Skip to main content

sinds een week abonnee van kpn. heb de  kpn tv + box.

echter de opgenomen programma"s staan weergegeven op tegeltjes. Ik was gewend om dit in lijstvorm te zien bij ziggo, wat zeer prettig was.

Dit kan kennelijk niet gewijzigd worden, terwijl bij de arris ontvanger (waarvan ik denk dat die niet via wifi werkt)  de weergave wel in lijstvorm is.

kan iemand aangeven of een wijziging (of de mogelijkheid om dit zelf te kiezen) wel in de planning zit, want het menu is op deze wijze erg onoverzichtelijk, zeker als je enkele tientallen programma's hebt opgenomen.

Minder efficente geldt ook voor het snel naar de topbalk gaan om de keuze  te maken voor gids, opgenomen etc.

 

In het algemeen even over lijsten (wat ik later ook nog wel even aanstip in het Feature Request topic).

  • Tekstuele lijstweergave voor opnames wordt aan gewerkt. 
  • Lijstweergave voor Nu op TV zijn we niet van plan.
  • Verticale gids/gids per zender is ook niet iets dat op het moment op de planning staat. We denken dat de minigids hiervoor goed bruikbaar is. 

Mini gids niet vergelijkbaar met verticale gids, @Erik van KPN .

Minigids alleen vorige, huidige en volgende programma te zien.

Verticale gids meerdere vooruit van de zender. 


Minigids alleen vorige, huidige en volgende programma te zien.

Nee, je kunt in de minigids met de pijltoetsen <> heen en weer om net zo ver terug of vooruit te gaan als je wilt in de programmering van dezelfde zender. 


Minigids alleen vorige, huidige en volgende programma te zien.

Nee, je kunt in de minigids met de pijltoetsen <> heen en weer om net zo ver terug of vooruit te gaan als je wilt in de programmering van dezelfde zender. 

Elke actie die je moet doen is een actie teveel. Het moeten drukken op de pijltjes toetsen om uitzendingen eerder/later op de avond te kunnen zien vergt dus een extra actie en dat is het verschil tussen de "oude" verticale gids en de nieuwe minigids. Persoonlijk vind ik de nieuwe minigids juist gebruiksvriendlijker immers ik ben veel meer benieuwd welke programma's er nu (straks) op de huidige en andere zenders uitgezonden worden. Ik heb dus niet zoveel aan een overzicht van uitzendingen op één zender (de verticale gids).

Er zijn ook mensen, zoals @PeterG, die de verticale gids gebruik(t)en om opnames in te plannen. Waarom je dat zou willen weet ik niet maar ik kan me wel voorstellen de "oude" vertical gids dan eenvoudiger is dan de huidige minigids.


Reageer