Skip to main content

(Disclaimer, er zit ook een stukje frustratie in)

 

Sinds 24 maart ben ik overgestapt naar KPN (via glasvezel) en ik hoopte er vooral qua TV op vooruit te gaan (ik zat bij Ziggo). Dat is een enorme tegenvaller gebleken. Hieronder de in korte tijd verzamelde problemen:


Zappen

  • Wanneer je zapt, dan duurt het ontzettend lang, tot wel 5 seconden, voordat de volgende zender komt.
  • Wanneer je zapt (kanaal +/-1) dan gaat de televisie naar de volgende of vorige zender en dan bevriest het beeld; Play drukken werkt niet...

Ondertiteling

  • Soms is de ondertiteling hoog dan weer lager in beeld, soms dwars door hele beeld
  • Ondertiteling blijft zich herhalen ipv dat deze verder gaat met de spraak.
  • Soms geen ondertiteling aanwezig... en dan ineens weer wel
  • Soms is het lettertype van de ondertiteling anders
  • Teletekst niet te gebruiken voor ondertitels, want in een app
  • ondertiteling staat aan of uit, voor alle zenders/programma's

Opnemen/terugkijken

  • Bij opnames kun je niet zien welke afleveringen komen gaan (slechts 1 week vooruit); je weet niet of het dan goed gaat
  • Je kan enkel per seizoen opnemen; wanneer het seizoen afgelopen is, moet je dat opnieuw programmeren
  • Programma terugkijken wordt plotseling afgebroken. Soms met herstart van de TV-box.

TG-gids / menu

  • deze reageert soms traag
  • terug naar het menu, dan stopt het geluid van de huidige zender

Geluid

  • Geluid is een stuk zachter via de TV-box. Via een chromecase is het veel luider.

Netflix

  • Soms hapert Netflix of reageert schokkerig daarbij soms geen geluid; Via chromecast geen probleem (dus geen netflix of verbindingsprobleem)

 

De TV-box is via Wifi aangesloten, maar ik heb ook een tijdje een netwerkkabel geprobeerd » Geen verschil.

 

Ik heb al 2 keer gebeld met de helpdesk en deze zeggen dat het aan het tv-kastje ligt (een nieuw soort). En dat ze er hard aan werken om het werkend te krijgen. Alleen ze kunnen niet zeggen wanneer het wordt opgelost. Een ander (ouder) tv-kastje kan ik niet krijgen. Oh ja, ik mag niet meer terug naar Ziggo want 14 dagen herroepingrecht zijn voorbij.

 

Ik betaal liever wat meer en dat het goed werkt. Dus als dit nog veel langer duurt, dan weten jullie waar ik over een jaar weer zit (of eventueel eerder mbv rechtsbijstandverzekering). 

 

Admin: afgesplitst en een eigen topic voor je aangemaakt.

 

 

 

@dbeekhuizen Welkom op het forum. 

Wat jammer om te lezen dat je (nog) niet tevreden bent met TV+. 

Het klopt inderdaad dat nog niet alles perfect werkt. Daarom wordt de TV+ ontvanger regelmatig geüpdatet. 

Ook op de datum van het aanmaken van je topic is er weer een update geweest. 

Ervaar je na deze update nog dezelfde problemen? 

Daarnaast heb ik nog een aantal vragen: 

  1. Hoe is de TV-ontvanger ingesteld? Heb je bijvoorbeeld HDR of SDR aan staan?
  2. Heb je nog andere apparatuur aangesloten in je netwerk? Bijvoorbeeld een switch/router/soundbar of een draadloze verbinding set?
  3. Heb je de problemen met de ondertiteling op alle zenders of verschilt dit per zender? 
  4. Voor wat betreft het geluid, als je tegen de Google assistent "volume maximaal zegt", gaat het dan beter met het volume? 

Sinds augustus heb ik ook KPN, had eerst Ziggo. Wat ik in het bovenstaande lees ervaar ik met sommige punten hetzelfde, Bij terug kijken start inderdaad zomaar ineens KPN Box weer opnieuw op, ook het zappen duurt even. Hopelijk met volgende update niet meer.

Waar ik graag een verbetering in zou willen hebben is het menu van opgeslagen programma's. Bij Ziggo kon je kiezen regels of plaatjes, maar ook beginnen bij de nieuwste of de oudste opgelagen programma.

Nu moet je hellemaal door alle plaatjes zappen om bij één van de laatste te komen. Misschien een optie om dit ook mogelijk te maken zoals bij Ziggo. Tevens zou het prettig zijn bij de informatie van films wanneer deze uitgezonden worden ook het jaartal van de film te vermelden, iets meer info.

Voor de rest loopt het nu eindelijk redelijk naar behoren de laatste maanden.

 

 


Reageer