Skip to main content
Beantwoord

KPN TV: Wederom fout CEC na update ontvanger

• September 10, 2025
  • 68 reacties
  • 604 keer bekeken

Toon eerste bericht

68 reacties

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • September 25, 2025

Als het lukt is dit de link naar de video met een van de problemen met de onkyo 

https://photos.app.goo.gl/rUy3QePmSqMX7Mqz6

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • September 25, 2025

Link werkt inderdaad, Steffen. Ik heb deze doorgegeven aan de (technische) tv mensen. Maar als zij aangeven dat de homeknop géén CEC signaal verstuurt, dan is dat ook zo. Wat voor HDMI-kabel gebruik je? Is dat de door ons meegeleverde ultra high speed? Als het een andere is, is het dan wel een ultra high speed kwaliteit kabel? 

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • September 26, 2025

Link werkt inderdaad, Steffen. Ik heb deze doorgegeven aan de (technische) tv mensen. Maar als zij aangeven dat de homeknop géén CEC signaal verstuurt, dan is dat ook zo. Wat voor HDMI-kabel gebruik je? Is dat de door ons meegeleverde ultra high speed? Als het een andere is, is het dan wel een ultra high speed kwaliteit kabel? 

Leuk dat ze dat zeggen , ik zou zeggen bewijs is meer dan zeggen. Hier zie je het duidelijk gebeuren. Dus wat is waarheid . Laat ze dan deze video verklaren en een reply geven graag (aan mij ) en aan iedereen die de home knop indrukt en spontaan tv naar de diw7022 gaat. (Ps dit doet hij wanneer de diw7022 aan staat en niet als bron geselecteerd is)  Nu kijk ik rond bij andere providers of ik daar beter af ben . Ook ivm glasvezel, helaas moet ik dat wel inmiddels. Opsomming is nu problemen met de diw kastjes, haperingen in het internet, door geen glasvezel verouderder bruikleen apparatuur . Na 10 jaar merk je dat de fritzbox en randapparaten verouderd raken. 

Krijg ik glas van kpn of andere krijg ik de nieuwe apparatuur met nieuwere technieken erin.

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • September 26, 2025

Ik ben een high end freak dus heb de kabels van kpn gebruikt maar er zitten 'iets' : betere kwaliteit kabels(audioquest) in om storingen te verminderen

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 3, 2025

Vanuit je filmpje is het inderdaad wel duidelijk dat er iets gebeurt als er op de Home knop wordt gedrukt. Maar, wij hebben niet bewust iets veranderd. Het tv team is aan het kijken wat er nu precies gebeurt als je op Home drukt. Wellicht dat een aanpassing op een ander vlak toch een onbedoeld bij-effect heeft. In de tussentijd is de suggestie om bij de HDMI CEC Instellingen het automatisch starten uit te zetten. De verwachting is dat er dan niets gebeurt met de receiver.

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • October 3, 2025

In de tussentijd is de suggestie om bij de HDMI CEC Instellingen het automatisch starten uit te zetten. De verwachting is dat er dan niets gebeurt met de receiver.

Autostarten staat al uit in dit filmpje. helaas hebben de receivers niet een functie om het startsignaal te negeren. Dan was alles opgelost. Maar goed. Sommige dingen zijn niet perfect te krijgen. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • October 10, 2025

Ah, da's dan wel jammer. Ik heb nog geen verdere terugkoppeling op het moment. Kan ook nog even duren. Kom erop terug zodra ik wat heb.

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • October 15, 2025

Hier werkt HDMI CEC op Soundbox en TV+ box fantastisch nooit problemen mee gehad of ervaren.

Ligt aan config. Ik heb een complexe opstelling

ik heb hier ook geen gewone opstelling hier zit ook soundbar sonos tussen en op zolder me stereo enz

Soundbar hoeft alleen de arc te benutten , mijn receiver heeft ook met beelddoorvoer te maken. Momenteel moet alles via de tv, houdt in dat ik niet mijn receiverbediening in beeld krijg. Ik zie niet welk volume er is bij gebruik receiver omdat ik de hdmi van de receiver niet gebruik op de arc na

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • October 15, 2025

Hier werkt HDMI CEC op Soundbox en TV+ box fantastisch nooit problemen mee gehad of ervaren.

ik heb hier ook geen gewone opstelling hier zit ook soundbar sonos tussen en op zolder me stereo enz

Soundbar hoeft alleen de arc te benutten , mijn receiver heeft ook met beelddoorvoer te maken. Momenteel moet alles via de tv, houdt in dat ik niet mijn receiverbediening in beeld krijg. Ik zie niet welk volume er is bij gebruik receiver omdat ik de hdmi van de receiver niet gebruik op de arc na

Hoe is de stereo bij U aangesloten? Mischien kan ik er dan iets mee met mijn opstelling.

Momenteel heb ik een smart switch tussen de receiver zodat deze geheel uit kan. Andees springt deze steeds aan als ik het niet wil

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • October 15, 2025

Onky versterker heb ik met 5 ingangen en 1 uitgang naar me tv.

dit werkt voor mijn fijnloos.

Ik gebruik op me tv geen arc. en ook niet op me sonos

Ik kan met me afstandbedieng gewoon geluid bedienen.

Maar goed dit heeft niks met deze update te maken dus graag in je eigen topic verder gaan aub.

