Skip to main content
Beantwoord

KPN TV+ Soundbox tekortkomingen

• April 28, 2025
  • 66 reacties
  • 5773 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

66 reacties

• April 29, 2025

@PeterG ja dat is waar actief verlengen hoeft niet. Maar goed dan zie je weer een aanbod:) voer wel regelmatig wijzigingen door om de kosten een beetje te drukken..of probeer te profiteren van aanbiedingen. Tv pakketten en streamingdiensten kan je nog af stemmen hè..zodat het niet dubbel loopt. Maar met een internet verbinding is dat lastig..die heb je gewoon twee keer:)..heb wel de wifi maar actief staan bij 1 provider.

Volg het forum bij ziggo ook, maar wat minder dan hier.. het aantal berichten is ook wat  hoger op dat forum dan hier heb ik het gevoel.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 29, 2025

Het is hier wel érg rustig (relatief) de laatste maanden inderdaad.

• April 30, 2025

Het is hier wel érg rustig (relatief) de laatste maanden inderdaad.

Blijkbaar hebben maar weinig klanten vragen over of problemen met kpn producten. Dát is meestal toch de eerste aanleiding om een forum te raadplegen. 

• Helper
  • May 1, 2025

De default instelling van de box is: Voice. ​@EricNL1965 

Met een andere instelling, als Movie of Music, zal het geluid vast warmer klinken.

Je hoort totaal geen verschil tussen movie of music. maar je kan de boxen van de soundbox uitschakelen en dan een soundbar gebruiken

• Deelnemer
  • May 2, 2025

Ha ​@EricNL1965, leuk dat je de box besteld hebt en goed dat je je feedback hier deelt. Ik geef je feedback over het geluidsniveau door. Voor wat betreft het geluid: dit zou zeker niet blikkerig mogen zijn. Welk merk en type tv heb jij? En als je speelt met de geluidsinstellingen, merk je dan ook niet dat het beter wordt?

Hoi Marcia, 

Ik heb een Sony TV. De geluidsinstellingen van de Soundbox doen nagenoeg niets, er is nauwelijks verschil tussen de verschillende settings. Wat ze wel allemaal hebben is dat blikkerige geluid. Daarnaast start het apparaat op op npo1 en niet de zender waar ik het laatst naar heb gekeken en onthoud hij het ingestelde geluidsniveau niet. Allemaal dingen die nogal afbreuk doen aan het kijkplezier. 

Eerlijk gezegd lijkt het mij dat dit product veel te snel in de markt is gezet, het zit vol kinderziektes die hem eigenlijk onbruikbaar maken. Ik kijk het vanavond nog even aan, maar ik vrees dat ik morgen contact op ga nemen met de klantenservice om de Soundbox terug te sturen. De oude vertrouwde TV+ Box steekt veel doordachter in elkaar, werkt feilloos en produceert in combinatie met de tv gewoon goed geluid.

Eric. 

Ben helemaal met je eens, en wat voor tv je hebt zou geen zak moeten uitmaken, daar is die verdomde box toch voor... 😅

Tevens heb ik opgemerkt dat geluid niet synchroon loopt en de box heeft een opstarttijd van een slak. Geluid is er wel al maar interface blijft paar minuten zwart.

Al met al denk ik te snel in markt gezet en niet eerst een beta gedaan. 

Die sub bovenin de box doet helemaal niks. Tv zelf doet dat nog beter. Of elke willekeurige bleutooth speaker. Ook die van action inderdaad. Ronduit waardeloos voor 6 euro per maand.

Ik kijk het nog weekje aan want ga op vakantie. Daarna contact zoeken met KPN. En die 6 euro mogen ze me compenseren. Waardeloos

• Deelnemer
  • May 2, 2025

De default instelling van de box is: Voice. ​@EricNL1965 

Met een andere instelling, als Movie of Music, zal het geluid vast warmer klinken.

Je hoort totaal geen verschil tussen movie of music. maar je kan de boxen van de soundbox uitschakelen en dan een soundbar gebruiken

Dan is het hele concept van die soundbox teniet gedaan 🤡 dommerik, ga jij daar 6 euro extra voor betalen? Om vervolgens toch een soundbar te gebruiken. 

