Skip to main content

Rond middernacht van 24 naar 25 Mei 2023 stopte de KPN TV Box met zappen, volgend, vorig kanaal en direct kanaal kieze (1,2,3,..) werkte niet meer. 

Na wat zoeken bleek de programmgids ineens helemaal leeg te zijn, die storing leek precies na/tussen 23.59 en 00.00 op te treden.

Alleen een restart van de box vanuit het setup menu loste dit op, uit/aanzetten hielp niet.

Was dit een algemene storing die KPN vergat te melden? een oops met een patch/upgrade waar even de hele programmagids database leeg was? 

 

Welke KPN tv ontvanger heeft u?

Zo te zien op de foto, denk ik de DIW7022

 

Druk op de KPN toets op de afstandsbediening en houd deze ingedrukt totdat er een scherm verschijnt.

Klik dan op opnieuw opstarten.

Meestal is het probleem daarna opgelost. 


Dit was met de AndroidTV Box, KPN DIW7022, Android OS 11,firmware 0.19.4, app versie 1.103.1, het probleem trad tegelijk op bij 2 boxen.

 

“Opnieuw opstarten” is geen “oplossing”, KPN TV moet gewoon stabiel 24/7 blijven werken (afgezien van aangekondigd onderhoud of onverwachte storingen), Dit kreeg Ziggo ook wel voorelkaar wel na flink wat jaren tobben, als er updates aan de gids gedaan moeten worden moet dit rolling/non destructive.

 


Rond middernacht van 24 naar 25 Mei 2023 stopte de KPN TV Box met zappen, volgend, vorig kanaal en direct kanaal kieze (1,2,3,..) werkte niet meer. 

Na wat zoeken bleek de programmgids ineens helemaal leeg te zijn, die storing leek precies na/tussen 23.59 en 00.00 op te treden.

Alleen een restart van de box vanuit het setup menu loste dit op, uit/aanzetten hielp niet.

Was dit een algemene storing die KPN vergat te melden? een oops met een patch/upgrade waar even de hele programmagids database leeg was? 

 


Dit gebeurt overigens heel vaak om middernacht.


Dan mag KPN dat wel eens fixen, disruptive updates is voor de amateur-leage in IT, het geld wat KPN voor de diensten vraagt is voldoende om goede IT profs in te huren die weten hoe je rolling updates, patches doet zonder dat de boel vastloopt.


Dan mag KPN dat wel eens fixen, disruptive updates is voor de amateur-leage in IT, het geld wat KPN voor de diensten vraagt is voldoende om goede IT profs in te huren die weten hoe je rolling updates, patches doet zonder dat de boel vastloopt.

Die updates verbeteren de boel altijd wel...weet niet of die de uitval van de tv gids veroorzaken, maar opvallend is het wel dat het altijd precies op dat tijdstip is...


Klinkt als een crontab job die dan precies op * 0 * * *  gestart wordt, en als 1e actie een delete all rows doet van de programmagids, om vervolgens de EPG update ergens op te halen.

 

Lekker makkelijk maar gewoon prutswerk in goed betaald IT land, je kan ook de diff uitzoeken en gewoon de gids netjes updaten, wat meer werk, lastiger maar veel betere klant ervaring.


Klinkt als een crontab job die dan precies op * 0 * * *  gestart wordt, en als 1e actie een delete all rows doet van de programmagids, om vervolgens de EPG update ergens op te halen.

 

Lekker makkelijk maar gewoon prutswerk in goed betaald IT land, je kan ook de diff uitzoeken en gewoon de gids netjes updaten, wat meer werk, lasitger maar veel betere klant ervaring.

Als je na middernacht doorschakelt naar de app is de programmagids daar wel gewoon goed, en zenders zijn ook zichtbaar. Maar die zal wel afzonderlijke updates krijgen waarschijnlijk.


Rond middernacht van 24 naar 25 Mei 2023 stopte de KPN TV Box met zappen, volgend, vorig kanaal en direct kanaal kieze (1,2,3,..) werkte niet meer. 

Na wat zoeken bleek de programmgids ineens helemaal leeg te zijn, die storing leek precies na/tussen 23.59 en 00.00 op te treden.

Alleen een restart van de box vanuit het setup menu loste dit op, uit/aanzetten hielp niet.

Was dit een algemene storing die KPN vergat te melden? een oops met een patch/upgrade waar even de hele programmagids database leeg was? 

 

Ik heb exact het zelfde probleem ook na 00.00 uur 3 x naar KPN gebeld 3x andere oplossing tv in ecostand zetten, nieuwe afstandsbediening en ,als klap op de vuurpijl het ligt aan mijn televisie


Rond middernacht van 24 naar 25 Mei 2023 stopte de KPN TV Box met zappen, volgend, vorig kanaal en direct kanaal kieze (1,2,3,..) werkte niet meer. 

Na wat zoeken bleek de programmgids ineens helemaal leeg te zijn, die storing leek precies na/tussen 23.59 en 00.00 op te treden.

Alleen een restart van de box vanuit het setup menu loste dit op, uit/aanzetten hielp niet.

Was dit een algemene storing die KPN vergat te melden? een oops met een patch/upgrade waar even de hele programmagids database leeg was? 

 

Ik heb exact het zelfde probleem ook na 00.00 uur 3 x naar KPN gebeld 3x andere oplossing tv in ecostand zetten, nieuwe afstandsbediening en ,als klap op de vuurpijl het ligt aan mijn televisie

Klopt, viel mij ook weer op gisteravond...schijnt moeilijk oplosbaar te zijn...is al maanden zo.

 Nieuwe afstandsbediening? Dat heeft er natuurlijk niks mee te maken.

Als je na middernacht doorschakelt naar de app is de programmagids daar wel gewoon goed, en zenders zijn ook zichtbaar.


Kpn herkent dit probleem niet.

Nieuw tv kastje plus modem. 

Probleem blijft.

Halen jullie soms na tv kijken soms ook de stekkers eruit ,/ stroom eraf


Kpn herkent dit probleem niet.

Nieuw tv kastje plus modem. 

Probleem blijft.

Halen jullie soms na tv kijken soms ook de stekkers eruit ,/ stroom eraf

Ik heb het de laatste tijd niet meer gezien...hebt u een +Box?

KPN-knop rechtsboven op afstandsbediening even iets langer ingedrukt houden totdat de mogelijkheid Opnieuw opstarten verschijnt. Dit uitvoeren en het probleem is opgelost! Dat opstarten neemt doorgaans nog geen minuut in beslag.


Jazeker heb ik een  tv + box met de nieuwste software updates  

2 x monteur geweest ,de tip met de afstandsbediening helpt niet.

Maar wat ik graag nog wil weten of u of iemand anders ook s' nachts of overdag de stroom van de modem en tv +  kastje haalt?


Jazeker heb ik een  tv + box met de nieuwste software updates  

2 x monteur geweest ,de tip met de afstandsbediening helpt niet.

Maar wat ik graag nog wil weten of u of iemand anders ook s' nachts of overdag de stroom van de modem en tv +  kastje haalt?

Wat toch raar dat dat met de afstandsbediening niet hersteld kan worden…

Modem staat altijd aan, na gebruik haal ik de stroom altijd van +Box af. Trek stekker eruit.

De volgende dag is het bij u altijd wel weer goed?


Nee, vandaar dat er monteurs zijn geweest. 

 


Nee, vandaar dat er monteurs zijn geweest. 

 

En dan doet de programmagids het de hele tijd niet? Helemaal niet?

En de tv zenders zijn er wel (allemaal)?