Skip to main content

Ben nu bijna 1 jaar in bezit van KPNTV+ best prima, geen draden en alles via WIFI, maar ik heb al vanaf dag 1 problemen met het geluid op beide TV's als ik ze aanzet vaak geen geluid, weer uitzettenen dan wel geluid, lastig en best irritant. KPN heeft nog geen goede oplossing kunnen bieden. zijn er andere gebruikers met dit probleem en is dit bij hun opgelost? zo ja hoe?

Ik herken dit zelf wel. Ik heb op de KPN TV+ Box die via wifi is verbonden ook wel eens problemen met geluid. Dan is het inderdaad een kwestie van de TV+ Box opnieuw opstarten en dan heb ik weer geluid. Maar waar het precies door komt, daar ben ik nog niet achter. Dus laten we samen verder op zoek gaan.

Heb je op de TV nog een geluidsinstallatie aangesloten of gebruik je alleen het geluid van de TV?

In welke volgorde start je de TV en de TV+ Box op? En maakt het nog verschil als je het in een andere volgorde opstart?

Als je geen geluid hebt, zie je dan onderin in de informatiebalk LIVE of live staan?


Ik heb 2 tv + ontvangers 1 tv met aparte soundbar die werkt redelijk goed, wel regelmatig geen wifi… staat extra wifi superpunt bij dus raar. Tv boven alleen tv met ontvanger dagelijks problemen, 2x opstarten en dan wel geluid en vanaf deze week server problemen waardoor deze in beperkte modus opstart. Ik start eerst de tv daarna de box. Helaas de problemen al bijna een jaar zonder gedegen oplossing.


Oke. Zou je de laatste vraag ook nog willen beantwoorden?

Als je geen geluid hebt, zie je dan onderin in de informatiebalk LIVE of live staan?


Onderin staat live, maar geen geluid, op de andere tv ook live maar wel geluid


Je geeft aan dat je naast de TV beneden een SuperWifi hebt staan. Welke SuperWifi heb je?

Heb je de meegeleverde HDMI kabel gebruikt?

En heb je de mogelijkheid om de TV beneden bekabeld te proberen? Zo kunnen we kijken of het probleem alleen via wifi speelt of niet.


Beneden heb ik de KPN super wifi staan, maar aanleiding van een contact met kpn deze verplaatst, van boven naar beneden. Beneden had ik niet zo’n probleem, alleen dat de connectie af en toe weg viel, lijkt iets beter maar durf niet te juichen. Boven had ik ook met het wifi punt een probleem blijft nu ook regelmatig een server fout, het lijkt mij dat het probleem in de apparatuur (kastjes) zit.

 Ik heb niet de mogelijkheid om alles rechtstreeks aan te sluiten.

 

eerder met dvs punten gewerkt dat werkte eigenlijk nog beter ondanks de beperkingen.

 

 


Het klinkt alsof de SuperWifi punten te ver uit elkaar staan. Ik zou je willen vragen om te kijken of je ze iets dichterbij elkaar kunt zetten. Je kunt hiervoor ook de Wifi Manager gebruiken.

Maar goed, terug naar het televisie probleem. Om uit te sluiten of het probleem alleen via wifi of ook via bekabeld internet speelt, is het toch belangrijk om bekabeld te testen. Waarom heb je die mogelijkheid nu niet? Heb je geen kabel die lang genoeg is? In dat geval kan je telefonisch contact met ons opnemen via 0800 0402. Mijn collega kan je gratis een kabel van 10 meter toesturen.

Als laatste ben ik ook nog benieuwd wat voor HDMI kabel je gebruikt. Gebruik je de HDMI kabel die bij de KPN TV+ Box geleverd werd of heb je een eigen kabel gebruikt?


ik heb zowel de kabels van KPN gebruikt als ook nieuwe kabels 4K en snelle doorgifte maar dat was/is niet de oplossing van het probleem. Helaas is de afstand tussen TV en router meer dan 10 meter dus da's lastig om bekabeld te proberen. ook het plaatsen van een Super WIFI punt op de bovenverdieping heeft geen verbetering gegeven. ik heb zo'n beetje alles geprobeerd. helaas lijkt het erop dat ik maar moet leven met het probleem of hopen dat het spontaan verdwijn na een update.


Ja, ik ben ook een beetje door mijn opties heen. Ik heb er thuis ook nog geen oplossing voor gevonden, maar weet dat het een kwestie van opnieuw opstarten is.


Reageer