Skip to main content
Beantwoord

KPN TV+ via Unifi Flex Mini stopt na 2 seconden op multicast

• February 5, 2025
  • 14 reacties
  • 419 keer bekeken

is er iemand die mij hiermee kan helpen?

ik heb een kpn tv+ box via een Unifi fles mini aangesloten op mijn netwerk, dat werkt allemaal prima maar nu heb ik geprobeerd om het script voor multicast  te gebruiken en dat werkte op zich allemaal prima. totdat ik heb weer aan de switch koppelde toen deed hij het na 2 seconden niet meer. vroeger ging hij ook altijd dan automatisch over naar unicast maar zelfs dat doet hij niet meer. ik heb al geprobeerd om de router te herstarten, een back-up terug te zetten van de dag ervoor, kpn tv+ box ook al herstart en niks lijkt het te fixen

Beste antwoord door Maikel Drost

In het kopje internet daar igmp uitzetten. 

Maar IGMP snooping moet aanstaan op alle apparaten tussen de NTU/ONT en de TV ontvanger.

En als ik het goed lees had ​@N_murkens dat script al gedraaid.

Ik ben even in de war geweest met snooping en proxy 🙈 igmp snooping aan. Igmp proxy uitzetten. Daarna script opnieuw uitrollen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

14 reacties

• Auteur
  • Topper
  • February 5, 2025

nu wil ik het ook werkend krijgen met multicast maar ook dat lukt niet

wjb
Wijsgeer
  • February 5, 2025

Welk script voor multicast doel je dan op?

Wat voor een Experia/KPN Box gebruik je of heb je een eigen router en zo ja, welke?

Staat IGMP snooping aan op die switch?

Heb je screenshots van die instelling?

• Auteur
  • Topper
  • February 5, 2025

het gaat om dit script https://github.com/fabianishere/udm-iptv

en ik gebruik een unifi cloud gateway ultra

staat ook aan op de switch 

dit is de vlan voor mijn iptv netwerk

• Auteur
  • Topper
  • February 5, 2025

dit zijn de unifi apparaten die ik gebruik

wjb
Wijsgeer
  • February 5, 2025

Wat doet die Unifi Express in jouw netwerk en hoe is deze op jouw netwerk aangesloten?

• Auteur
  • Topper
  • February 5, 2025

de unifi express dient als acces point in mijn netwerk en die is aan dezelfde switch als de kpn tv+ box aangesloten

wjb
Wijsgeer
  • February 5, 2025

En is die Unifi Express dan met een LAN poort op jouw netwerk aangesloten?

Zo ja, koppel die eens los. Heb je het probleem dan nog steeds?

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • February 5, 2025

Heb je igmp ook uitgezet in je portal. Daarna het script laden daarna zou het moeten werken. 

• Auteur
  • Topper
  • February 5, 2025

Heb je igmp ook uitgezet in je portal. Daarna het script laden daarna zou het moeten werken. 

welke igmp in portal bedoel je 

En is die Unifi Express dan met een LAN poort op jouw netwerk aangesloten?

Zo ja, koppel die eens los. Heb je het probleem dan nog steeds?

dit zal ik straks even proberen

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • February 5, 2025

In het kopje internet daar igmp uitzetten. Het script draaien en het juiste vlan/lan kiezen waar je iptv op geconfigureerd wilt hebben. Let wel op als je firmware update van je firewall gaat doen. Moet je het script weer opnieuw uitrollen  

• Auteur
  • Topper
  • February 5, 2025

In het kopje internet daar igmp uitzetten. Het script draaien en het juiste vlan/lan kiezen waar je iptv op geconfigureerd wilt hebben. Let wel op als je firmware update van je firewall gaat doen. Moet je het script weer opnieuw uitrollen  

ah oke dan zal ik dat even proberen thanks. dus automatisch updates is dan ook handig om uit te zetten neem ik aan?

wjb
Wijsgeer
  • February 5, 2025

Maar IGMP snooping moet aanstaan op alle apparaten tussen de NTU/ONT en de TV ontvanger.

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • Antwoord
  • February 5, 2025

Ik ben even in de war geweest met snooping en proxy 🙈 igmp snooping aan. Igmp proxy uitzetten. Daarna script opnieuw uitrollen.

• Auteur
  • Topper
  • February 5, 2025

dank je wel het heeft gewerkt