Skip to main content

sinds een week abonnee van kpn. heb de  kpn tv + box.

echter de opgenomen programma"s staan weergegeven op tegeltjes. Ik was gewend om dit in lijstvorm te zien bij ziggo, wat zeer prettig was.

Dit kan kennelijk niet gewijzigd worden, terwijl bij de arris ontvanger (waarvan ik denk dat die niet via wifi werkt)  de weergave wel in lijstvorm is.

kan iemand aangeven of een wijziging (of de mogelijkheid om dit zelf te kiezen) wel in de planning zit, want het menu is op deze wijze erg onoverzichtelijk, zeker als je enkele tientallen programma's hebt opgenomen.

Minder efficente geldt ook voor het snel naar de topbalk gaan om de keuze  te maken voor gids, opgenomen etc.

 

Smaken verschillen. Ik vind het wel snel te zien zo. Was ook de lijst in de Arris gewend. Wist gewoon niet beter. Hoewel ik de tegels ook al had via de smart-tv app.

Het staat al in de verzoek lijst. Punt 12.

Echter standpunt van kpn momenteel:

12. Lijstweergave bij Nu op TV/Opnames. Voorlopig in ieder geval niet.

De verzoek lijst topic vind je hier:

 


Ik ben het volledig met je eens @Cees L, ook ik vind die tegeltjes weergave ergonomisch slecht.

Twee dingen spelen een rol.

  1. De tegels leiden af waardoor men meer tijd nodig heeft om de titel van een opname te lezen.
  2. De titels van de opnames staan te ver uit elkaar wat leidt tot meer oogbewegingen en dat maakt het gebruik onrustig.

Een lijstje met de titels zoals op de "oude" TV ontvangers zou ook ik graag weer terugzien.


Ik zou ook graag een lijst zien.

Hoe staat het verzoek er, nu acht maanden later, voor, PeterG?

 

🙏🏻


Het blijven tegels. Lijstweergave met alleen tekst komt er niet.

Dat is ook zo vorig decennium. 

Zie ook hier

https://forum.kpn.com/kpn-tv-11/feature-requests-kpn-tv-587354?postid=1884393#post1884393


Dat is ook zo vorig decennium. 

En dat is dus zo fout.

Het gaat om gebruiksgemak, niet om "presentatie".

En een simpel lijstje zonder enige poespas is mijns inziens toch echt een stuk vriendelijker.


Bedankt voor het snelle en duidelijke antwoord, PeterG! 🙏🏻

Ik ben zelf ook zo vorige eeuw… 🤣

🤷🏼👍🏻


Tegel weergave is echt heel irritant. Net zoals je meerdere keren moet klikken om de opname überhaupt te starten. Het gaat inderdaad om gebruiksgemak maar dit is alles behalve gebruiksgemak. Graag een keuze in de weergave!!


Dat heb je vaker met programmeurs, dat was vroeger bij Ziggo hetzelfde.
Ze denken dat het menu belangrijker is dan het gemak en de programma's.
Zo vind ik die zwarte achtergrond vreselijk, het blauwe van de andere ontvangers is veel rustiger aan de ogen.
Maak het anders KPN-groen of zo.
Maar ach ja…. je went er wel aan…..
helaas.


Zo vind ik die zwarte achtergrond vreselijk, het blauwe van de andere ontvangers is veel rustiger aan de ogen.
Maak het anders KPN-groen of zo.

Nee, geen KPN-groen, dat doet pijn aan je ogen.

Ik heb dit als punt 86 opgenomen in de feature requests TV+ Box.


Ok @wjb 
Blauw is mij ook goed hoor, of misschien zelf de kleur regelen?
En tekst i.p.v. tegels?
Dan is het
Hele huis happy
Daar doen ze het toch voor?

😎😋😀

 


Blauw is mij ook goed hoor, of misschien zelf de kleur regelen?

KPN heeft voor punt 30 aangegeven te werken aan kleurschema's en ik hoop dat de achtergrondkleur daarin meegenomen wordt.

En van punt 12 hebben ze aangegeven dit alsnog op de planning te hebben gezet.


Zo vind ik die zwarte achtergrond vreselijk, het blauwe van de andere ontvangers is veel rustiger aan de ogen.

Haha @huistijger . Ieder z'n…

Dat felle blauw brandt m'n netvlies weg. Arris VIP2952 hier op zwarte menu met witte letters. Selectie oranje. 

De kleurstelling van menu DIW7022 bevalt mij dus wel.

Gids smart-tv app is vreselijk. "Nu op tv" gebruik ik nergens. Dan kijk ik liever in de gids. Eentje gewoon met tekst dan.


Haha @huistijger . Ieder z'n…

Precies en daarom zou het zo mooi zijn als je het gewoon zelf zou kunnen instellen.

Op de oude TV ontvangers heb je de keuze tussen blauw en zwart maar op de TV+ Box niet meer. Ook ik zou de blauwe achtergrond graag in willen kunnen stellen. Ik vind blauw minder inspannend en daarmee rustiger voor de ogen. Wel is het zo dat blauw licht de afgifte van de stof melatonine onderdrukt en dat is de stof die ons slaperig maakt.


Maar ach ja…. je went er wel aan…..
helaas.

Niet dus, na een half jaar KPN, v.w.b. menu en bediening zou ik hardlopend terug willen naar Ziggo….


Maar ach ja…. je went er wel aan…..
helaas.

Niet dus, na een half jaar KPN, v.w.b. menu en bediening zou ik hardlopend terug willen naar Ziggo….

