Skip to main content
Vraag

KPN TV+ Smart TV App werkt maar half achter VPN

• May 7, 2025
  • 3 reacties
  • 45 keer bekeken

Interessant probleempje voor de techneuten: Ik probeer de TV+ app werkend te krijgen op een Amazon Fire TV Stick op een externe locatie middels een site-to-site WireGuard VPN. Op de externe locatie draait OPNsense en thuis een Box 12, met daarachter de VPN server. Hierdoor ziet de app de gewenste externe IP en lijkt alles goed te gaan.

Nu het probleem: Wanneer ik een zender live wil bekijken gaat het fout, hij blijft laden en na een paar tellen komt de app met de mededeling 'content playback timeout'. Ook laden sommige plaatjes niet in het zenderoverzicht. Het gekke is dat terugkijken wel gewoon goed gaat. 

Ik ben er al een paar dagen mee bezig en het valt me op dat het heel soms wel goed werkt (alle plaatjes laden, live kijken gaat goed, terugkijken gaat goed) maar na een paar minuten houdt het weer op en ben ik terug bij af. Zodra ik de WireGuard VPN op de Fire TV Stick zelf ga draaien dan is er niks aan de hand en blijft alles het goed draaien. Dit is echter niet wat ik wil, mede dankzij de reden dat de VPN elke keer handmatig gestart moet worden en de site-to-site VPN verder zichzelf uitstekend heeft bewezen. DNS aanpassen op de Fire TV Stick naar de Box 12 heeft ook niet geholpen.

Mijn vraag: Heeft iemand ook maar een beetje idee waar ik moet beginnen? Ik heb al van alles geprobeerd dus de community is mijn laatste hoop..

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

Leen59
Wijsgeer
  • May 7, 2025

Je zou ook eens op Google kunnen kijken…

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • May 8, 2025

@Leen59, als je niks te zeggen hebt kan je beter niet reageren. Dit is een klant helpt klant forum.

@mvd24, hmm. Wanneer je WireGuard op de Firestick zelf aan zet werkt het wel goed? Dan ligt bij mij toch een vermoeden in de Site to Site VPN.

Heb je een speedtest gedaan met de Site to Site VPN? Wat zijn die resultaten? En even voor de zekerheid; je gebruikt de officiële KPN Smart TV app uit de Play store? Niet dat je een apk sideload?

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.kpn.kpnandroidtv&hl=nl

• Auteur
  • May 8, 2025

Ik vermoed ook dat het iets in de site-to-site VPN is maar ik heb werkelijk geen idee wat. Speedtests zijn prima, ruim 150 Mbit beide kanten op.

Ik gebruik de officiële app uit de Amazon appstore, opnieuw installeren heeft ook niet geholpen. Heb ook een andere Fire Stick geprobeerd en een Samsung met Tizen en ze vertonen allemaal hetzelfde gedrag.

Als ik de smarttv webapp probeer te openen in een browser op de pc dan laden alle plaatjes ook niet correct. Ga ik een zender live bekijken dan krijg ik de film Elephants Dream te zien.. Vast iets met dat ik niet de goede useragent heb dus niet teveel naar gekeken. Terugkijken gaat overigens wel prima.