Skip to main content
Beantwoord

KPN TV+ via wifi hapert en loopt vaak vast

• January 13, 2026
  • 9 reacties
  • 88 keer bekeken

Ik ben sinds december 2025 klant. TV via wifi hapert en loopt meerdere keren per dag vast. 2 keer met medewerker gesproken en alles gereset en nagelopen. Tussendoor zelf al talloze resets gedaan etc.

Tijdens het verkoopgesprek de toezegging gekregen dat aansluiten simpel was en bij problemen er een gratis een monteur kon komen. Dit was niet op voorhand te regelen. Ivm fysieke beperkingen had ik daar wel om gevraagd. Het meeste is gelukt maar TV probleemloos via de Wifi lukt niet.

Vreemd want hiervoor 2 jaar probleemloos tv via de wifi ontvangen van Ziggo en die wifi/Internetverbinding was veel slechter. Toch nooit problemen. De huidige wifi van kpn is veel beter, krachtiger en stabieler.

De medewerkers aan de telefoon zijn erg vriendelijk maar kunnen je niet helpen behalve instellingen en resetten. Het houd op en er is geen mogelijkheid te escaleren zei de laatste mevrouw.

Hoe kom ik in contact met iemand die mij echt kosteloos helpt en zorgt dat KPN een goed product levert conform de afspraak in het eerste gesprek.

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Adriaan weer, welkom op onze community! Ik zie dat ​@joop2011 al goed meedenkt. De superwifi punten van ons ondersteunen gewoon IGMP en je zou de TV ontvanger daarop ook aan moeten kunnen sluiten. Zie ook ons kennisbankartikel:

Gratis iemand langs sturen kan ik je hier via de community niet mee helpen maar we denken natuurlijk graag even mee!

Het is op afstand wel wat lastig te zeggen waar het issue zit.
Voordat je zou overwegen een 3e superwifi punt aan te schaffen zou je eerst eens kunnen proberen een van de superwifi punten die je al hebt daar neer te zetten om te kijken of dat iets verbetert.

Als het dan wél goed is weet je dat het toch iets van een bereik issue is.
Als dat ook niet goed werkt weet je dat we het ergens anders moeten zoeken.

Voor slecht wifi hebben we ook een kennisbankartikel maar moet je met de wifimanager in de MijnKPN app ook een heel eind kunnen komen!

9 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 13, 2026

Je hebt de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) begrijp ik.

Een vaste UTP kabel is altijd het beste.

Éénmalig heel veel werk, maar daarna heel veel plezier. 

Dus 1 UTP kabel (CAT5E) van de DIW7022 naar de KPN router Box12.

Als dit niet kan, dan zou hij via WIFI goed moeten kunnen werken.

Maar als het WIFI verkeer te druk is, kan je problemen ondervinden.

Vooral als de afstand te groot is.

Zet in dat geval een WIFI repeater (die ook VLAN4 ondersteund) er tussen.

Je kan ook de WIFI repeater van KPN, de Super Wifi 2, kopen of huren via KPN.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 13, 2026

Dag Joop,

Er loopt een oude coax en 2 jaar geleden geschakeld naar Next van Ziggo via Wifi. Echt nul problemen. De televisie staat ca. 8 mtr. Van het modem in de meterkast. 

Nog nooit zo'n sterk signaal gehad. Om internet naar zolder te brengen heb ik 2 goed werkende Super Wifi schoteltjes. Om nu een derde te huren voor de televisie kan niet de bedoeling zijn. TV zou gewoon goed moeten werken met signaal rechtstreeks van het modem.

Mij bekruipt sterk het gevoel dat het TV kastje voor Wifi veel minder is dan de Next mini van Ziggo. Dat valt mij tegen van KPN.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 13, 2026

Maar hoe kom ik in contact met iemand bij KPN die de belofte nakomt?

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 13, 2026

Die 2 WIFI repeaters, ondersteunen die ook IGMP Snooping of VLAN4?

Anders kan het kloppen dat de DIW7022 die verder weg staat inderdaad problemen heeft.

Die DIW7022 op 8 meter afstand zou ik zo wie zo met een UTP kabel aansluiten.

Dat is altijd de beste oplossing.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 13, 2026

Bedankt Joop, helaas ben ik niet voldoende onderlegd om dat te kunnen zeggen. Daarmee ook de essentie van het probleem 🫣😅

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 13, 2026

Welke WIFI repeaters heb je? 

En KPN klantenservice kan je gratis bellen op 0800-0402

Of wacht op een moderater (KPN medewerker)

Om hem / haar goed te kunnen laten helpen, vul je privégegevens zo compleet mogelijk in. (onder de avatar rechtsboven en “mijn profiel” (alleen de moderater kan die gegevens zien.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 13, 2026

Ja Super Wifi repeaters heb ik, dank je wel. Ik ga de gegevens aanvullen!

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 16, 2026

Hoi ​@Adriaan weer, welkom op onze community! Ik zie dat ​@joop2011 al goed meedenkt. De superwifi punten van ons ondersteunen gewoon IGMP en je zou de TV ontvanger daarop ook aan moeten kunnen sluiten. Zie ook ons kennisbankartikel:

Gratis iemand langs sturen kan ik je hier via de community niet mee helpen maar we denken natuurlijk graag even mee!

Het is op afstand wel wat lastig te zeggen waar het issue zit.
Voordat je zou overwegen een 3e superwifi punt aan te schaffen zou je eerst eens kunnen proberen een van de superwifi punten die je al hebt daar neer te zetten om te kijken of dat iets verbetert.

Als het dan wél goed is weet je dat het toch iets van een bereik issue is.
Als dat ook niet goed werkt weet je dat we het ergens anders moeten zoeken.

Voor slecht wifi hebben we ook een kennisbankartikel maar moet je met de wifimanager in de MijnKPN app ook een heel eind kunnen komen!

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 16, 2026

Dag Thomas, via Facebook contact gezocht en ik hoop dat een collega van je contact opneemt. Dank je vooralsnog.