• Deelnemer
  • May 2, 2025

Het beste kan je, gratis, klantenservice bellen. 0800-0402

Het is mogelijk dat de basspeaker defect is.

Hier zelfde probleem. Zou wat zijn als ze allemaal kapot zijn. Nieuw product. Lijkt me meer een firmware dingetje. Interface is ook traag en geluid loopt niet synchroon

• Deelnemer
  • May 2, 2025

Ha ​@EricNL1965, leuk dat je de box besteld hebt en goed dat je je feedback hier deelt. Ik geef je feedback over het geluidsniveau door. Voor wat betreft het geluid: dit zou zeker niet blikkerig mogen zijn. Welk merk en type tv heb jij? En als je speelt met de geluidsinstellingen, merk je dan ook niet dat het beter wordt?

Welke tv je hebt zou geen zak moeten uitmaken daar is die Soundbox toch voor... Weer zo'n geweldig nietzeggend antwoord. Maar je mag wel gelijk 6 euro extra aftikken voor een hyped product dat niet naar behoren werkt. 

ArnoK
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • May 3, 2025

Het lijkt of de geschiedenis zich herhaalt. Om onderscheidend te zijn, heeft KPN destijds de TV+ box n.m.m. veel te snel in de markt gezet. Veel kinderziektes, met veel klachten als gevolg. En nog steeds is deze nog steeds niet 100% uitgekristalliseerd. Hetzelfde zie je nu gebeuren met de Soundbox. Nog niet zo heel lang geleden heb ik me aangemeld als tester, en nu is deze al verkrijgbaar. KPN leert niet van fouten!

• Nieuwkomer
  • May 3, 2025

Is er geen mogelijkheid om de soundbox en de soundbar van mijn tv tegelijk te laten werken?

• May 3, 2025

Is er geen mogelijkheid om de soundbox en de soundbar van mijn tv tegelijk te laten werken?

Nee. Dat kan niet.

• Helper
  • May 3, 2025

Nee maar de soundbox gaat weer retour..het beeld op mijn Chromecast is nog beter dan op de soundbox..dan maar tv kijken via de app.de soundbox voldoet niet aan mijn verwachting.zonde van die €6 elke maand.

• Nieuwkomer
  • May 4, 2025

Ik kan het met de meeste commentaren eens zijn, het zou een spectaculaire verbetering van het geluid moeten geven maar ik vind het zeker geen verbetering. Ik heb de soundbox besteld omdat ik de spraakverstaanbaarheid van het standaard TV geluid vaak niet erg helder vind klinken maar met de soundbox is het nog doffer geluid.
Alle settings geprobeerd maar er zit geen verschil tussen de voice of enige andere setting. Zeker jammer is ook dat er niet nog een persoonlijke setting te creëren is door middel van een equalizer.
Ik kijk het nog even aan anders gaat het apparaat retour KPN. Jammer dat de verwachtingen niet worden waargemaakt.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 4, 2025

Hoi ​@Bair58 

Voor spraak heb ik het op mijn televisie extra versterkt met diens equalizer. 

• Slimmerik
  • May 6, 2025

Net de nieuwe TV+ Soundbox aangesloten, er komt geluid uit de Mediabox maar erg zacht, als ik volume harder zet gebeurt er niks, het geluidsniveau blijft dan zelfde, erg zacht. Instellingen geluid al doorlopen, maakt niet uit of je aangepast of bv. Voice kiest, beiden blijft het hetzelfde zachte geluid. Dit is duidelijk niet zoals het hoort te zijn, kinderziekte? Mijn  TV geluid is zelfs harder en beter.

HansBakker
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • May 6, 2025

Ik ervaar problemen bij het aanloggen van mijn Sony WH-1000XM5. De koptelefoon raakt wel gekoppeld aan mijn Sony Bravia TV via Blue Tooth maar ik krijg niets te horen. Wanneer ik het geluid van mijn Sony WH-1000XM5 koptelefoon opschroef zie ik op mijn TV wel een volumebalk die omhoog loopt maar ik hoor niets. Het geluid van de TV speelt ondertussen op de Soundbox gewoon door. Best wel vervelend want ik gebruik mijn koptelefoon regelmatig bij TV kijken. Kan hier iets aan gedaan worden svp ?. 

