Skip to main content
Beantwoord

KPN TV+ Ontvanger loopt vast

• July 30, 2026
  • 5 reacties
  • 102 keer bekeken

Mijn TV loopt  steeds vast en heb alles geprobeerd ook met medewerker van KPN online besproken maar geen geen oplossing kan vinden!

Beste antwoord door Wartywolfs

Hallo ​@Bericht over omruilen, welkom bij de community.

Dat is natuurlijk vervelend.

Kun je iets meer vertellen hoe je tv kijkt? Is dat met het TV+ ontvanger kastje, of met een app op je Smart TV?

Hoe is de ontvanger (of tv) aangesloten op het kpn modem? Via Wifi, rechtstreeks bekabeld, of zit daar notg iets tussen? (denk aan Switch, DVS of iets dergelijks.)

Wij weten niet wat jij ziet, maar alleen wat je ons hier vertelt.

5 reacties

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • July 30, 2026

Hallo ​@Bericht over omruilen, welkom bij de community.

Dat is natuurlijk vervelend.

Kun je iets meer vertellen hoe je tv kijkt? Is dat met het TV+ ontvanger kastje, of met een app op je Smart TV?

Hoe is de ontvanger (of tv) aangesloten op het kpn modem? Via Wifi, rechtstreeks bekabeld, of zit daar notg iets tussen? (denk aan Switch, DVS of iets dergelijks.)

Wij weten niet wat jij ziet, maar alleen wat je ons hier vertelt.

Ik kijk TV meestal op NPO 1 en ESPN of sport en music radio, Mijn TV+ ontvanger kastje is DIW 7022. Wij hebben alles gecheckt met behulp van KPN medewerker: De TV ontvanger direct aangesloten op de modem en er is niets tussen, Ik heb versterker aangesloten voor mijn computer ( niet te maken met TV). Gisteren medewerker die mij begeleiden zei ( Na alle pogingen met het stellen van instelingen en kabel check) Dat hij wil onze ontvanger kastje vervangt met de nieuwe maar ik hoor verder niets meer de vervolgen actie van KPN !

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • July 30, 2026

Je hebt de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Je hebt hem zonder iets ertussen met een enkele UTP kabel aangesloten op de KPN modem (router)

1. Wat voor een UTP kabel zit ertussen? 
  2. Je zegt versterker aangesloten voor de computer? Dit begrijp ik niet, weet niet wat je hiermee bedoelt.
  3. Zit er een goede HDMI kabel tussen en zit die op HDMI 1 van de Smart tv?
  4. Zetten alle stekkers (connectoren) er goed in? Druk ze voor de zekerheid (zonder te veel kracht) nog een extra aan.  (een losse connector kan voor veel problemen zorgen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 30, 2026

Probeer dit eens.

Tandwiel - instellingen - beeld - videomodus 

Zet deze eens op unicast. Hoe werkt het dan?

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@Bericht over omruilen, als de TV+ Box vastloopt is het niet prettig kijken natuurlijk. Wat loopt er precies vast als het vastloopt? Is dat de hele box en reageert er helemaal niets meer? Of is het het beeld wat blijft hangen? Als het dat laatste is kan de tip van Peter helpen.

De andere vragen die gesteld zijn kunnen ook helpen om met je mee te denken, kan je die beantwoorden? En kan je ook vertellen wat je precies hebt gedaan toen je een collega aan de lijn had? Wij zien niet wat jij ziet, we weten alleen wat je vertelt. Hoe meer je vertelt, hoe meer we met je mee kunnen denken.