KPN TV via HDMI naar Philips TV (nieuw) schakelt regelmatig ongewild naar Netwerk
Mijn half jaar oude Philips TV schakelt steeds terug naar het netwerk terwijl ik TV wil kijken via de KPN box met een HDMI kabel. Denk vooral als ik van zender wil wijzigen of harder/zachter wil zetten. Dan gaat de KPN TV er uit en gaat het Netwerk openen met 300 mogelijkheden van apps en internet TV. Maar dat wil ik niet dan op dat moment. Waarom wordt blijkbaar de HDMI kabel overruled door het netwerk.
Heb van KPN nieuwe afstand bediening ontvangen maar dit help niet helaas.
Wie kan mij helpen.?
Bladzijde 1 / 1
Dat is lastig tv kijken @hermanDD. Ik begrijp uit je bericht dat je de TV+ Box met een HDMI kabel hebt aangesloten op je Philips TV. En je gebruikt ook de KPN afstandsbediening zowel voor het wisselen van zenders, als voor het harder en zachter zetten?
Kun je vertellen welk type je tv is? En ik ben ook benieuwd hoe jouw HDMI instellingen in de TV+ Box staan. Je vindt deze onder Instellingen () > Apparaat (Open algemene instellingen) > Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > HDMI CEC.
Geef even aan welke opties je daar aan en uit hebt staat. Je kunt er ook een foto van maken en die hier plaatsen.
Dag Erik,
Dankjewel voor je reactie. Zal proberen je vragen te beantwoorden.
Ja in principe gebruik ik de KPN afstandsbediening voor TV kijken. En TV kijken is feitelijk het enige dat ik met deze apparatuur doe. Aan alle andere mogelijkheden kom ik zelden toe. Tuurljk als de KPN box er weer uit vliegt (zo noem ik het maar en de TV gaat zelf alle mogelijkheden ten tonele brengen heb ik de afstand nodig van de Philips tv om weer naar TV kijken te geraken via de KPN Bos.
Mijn TV: UHD TV Philips The One 50pus8949 ambilight
2024.
Welke KPN ontvanger gebruik je?
(Die foto lijkt me wel een scherm van een KPN ontvanger, maar niet van een KPN TV+ Box zoals Erik leek te denken toen hij naar de HDMI CEC instellingen vroeg.)
De Arris 5202 gebruik ik
Schakel EasyLink (hdmi cec) uit via de instellingen en zet de automatische schakelfunctie uit bij de opties voor invoerbronnen of energie/voeding
Het uitschakelen van de automatische bronselectie zorgt ervoor dat de tv niet automatisch van hdmi naar een andere bron schakelt.
Hoewel vaak wordt aangeraden om EasyLink in te schakelen, zodat apparaten zoals een set-top box beter met je tv communiceren via één afstandsbediening, lijkt EasyLink in jouw geval juist het probleem te veroorzaken. Het zorgt er namelijk voor dat de tv onbedoeld overschakelt naar het netwerkmenu, vooral tijdens het gebruik van de kpn box.
Denk vooral als ik van zender wil wijzigen of harder/zachter wil zetten. Dan gaat de KPN TV er uit en gaat het Netwerk openen met 300 mogelijkheden van apps en internet TV.
Kan het ook zijn dat het alleen gebeurt als je de televisie harder/zachter zet? Of juist nooit als je dát doet, maar juist alleen als je iets met de Arris ontvanger doet, zoals een andere zender kiezen?
Ik vraag dat omdat de KPN afstandsbediening de opdrachten voor volume direct via infrarood naar je televisie stuurt. Daar weet de Arris 5202 dan dus niks van. Maar het kiezen van een andere zender stuurt de KPN afstandsbediening juist naar de Arris 5202, en dus niet naar je televisie. Dus daar weet je televisie niks van. Met andere woorden: als het gebeurt nadat je een knopje indrukt op de KPN afstandsbediening, dan is het raar dat het zowel bij harder/zachter (televisie) als bij zappen (Arris) gebeurt.
Gebeurt het ook vaak spontaan, dus als je zelf helemaal geen knopje indrukt?
Zodra het gebeurd is, wat zie je dan op de Arris 5202 als je zo snel mogelijk weer de juiste HDMI ingang kiest? Bijvoorbeeld: is dan nog steeds dezelfde zender actief? Zie je misschien dat de Arris uit is, of misschien al opnieuw opgestart is?
Laat de Philips televisie dat scherm ook zien als je de Arris uitzet? En als je de HDMI-kabel uit de Arris trekt?
Schakel EasyLink (hdmi cec) uit via de instellingen en zet de automatische schakelfunctie uit bij de opties voor invoerbronnen of energie/voeding
Dat is een goede! @hermanDD, zie in ieder geval pagina 49 van je handleiding voor EasyLink. (En na uitzetten van EasyLink wil je dan bij Instellingen » Algemene instellingen » Vermogen en energie » Gedrag bij inschakelen wel voor “Laatste bron” kiezen; pagina 48.)
Ha, ik deed inderdaad de aanname dat je TV+ had. Gelukkig hebben de anderen intussen wat nuttige tips kunnen geven. Vooral die van J.D.P. over het uitschakelen van EasyLink én Arjan's handige aanvulling daarop is een goede:
Dat is een goede! @hermanDD, zie in ieder geval pagina 49 van je handleiding voor EasyLink. (En na uitzetten van EasyLink wil je dan bij Instellingen » Algemene instellingen » Vermogen en energie » Gedrag bij inschakelen wel voor “Laatste bron” kiezen; pagina 48.)
Heb je dit kunnen doen, en heeft het ook geholpen, @hermanDD?
Hallo reageerders,
Ik heb na vele vele wijzigingen in allerlei menu's het probleem getackeld. Maar…..heb nu uiteindelijk geen idee wat de oplossing bracht. Maar mijn doel is bereikt en ik hoef niet perse een expert te worden
Een ieder die reageerde bedank ik bij deze voor de inzet. Met vriendelijke groeten. hjd
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.