Skip to main content
Beantwoord

KPN TV+ Smart TV app loopt vast op Sharp Android TV

• April 15, 2025
  • 17 reacties
  • 328 keer bekeken

De KPN TV+ app voor Android is op mijn Sharp 24FH2 al een paar maanden (!) onbruikbaar: extreem traag en doorgaans vastgelopen/gereset voordat er ook maar één bewegend beeld te zien is. Alles gedaan wat men kan doen, nul resultaat. Gaat knap veel tijd in zitten. Afijn, KPN laat het flink afweten en verwijst steeds naar de volgende release. Maar dat leer je na een paar keer ook af, eigenlijk tot nu toe niets hoopgevends meegemaakt. Netflix en Youtube werken wel perfect. Het internet staat behoorlijk vol met gelijkwaardige ervaringen.
Wat ik niet goed begrijp is waarom KPN iets wat werkt ombouwd tot iets wat niet meer werkt, terwijl de prijs gelijk blijft (voor minder service dus). Wat ik ook niet goed begrijp is waarom het zo op de spits gedreven moet worden: het is nu wachten op Kassa / Radar / een lelijk Telegraaf artikel. Waarom kan zoiets niet gewoon gefixt worden? Onbegrijpelijk. Ik zit tot juni nog vast aan KPN, daarna ga ik natuurlijk overstappen naar een willekeurige andere provider waar de smart tv app WEL van werkt. Komop KPN, niet zo flauw doen!

Beste antwoord door PeterG

Sharp was de laatste maanden één van de probleemgevallen inderdaad. 

Er wordt momenteel een nieuwe versie uitgerold. Die heeft al verbetering gebracht bij onder andere TCL. 

Heb jij deze al? Anders nog even geduld.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

17 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • April 16, 2025

Sharp was de laatste maanden één van de probleemgevallen inderdaad. 

Er wordt momenteel een nieuwe versie uitgerold. Die heeft al verbetering gebracht bij onder andere TCL. 

Heb jij deze al? Anders nog even geduld.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 16, 2025

Bedankt voor je reactie. Ja, de update heb ik al. 

Mijn punt is meer dat het abnormaal is om iets defect te maken en het dan niet snel te herstellen. Er zijn een hoop situaties waar dat niet de norm zou mogen zijn, dit is er één van. Jammer.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 16, 2025

Mee eens. Maar niet om kpn te verdedigen, maar bij Ziggo heeft het voor sommige gebruikers tot wel 5 maanden geduurd eer ze, na een fout, weer konden inloggen op hún app….

Niet alles kan 'snel’ opgelost worden. Bij geen enkel bedrijf.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Napi en welkom bij de KPN Community. Goed dat je hier een topic voor start. 

Ik ben benieuwd, welke Android versie heb je precies? Kun je ook toelichten wat er precies misgaat? Je geeft aan dat je nog geen bewegend beeld hebt gezien, dus zodra je de app opstart staat alles stil? 
Is de TV bekabeld of draadloos met je modem verbonden? 

Dan kunnen we dit onderzoeken.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 22, 2025

Hoi,

Als ik de app start, dan komt het logo over het gehele scherm, dan een happerend ronddraaiend cirkeltje en dan de app. Die loopt vrij snel vast, of vaak zelfs terug naar het beginscherm van mijn tv.

Ik heb hier al uren testwerk inzitten, inclusief factory defaults, verwijderen app, updaten, tadadi tadada, de hele circus.

Ik heb speciaal voor jou vanavond een tijdelijke UTP kabel getrokken, maar dat veranderd niets. Dat verbaasd mij niet want Netflix en Youtube gaan over de WiFi als de brandweer.

Dan de versies die ik heb:

• SHARP 2k EU Android TV
  • Android TV OS version: 11
  • Android TV OS security patch level: 1 december 2024
  • Kernel version: 4.19.116+
  • Android TV OS build: RTM9.241015.061
  • KPN Tv+ app versie: 08.67.04 (9 april 2025)

Ik heb dit onderzoek éénmalig gedaan, maar vind het eigenlijk een taak van KPN, die hier echt ernstig tekort schiet. Ik denk niet dat deze approach bij andere dienstverleners als acceptabel bevonden zou worden. Het steeds maar weer beloven dat het in de volgende update gefixt is, vind ik onderhand genant. Ik kan me dan niet aan het idee onttrekken dat men het bij KPN niet vervelend genoeg vindt. Jammer, zeker voor de betalende klant, want erg goedkoop is deze dienst nu ook weer niet…

gr.

Napi

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Dank voor alle informatie! Daarmee kunnen we dit gaan onderzoeken, dus ik neem dit mee in de feedback. 

Begrijpelijk dat je gewoon wilt dat het goed werkt dus ik hoop dat ons dat ook snel lukt. 