Het geluid van de KPN TV+ Soundbox is indrukwekkend. Persoonlijk vind ik iets te veel hoog in de klankkleur maar dat is persoonlijk. Knap en intelligent product waar nog meer updates over heen moeten. Iets wat ik als klant totaal begrijp. Ik vind de KPN TV+ een aanwinst en aanrader. Knap gedaan. 

• Helper
  • May 6, 2025

Ik ervaar problemen bij het aanloggen van mijn Sony WH-1000XM5. De koptelefoon raakt wel gekoppeld aan mijn Sony Bravia TV via Blue Tooth maar ik krijg niets te horen. Wanneer ik het geluid van mijn Sony WH-1000XM5 koptelefoon opschroef zie ik op mijn TV wel een volumebalk die omhoog loopt maar ik hoor niets. Het geluid van de TV speelt ondertussen op de Soundbox gewoon door. Best wel vervelend want ik gebruik mijn koptelefoon regelmatig bij TV kijken. Kan hier iets aan gedaan worden svp ?. 

Het geluid van de KPN TV+ Soundbox is indrukwekkend. Persoonlijk vind ik iets te veel hoog in de klankkleur maar dat is persoonlijk. Knap en intelligent product waar nog meer updates over heen moeten. Iets wat ik als klant totaal begrijp. Ik vind de KPN TV+ een aanwinst en aanrader. Knap gedaan. 

bluetooth speaker mode uitzetten bij instellingen afstandbediening  dan kan je hem wel koppelen.had dit ook gedaan met mijn soundbar .die kon ik dan koppelen via bt

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 6, 2025

Er is geen uitvoer van geluid via hdmi ​@HansBakker .

Koppelen met de box kan wel. Maar dan inderdaad 'Bluetooth speaker modus' uitzetten. 

Op een Samsung kun je wel (ook) de KPN ITV app downloaden. Dan is er uiteraard wel geluid op de tv zelf en daarmee verbonden apparaten. Optisch en Bluetooth. 

• Nieuwkomer
  • May 7, 2025

Ik heb dezelfde ervaring met de Soundbox. Valt erg tegen :[

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • May 7, 2025

Er is geen uitvoer van geluid via hdmi ​@HansBakker .

Koppelen met de box kan wel. Maar dan inderdaad 'Bluetooth speaker modus' uitzetten. 

Op een Samsung kun je wel (ook) de KPN ITV app downloaden. Dan is er uiteraard wel geluid op de tv zelf en daarmee verbonden apparaten. Optisch en Bluetooth. 

Werkt de box dan niet via ARC? Zo niet, dan sta je al een punt achter…

• Nieuwkomer
  • May 7, 2025

Het geluid van de KPN+ Soundbar is niet wat ik er van verwachtte. Ronduit blikkerig en schel. Had er meer van verwacht. Deze gaat weer retour en installeer mijn eigen soundbar weer. Jammer. Het leek een mooie oplossing.

• Deelnemer
  • May 7, 2025

Gisteren de soundbox geinstaleerd, deed het prima, maar is nu vastgelopen, ik krijg hem niet meer aan de praat, help!!!!

• Helper
  • May 7, 2025

Gisteren de soundbox geinstaleerd, deed het prima, maar is nu vastgelopen, ik krijg hem niet meer aan de praat, help!!!!

Aan de achter kant zit een reset knop.die al geprobeerd?

• Deelnemer
  • May 7, 2025

Ja, al een paar keer, maar geen beweging.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 7, 2025

csjah schrijft: Werkt de box dan niet via ARC? Zo niet, dan sta je al een punt achter…

De box is zelf een speaker en ondersteunt ARC en eARC. Als je 'm op die HDMI poort van de tv hebt kun je 'm als speaker gebruiken bij apps in de tv. ​@csjah . Of bij gebruik van andere externe apparaten als een BluRay speler.

Er komt géén geluid uit de HDMI van de Soundbox naar de TV. Een daarop aangesloten speaker (ARC) geeft geen geluid. Ook de interne speakers van de tv niet.