Skip to main content

Tja, daar zijn we weer. Na vele andere problemen nu het probleem van een bevriezende zender, nl RTL 4.

Uiteraard eerst alle topics doorlopen en enkele stappen uitgeprobeerd , zoals verwacht lost het niets op.

Situatie: 1 TV bedraad aangesloten in de woonkamer, geen last van bevriezende zenders (wel andere problemen als lipsync etc)

2e TV via wifi op de logeerkamer, afstand superwifi punt is 2,5 meter. Op deze TV bevriest de zender.

Kastjes verwisseld, geen verbetering. Andere aanpassingen die in de topics naar voren komen baten ook niet.

Kan KPN mij onderhand vertellen wat er aan de hand is allemaal? Heb ik een kat in de zak gekocht?

Ik ben pas een paar maanden klant bij KPN, met een 2 jarig contract maar dit wil ik zo niet uitzitten.

Wil je het eens proberen door de ontvanger op de logeerkamer op unicast in te stellen?

⚙️ - beeld - videomodus: op unicast zetten. 

Ik denk dat het dan goed gaat. 

Bedankt voor de tip, zal het binnenkort even uitproberen.

Wat ik wel al weet is dat het een veel mindere kwaliteit beeld oplevert.

We zullen zien.

Veel is wat veel van het goede. Het is een pietsie minder. Vooral te zien op grotere schermen >40”.

Ik heb twee schermen van 65inch, smartTV HD…………..

In het begin al eens uitgeprobeerd om te schakelen maar ben heel snel weer terug gegaan.

….

je modem is de Box12 en je hebt de zwarte Superwifi's?

Klopt helemaal

Ook al geprobeerd om de superwifi uit te schakelen en via de router wifi op te pakken, maakt geen verschil.

Bekabeling aanleggen naar de logeerkamer lukt niet, vandaar de aanschaf van Superwifi.

Zit de box via wifi op die SuperWiFi of, wat ook kan, via utp kabel?

Hij zit via wifi ‘aangesloten’ op de Superwifi.

De optie ‘via utp kabel’ gebruik ik in de kantoorruimte ernaast voor mijn Desktop.

De desktop en de TV staan nooit tegelijk aan.

Tussen de twee zit nog geen afstand van 2,5mtr, gescheiden door een gipsblokken wand.

Zou je die DIW7022 wel eens bedraad willen proberen. Als het dan niet gebeurd is het een probleempje via wifi. En wel zit het meer in de ontvanger zelf. 

En dit kun je zo proberen: rtl4 heel even pauzeren. Werken opnames / terugkijken van rtl 4 wel?

Ik zal vanavond ff kijken of dat lukt.

Even een algemene opmerking: het is allemaal wel heel complex gemaakt door KPN, en als het al complex is, waarom breng je zoiets op de markt? Lijkt een beetje op trial and error waarbij wij de pioneers zijn (en hier ook nog voor moeten betalen….)

Nogmaals, tientallen jaren bij ZIGGO gezeten (ook met verhuizingen) en geen centje pijn gehad ooit, alles werkte gewoon.

Reageer