• Nieuwkomer
  • May 13, 2025

Exact dezelfde smart tv vandaag aangesloten en ervaar ook deze problemen.

Hopelijk wordt dit snel opgelost en kunnen we met de KPN +TV app op de camping genieten als het weer wat minder is.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 13, 2025

Exact dezelfde smart tv vandaag aangesloten en ervaar ook deze problemen.

Hopelijk wordt dit snel opgelost en kunnen we met de KPN +TV app op de camping genieten als het weer wat minder is.

Dan kan ik je vast teleurstellen. De app IN een smart tv werkt niet buiten je eigen huis. Dat wordt op de camping hooguit casten vanaf je smartphone. Of tablet.  ​@WGW 

Bron: kpn.com/smarttv 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 15, 2025

Na 3 weken van totale stilte aan KPN zijde, dan toch maar weer een boodschap van mijn kant. De app doet het nog steeds niet. Dit duurt al maanden en KPN kan (wil?) geen vaart maken. Ik stop hier nu, dus dit is mijn laatste boodschap over dit onderwerp. Veel werk van mijn kant, maar helaas géén meetbare tegenprestatie van KPN, dat vind ik flauw. Het vervolg is 1 van 2 opties: overstappen naar Ziggo of consumentenorganisaties inschakelen. Beide alweer veel werk voor mij. KPN: dit was géén fijne ervaring, eigenlijk is het beschamend. Mede gedupeerden die al maanden geen tv via hun tv apps kunnen kijken: sterkte.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 23, 2025

Hoe harder je roept, hoe stiller KPN wordt. Jammer. Ik heb zojuist opgezegd en vertrek met een wrange smaak in mijn mond.

• Nieuwkomer
  • May 26, 2025

Jammer dat er geen reactie is gekomen waneer deze TV+ app verbeterd wordt.

Gebruik nu een browser tv.kpn.com dit werkt wel maar is geen app

• Topper
  • June 23, 2025

We gaan deze week op vakantie, helaas werkt de KPN Tv  Android app nog steeds niet op mijn Sharp TV. Wat een blamage voor KPN. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 23, 2025

We gaan deze week op vakantie, helaas werkt de KPN Tv  Android app nog steeds niet op mijn Sharp TV

Als je niet thuis bent is dat toch niet erg. ​@NLRUUD .

Ten eerste is die app niet vrij gegeven voor gebruik buitenshuis. En je kan zo'n tv toch niet meeslepen?

Buitenshuis kan en mag je alleen kijken via telefoon, tablet en laptop. 

• Topper
  • June 24, 2025

Als ik niet thuis wil ik wel tv kunnen kijken in tent of boot. Ik betaal kpn voor het hele jaar en ontvang geen krediet nota ten tijden dat ik op vakantie ben. Het is belachelijk dat ik dan op een klein schermpje van mijn telefoon en of tablet moet kijken. Apps als Netflix youtube  npo start enz. Werken gewoon op mijn android smart tv alleen kpn wil of krijgt het niet voor elkaar. Schandelijk om te melden dat het alleen in de thuis omgeving werkt. Digi antenne is ook waardeloos vooral in  Friesland daar betaal ik ook voor en huur kastje daarvoor maar het beeld staat regelmatig stil. Kortom ......... om netjes te blijven.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 24, 2025

Het is bij Ziggo net zo hoor. En Odido. 

Het vrijgeven van de smart-tv app voor buitenshuis kost veel te veel aan rechten. Voor de mobiele app en de website is het via de EU geregeld. 

Je hoeft niet op het kleine scherm van tablet, smartphone of laptop te kijken. Casten mag wel. En een laptop kun je met hdmi met je televisie verbinden. 

• Topper
  • June 24, 2025

Ik denk dat u de plank mis slaat. Dus het vrijgeven vd app op mobiel of tablet is vrij van rechten . Dat geloof jezelf toch niet. m.a.w de grootte vh beeldscherm is bepalend.  Het casten of hdmi kabel  is geen optie want het scherm van je mobiel blijft aan dat is op den duur slecht voor je mobiel en kost te veel stroom ofwel accu capaciteit. Verder is erg onhandig in gebruik enz. Voor mij betekend dat ik onnodig een android tv gekocht heb en bij kpn een duur mobiel abonnement heb afgesloten. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 24, 2025

Voor mij betekend dat ik onnodig een android tv gekocht heb en bij kpn een duur mobiel abonnement heb afgesloten. 

Als die tv niet thuis staat wel. 

Er zijn maar 2 tv diensten die ook op een tv overal kunnen leveren. Omdat er geen provider achter zit en ze dus los staan van de EU regels daaromtrent. NLZIET en Canaldigitaal. Dit zijn beide app only diensten zonder eigen internet. 

Wat bepalend is is mobiel gebruik. Onderweg. Zonder stopcontact. Dan is het vrijgegeven voor de EU.