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • October 15, 2025

​@MennoG78 

Hierbij verder in het juiste topic .,,👍😁

Even voor mij ik heb een onkyo 676e en een onkyo  tx nr 609

Ik kan niet alles via de onkyo 676e  laten gaan. Dan wordt altijd de versterker aan gezet en dan raakt de tv in de war en krijg ik tv wn veraterkergeluid tegelijk. Dit is na een x aantal updates geleden gebeurd van de 7022.

Deze receiver moet niet altijd aangaan ,vind mijn vrouw en de kinderen niet fijn. 

Tweede opstelling oude philips tv wel met een easylink.

De 7022 is aangesloten op de receiver. Gaat goed omdat ik hier altijd de receiver aan wil hebben. Als ik  de receiver toch uit heb en ik druk dan op de home knop van de kpn remote gaat de receiver aan.

De 676e heb ik aangeschaft ivm een nieuwe 4k tv met hdr ed. 

Mischien kan ik iets leren van uw opstelling.

Ik kom er namelijk niet meer uit

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • October 15, 2025

​@MennoG78 

Hierbij verder in het juiste topic .,,👍😁

Even voor mij ik heb een onkyo 676e en een onkyo  tx nr 609

Ik kan niet alles via de onkyo 676e  laten gaan. Dan wordt altijd de versterker aan gezet en dan raakt de tv in de war en krijg ik tv wn veraterkergeluid tegelijk. Dit is na een x aantal updates geleden gebeurd van de 7022.

Deze receiver moet niet altijd aangaan ,vind mijn vrouw en de kinderen niet fijn. 

Tweede opstelling oude philips tv wel met een easylink.

De 7022 is aangesloten op de receiver. Gaat goed omdat ik hier altijd de receiver aan wil hebben. Als ik  de receiver toch uit heb en ik druk dan op de home knop van de kpn remote gaat de receiver aan.

De 676e heb ik aangeschaft ivm een nieuwe 4k tv met hdr ed. 

Mischien kan ik iets leren van uw opstelling.

Ik kom er namelijk niet meer uit

Ps welke receiver heeft U?

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • October 15, 2025

Hoe is de stereo bij U aangesloten? Mischien kan ik er dan iets mee met mijn opstelling.

Momenteel heb ik een smart switch tussen de receiver zodat deze geheel uit kan. Andees springt deze steeds aan als ik het niet wil

Onky versterker heb ik met 5 ingangen en 1 uitgang naar me tv.

dit werkt voor mijn fijnloos.

Ik gebruik op me tv geen arc. en ook niet op me sonos

Ik kan met me afstandbedieng gewoon geluid bedienen.

Maar goed dit heeft niks met deze update te maken dus graag in je eigen topic verder gaan aub.

Exuus ik zit in eigen topic.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • October 15, 2025

Ik heb een TX-RZ50

maar dan begrijpen we elkaar verkeerd mijn beeld bij HDMI sec is dat versterker altijd aan gaat.

heb nog nooit gezien dat versterker uit kon blijven en ik dan geluid had op me tv als me versterker uit stond.

Wel is het zo dat me apparaten me versterker aan zetten als deze nog uitstaat.

Staat me Ps5 aan en ik zet me TV box uit blijft met versterker aan omdat me PS5 nog input geeft.

Zodra me TV box aan staat kan ik met volume knoppen het geluid harder en zachter zetten van me Versterker

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • October 16, 2025

Ik heb een TX-RZ50

maar dan begrijpen we elkaar verkeerd mijn beeld bij HDMI sec is dat versterker altijd aan gaat.

heb nog nooit gezien dat versterker uit kon blijven en ik dan geluid had op me tv als me versterker uit stond.

Wel is het zo dat me apparaten me versterker aan zetten als deze nog uitstaat.

Staat me Ps5 aan en ik zet me TV box uit blijft met versterker aan omdat me PS5 nog input geeft.

Zodra me TV box aan staat kan ik met volume knoppen het geluid harder en zachter zetten van me Versterker

Ik Ie denk ik het verschil Uw model heeft een nieuwere hdmi versie daar kan iets meer worden ingesteld. 

Onkyo heeft de neiging geen updates uit te voeren aan het cec geheel. Ik moet alles aanzetten om arc te krijgen.  

Ps probleem blijkt mij duidelijk te worden. De tv heeft functie arc device in schakelen ja of nee. 

Kpn kastjes icm met mijn tv en de receiver maakt alles in de war en zet dan toch de versterker aan. En bij de oudeee versterker wordt er gereageerd op de home button. 

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • November 1, 2025

Ik heb het probleem tot nu toe opgelost door de versterker met een smartplug spanningsvrij te maken.  Dit is natuurlijk geen permanente oplossing . De fout blijft in het kastje zitten.

Die blijft spontaan met de home knop een signaal af te geven waarvan mijn receiver denkt 'ik moet aan'

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • November 1, 2025

Ah, da's dan wel jammer. Ik heb nog geen verdere terugkoppeling op het moment. Kan ook nog even duren. Kom erop terug zodra ik wat heb.

Heeft U al iets gehoord over dit probleem? 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Mooi dat je een tijdelijke oplossing hebt gevonden. Helaas hebben we nog geen nieuws op dit onderwerp.