden. dat wil je niet!

ik heb nog twee maanden te gaan. als in deze tijd geen verbetering optreedt ben ik weg.

het is een work around. met mijn vorige tv-ontvanger had ik daar geen last van. toch iets om op de bucket list te zetten?


Dit is geen workaround, dit is hoe de TV+ Box werkt. Hij start op met het hoofdscherm, en dan kies je de zender waar je naar wilt kijken en activeer je deze.

Maar, je kunt in de instellingen wel aanzetten dat je wilt dat de TV+ Box opstart met live tv of radio. Dit bereik je via Instellingen > Menu Weergave > Opstartscherm.

Als je dit aanzet, dan start de Box op met de laatst bekeken/beluisterde zender. Als je hem dan 's avonds uitzet op het radiokanaal van je voorkeur, start hij daar ook weer mee op.


Dit is geen workaround, dit is hoe de TV+ Box werkt. Hij start op met het hoofdscherm, en dan kies je de zender waar je naar wilt kijken en activeer je deze.

Maar, je kunt in de instellingen wel aanzetten dat je wilt dat de TV+ Box opstart met live tv of radio. Dit bereik je via Instellingen > Menu Weergave > Opstartscherm.

Als je dit aanzet, dan start de Box op met de laatst bekeken/beluisterde zender. Als je hem dan 's avonds uitzet op het radiokanaal van je voorkeur, start hij daar ook weer mee op.

Dit had ik inmiddels al ontdekt. Dit is nou precies wat ik bedoelde. Hiermee is dit issue opgelost, bravo. Nu nog even afwachten hoe stabiel de ontvanger is na deze software update. Nog één maand te gaan.