Skip to main content

Bij het terugkijken van programma's met de TV+ decoder zijn onze kerstdagen van 2023 behoorlijk verpest.

  • IEDER programma dat vanuit LIVE vanaf het begin gestart is, sprong op een gegeven moment (rondom het tijdstip dat het programma zelf afgelopen was) 10-15 minuten in de tijd terug. Bij RTL en SBS mag je dan niet vooruit spoelen en ben je verplicht te blijven kijken.  
  • Bij het terugkijken van andere programma's gaat het goed, totdat je de stream laat doorlopen. Dan ergens midden in het volgende programma stopt de stream en springt over naar LIVE. Soms met de melding 'laden volgende terugkijkprogramma’
  • Soms stopt hikt een programma tijdens het terugkijken. Onderin beeld  staat dan een foutmelding met een rode achtergrondbalk

Bij live kijken gaat het goed.

Via de KPN TV app op mijn mobiele telefoon lukt het SOMS om het programma terug te krijgen naar het juiste moment en dan via de decoder te casten, maar geen garantie.

Ik heb op verzoek van de klantenservice al de decoder 1 minuut van spanning gehad, de TV+ app updates verwijderd en opnieuw laten updaten.

De decoder is via ethernet met de 100 mega-bit router / glasvezel verbonden.

Het lijkt wel of oude, reeds opgeloste problemen, in de laatste update teruggekomen zijn….

Zie ook deze topic.

Misschien kan je de tips daar gebruiken. 😉


Dank voor de tip. Heb nu een  factor reset gedaan en eerste test zag er goed uit... geen sprong terug bij live vanaf begin starten.

Ben benieuwd of dit zo blijft de komende tijd...


Ben benieuwd of dit zo blijft de komende tijd...

Waarschijnlijk niet. Het is een Android box.


Ben benieuwd of dit zo blijft de komende tijd...

Waarschijnlijk niet. Het is een Android box.

 

Ik heb elders op het forum gelezen dat in de loopt van 2024 een update komt naar Android 12 tv (nu is het Android 11 tv). 


Na een aantal dagen toch maar weer eens een programma vanaf het begin gestart en wederom springt de RTL4 strream zomaar ineens 10 minuten terug. 

Ik krijg toch het vermoeden dat ik beter NLZIET kan gaan gebruiken…

 


NLziet is net zoals Netflix een streamingdienst.

Kan je dus niet vergelijken. 

 

Als je 2 KPN tv decoders hebt of het opname pakket hebt, dan kan je de programma's opnemen.

Dat is altijd beter. 


Hi allemaal, wat Peter hierboven beschreef tijdens terugkijken naar Live springen heb ik ook één keer gehad, maar gisteravond en vanavond ging de box, tijdens live kijken, gewoon ineens op zwart en gaat dan weer verder op een totaal andere zender…

Iemand hier ook last van ?

 

beste wensen trouwens aan iedereen die het leest :)


Hi @Peter Zevenhoven, @Robertobrutus en anderen. In de volgende update zit een verbetering voor precies dit systeem. Deze wordt binnenkort uitgegeven. Ik wil jullie vragen de product updates hiervoor in de gaten te houden. Willen jullie hier na de update laten weten of het verbeterd is? 


@Bram_ 

Goed nieuws, we zien de update graag tegemoet.


Hi allemaal, wat Peter hierboven beschreef tijdens terugkijken naar Live springen heb ik ook één keer gehad, maar gisteravond en vanavond ging de box, tijdens live kijken, gewoon ineens op zwart en gaat dan weer verder op een totaal andere zender…

Iemand hier ook last van ?

 

beste wensen trouwens aan iedereen die het leest :)

Ja, ook ervaren, ik had een radioprogramma aan gehad. Switch naar TV kijken en na een tijdje springt opeens de ontvanger terug naar radio, flitste weer even naar TV en uiteindelijk weer radio. Reageerde niet op de afstandsbediening voor een seconde of 30. Toen deze weer reageerde even ontvanger uit en aan gezet. Al vaker zoiets gemerkt.

