Skip to main content

Ik heb twee ontvangers en ik wilde het basisvolume van het kastje verhogen omdat de TV veel harder moet dan bvb direct Netflix kijken. Op een kastje kon ik AB loskoppelen van TV met commands [source][terug]. Als ik dan vol+ doe zie ik een volume balk van de DIW7022 en kan volume precies zetten als ik wil. Daarna AB weer gekoppeld met TV, happy! Doe ik dat dan op tweede kastje dan komt die balk niet op, wat ik ook die. Vond de hint om na ontkoppeling het kastje 30ste van de voeding te halen. Gedaan maar hielp niet. Enig idee? Verder zou het heel handig zijn als je het volume in de setup apparaatinstellingen zou kunnen doen, vraag Sagem dat toe te voegen.

mvg, Peter

Je kunt het volume van een TV+ Box ook op maximaal zetten via de Google assistant waarbij je dan “volume maximaal” moet zeggen. 


Wat mij betreft maakt KPN een schuifje in het menu voor het geluid van het kastje. Dat gepraat tegen zo'n afstandsbediening vind ik maar belachelijk gedoe.


Mijns inziens doe je er verstandig aan om het volume gewoon op de televisie, soundbar of home cinema set in te stellen en het volume van de TV+ Box gewoon altijd op maximaal in te stellen. Het instellen van het volume op de TV+ Box is dan dus een éénmalig iets.

Overigens zou het volume standaard al op “maximaal” ingesteld moeten staan bij de ingebruikname van de TV+ Box.


Wat mij betreft maakt KPN een schuifje in het menu voor het geluid van het kastje. Dat gepraat tegen zo'n afstandsbediening vind ik maar belachelijk gedoe.

Voor je het weet gaat dat ook helemaal fout:

 


Ik heb helemaal niets aan het volume ingesteld en het staat goed.
Dus afblijven huistijger! 


Ik heb helemaal niets aan het volume ingesteld en het staat goed.
Dus afblijven huistijger! 

Zo hoort het inderdaad te zijn.


Ik ga de adviezen proberen, dank.

 


Hoi @Pjotr455 en welkom hier op ons forum :)
Ik zie dat de community je vraag al goed heeft opgepakt en lees veel goede tips & adviezen! Laat je nog even weten of je er iets aan hebt gehad?


Hallo allemaal, de tip om gewoon commando tegen de AB te spreken was goud. Nu precies hoe ik wilde.

dank voor alle bijdragen

peter


Hallo allemaal, de tip om gewoon commando tegen de AB te spreken was goud. Nu precies hoe ik wilde.

dank voor alle bijdragen

peter

Fijn om te lezen @Pjotr455 en jij bedankt voor deze terugkoppeling!


@JanZ_, Is het niet zo dat het volume bij uitlevering standaard op maximaal zou moeten staan?

Dit blijkt regelmatig niet het geval te zijn en dat lijkt me iets om terug te koppelen met het developmentteam.


Alleen als je het volume gaat aanpassen voordat de afstandsbediening is gekoppeld met de tv, dan pas je (wellicht per ongeluk) het volume van de box aan. Ook als je bijvoorbeeld Spotify cast naar de box, en het volume via je mobiel zachter zet, pas je het volume van de box aan en dat kan soms lastig zijn. Het developmentteam is hiervan op de hoogte @wjb :)

 

 


Ja begrijp ik, bedankt voor de cast info.

mogelijkheid om volume van box in setup menu aan te passen zou de oplossing moeten zijn, iedereen kan het daar dan vinden

peter


Alleen als je het volume gaat aanpassen voordat de afstandsbediening is gekoppeld met de tv, dan pas je (wellicht per ongeluk) het volume van de box aan. Ook als je bijvoorbeeld Spotify cast naar de box, en het volume via je mobiel zachter zet, pas je het volume van de box aan en dat kan soms lastig zijn.

Dat verklaart een heleboel.


Je kunt het volume van een TV+ Box ook op maximaal zetten via de Google assistant waarbij je dan “volume maximaal” moet zeggen. 

 

Helaas dat werkt niet 


Reageer