Serieuze vraag: wat is het dan dat je mist? Ik heb geen Ziggo, dus ik kan niet vergelijken, maar voor zover ik weet zijn het beide Android boxen die ook ruwweg op dezelfde manier werken. Dus als er dan specifieke dingen zijn die jij zodanig mist, dan horen we dat graag. Kan niet beloven dat er dan ook wat aan gedaan wordt, of op welke termijn. Maar meenemen als feedback kan sowieso.


Ik denk @Erik van KPN dat @Max-H de verticale EPG bedoeld, en ja dat vinden meerdere mensen een gemis waaronder ikzelf ook.
Alleen zijn wij wat geduldiger.


Ik denk @Erik van KPN dat @Max-H de verticale EPG bedoeld, en ja dat vinden meerdere mensen een gemis waaronder ikzelf ook.
Alleen zijn wij wat geduldiger.

Ik snap oprecht niet wat het voordeel van een verticale gids is maar goed, dat zal wel aan mij liggen.

Wat heb je aan een overzicht van alle uitzendingen op één zender als de vraag die je beantwoord wilt zien is "Wat voor iets leuks is er binnen nu en, laten we zeggen, een uur op televisie?

Ik wil dus juist de uitzendingen in het komende uur op alle zenders zien en dat is precies wat de horizontale gids laat zien.

 

Waar gebruik jij de gids dan voornamelijk voor?


Maar ach ja…. je went er wel aan…..
helaas.

Niet dus, na een half jaar KPN, v.w.b. menu en bediening zou ik hardlopend terug willen naar Ziggo….

Serieuze vraag: wat is het dan dat je mist? Ik heb geen Ziggo, dus ik kan niet vergelijken, maar voor zover ik weet zijn het beide Android boxen die ook ruwweg op dezelfde manier werken. Dus als er dan specifieke dingen zijn die jij zodanig mist, dan horen we dat graag. Kan niet beloven dat er dan ook wat aan gedaan wordt, of op welke termijn. Maar meenemen als feedback kan sowieso.

Het is niet zozeer dat ik iets specifiek iets mis. Het is de algehele bediening/UI. Het klinkt misschien lullig(ziet zo bedoeld hoor!), maar google maar eens op Ziggo Next en afbeeldingen. Het is allemaal veel rustiger(tekst i.p.v. beeldjes)/eenduidiger. Ook bij Ziggo is veel commentaar op de opgedrongen content(reclame), dus wat dat betreft geen verschil. 

Waarschijnlijk vergeten; ga naar Opgeslagen dan naar Opgenomen of Gepland. Waarom die niet als button selecteren i.p.v. nu met een streepje eronder.

@huistijger Nee, gaat over de KPN TV+ box. 


Als je wilt zijn wat er vanavond op de TV is , dan is een verticale gids vele malen duidelijker, met een horizontale gids blijf je scrollen.
Aan de andere kant…. het is net wat je gewent bent.
Dus zoals het was, dus graag dat de klant zelf kan kiezen tussen een verticale of een horizontale gids.


 

@huistijger Nee, gaat over de KPN TV+ box. 

Dan begrijp ik je reactie niet want die andere ontvangers zijn juist perfect
En als jij reageert op een TV+ topic dan kun je die reacties verwachten @Max-H 
Dus beter dit in de TV topic plaatsen en niet in de TV+
Er is n.l dag en nacht verschil tussen TV en TV+

Update:

Sorry ik las automatisch dat het NIET over TV+ gaat, mijn schuld.

Maar mijn reactie  waar jij op reageerde, was dus ook over TV +

 


 

@huistijger Nee, gaat over de KPN TV+ box. 

Dan begrijp ik je reactie niet want die andere ontvangers zijn juist perfect
En als jij reageert op een TV+ topic dan kun je die reacties verwachten @Max-H 
Dus beter dit in de TV topic plaatsen en niet in de TV+
Er is n.l dag en nacht verschil tussen TV en TV+

Eh? De eerste regel van TS; “sinds een week abonnee van kpn. heb de  kpn tv + box.”

Daar heb ik het dus over.


Heb mijn bericht aangepast @Max-H 


Heb mijn bericht aangepast @Max-H 

Geen probleem(Leeuwarders onder elkaar 😉), het is ook soms verwarrend.


Aan de andere kant…. het is net wat je gewent bent.
Dus zoals het was, dus graag dat de klant zelf kan kiezen tussen een verticale of een horizontale gids.

Het klopt dat het heel mooi zou zijn als je zou kunnen kiezen en ook ik hoop dat dat zal gaan komen.


Maar ach ja…. je went er wel aan…..
helaas.

Niet dus, na een half jaar KPN, v.w.b. menu en bediening zou ik hardlopend terug willen naar Ziggo….

Serieuze vraag: wat is het dan dat je mist? Ik heb geen Ziggo, dus ik kan niet vergelijken, maar voor zover ik weet zijn het beide Android boxen die ook ruwweg op dezelfde manier werken. Dus als er dan specifieke dingen zijn die jij zodanig mist, dan horen we dat graag. Kan niet beloven dat er dan ook wat aan gedaan wordt, of op welke termijn. Maar meenemen als feedback kan sowieso.

Het is niet zozeer dat ik iets specifiek iets mis. Het is de algehele bediening/UI. Het klinkt misschien lullig(ziet zo bedoeld hoor!), maar google maar eens op Ziggo Next en afbeeldingen. Het is allemaal veel rustiger(tekst i.p.v. beeldjes)/eenduidiger. Ook bij Ziggo is veel commentaar op de opgedrongen content(reclame), dus wat dat betreft geen verschil. 

Waarschijnlijk vergeten; ga naar Opgeslagen dan naar Opgenomen of Gepland. Waarom die niet als button selecteren i.p.v. nu met een streepje eronder.

@huistijger Nee, gaat over de KPN TV+ box. 

Dank je, Max!


Reageer