Ook dat live TV pauzeren momenteel waardeloos is. Springt spontaan van je buffer (varieerend van enkele minuten tot een half uur heb ik het gemerkt) naar de live positie. Kun je weer opnieuw gaan kijken want terugkijken mag je niks vooruitspoelen, heel frustrerend.

En nee, ik ga geen opnamepakket afnemen omdat een functie (live TV pauzeren) slecht werkt. Het is iets van de laatste tijd want voorheen werkte eigenlijk altijd goed. Tot mijn verbazing zelfs tot meer dan 1 uur aan buffer voor TV+ (één van de weinige echte pluspunten van deze ontvanger voor mij tov Arris kastjes).


Ik lees hier over soortgelijke problemen die ik ook ondervind. Een TV programma even gepauzeerd, vervolgens verder kijken en na verloop van tijd springt de TV zender plotseling over naar een radio zender.Hierdoor mis je gelijk het laatste gedeelte van het TV programma. Het hele programma terugkijken is niet echt een optie. Volgende keer druk ik wel op opnemen inplaats op pauze.


Net wéér gebeurd!! Lijkt wel of pauzeren over programma’s heen niet meer lukt. Dus pauzeren op eind van een programma omdat je het volgende straks wilt gaan kijken. Zet ik na een half uur het afspelen weer aan hapert de boel al (reageert slecht),  als dan speelt wil ik vooruit spoelen want wil door naar volgende programma en dan klapt bij de overgang van ene naar andere programma het buffer eruit naar live tv. Dat was nooit een probleem 🤬🤬🤬


@Bram_ geeft aan dat het bij de volgende update wordt opgelost.

Zie ook boven.

Dus wacht s.v.p. rustig de volgende update af.

 

Zie ook hier.

Je kan je op de updates abonneren, dan krijg je automatisch een mail.😉


Inmiddels de update ontvangen, het beschreven probleem is er nog steeds.

Dit geheel was nadat ik de ontvanger teruggesteld had naar fabrieksinstelling en zichzelf heb laten updaten.

-------------------------------------------------------------------------------

Beschrijving van mijn (prime time) TV avond van donderdag 18 januari.

20u30

NPO1 De slimste mens.

Gepauzeerd tijdens telefoongesprek, daarna zonder problemen gekeken

21u20

RTL4: Doet ie het of doet ie het niet

Vanaf begin gestart.

  • Paar keer onderin een rode balk met foutmelding die te snel weg was om te kunnen lezen
  • Rond 22u ( eindtijd van de live stream) knalt de uitzending eruit naar live.
  • Wederom vanaf begin gestart, je krijgt dan de vraag of je verder wilt kijken. Dat wil ik dus daar kies ik voor. Rode balk in beeld, programma begint TOCH weer opnieuw. 
  • Nu kan ik ineens vooruit spoelen naar de plek waar ik gebleven was…..
  • Na 10 minuten springt de stream 10 minuten terug, nu mag ik weer NIET vooruit spoelen.
  • 10 minuten later knalt de stream er weer uit naar live en geef ik het op.

22u20

SBS: Vandaag Inside

Vanaf begin gestart

Hele uitzending gekeken zonder problemen

-------------------------------------------------

Mijn conclusie:

Er is nog steeds een probleem met vanaf het begin terugkijken van live uitzendingen.

Dit probleem heb ik alleen bij RTL 4 gehad bij programma's die rond anderhalf uur lang zijn

Als het programma eenmaal afgelopen is kan ik het zonder problemen terugkijken.

 

Dus voorlopig wacht ik tot een dergelijk programma afgelopen is voordat ik het terugkijk….

 

 

 

 


Nu na een aantal dagen geen problemen meer gehad. Twee keer een programma van rtl4 met een duur van ca 90 minuten vanaf begin gestart.

Het lijkt erop dat het nu goed is...