Skip to main content

Goedemorgen,

Ginds afgelopen week doet mijn tv ontvanger het niet goed meer. Het beeld blijft zwart, maar ik heb wel geluid. Dit geld voor zowel radio- als tv-kanalen. 

Ik heb alle kabels gecontroleerd en opnieuw vast gemaakt, maar het probleem blijft. Op andere HDMI poorten heb ik dit probleem niet. Xbox, Switch, Netflix e.d. werken naar behoren. Het is alleen de KPN ontvanger die problemen geeft. 

Internet zou het probleem ook niet moeten kunnen zijn, aangezien er wel geluid binnen komt. Ook heb ik op geen enkele andere manier problemen met internet. De KPN ontvanger is bekabeld aangesloten op wifi. Alle apparaten (inclusief KPN ontvanger) lopen via de One Connect Box van mijn Samsung Tv.

Wat kan de oorzaak zijn (update?) en hoe kunnen we dit oplossen?

Hi @Markgoedegebure! TV zonder beeld lijkt me niet zoveel aan, dus goed dat je hier een topic voor aanmaakt. 

Goed dat je de kabels al gecontroleerd hebt! Je geeft aan dat alles via de One Connect Box loopt, is het ook mogelijk om de tv-ontvanger tijdelijk rechtstreeks op de TV aan te sluiten met HDMI? Puur om te zien of het beeld dan wel terugkeert. 
Mocht er dan ook geen beeld zijn, zou je dan één van de andere HDMI kabels eens op de tv-ontvanger willen testen? Zo weten we zeker dat die geen roet in het eten gooit. 

Ik ben benieuwd naar de resultaten!


alles via de One Connect Box loopt, is het ook mogelijk om de tv-ontvanger tijdelijk rechtstreeks op de TV aan te sluiten met HDMI?

Dat lijkt me bijzonder lastig. Bij een moderne duurdere Samsung QLED zijn alle aansluitingen juist in de One Connect Box ondergebracht, niet in het tv scherm zelf. Die heeft geen enkele aansluiting behalve dan voor de OCB.

O.a. de The Frame series werkt met de One Connect Box.


Ahh check. Ik dacht dat het een losse extra optie was, naast bestaande HDMI poorten in de TV. Weer wat geleerd. 😁 Benieuwd of onze topicstarter ook alleen deze box als optie heeft voor HDMI poorten.


Goedemiddag,

ik heb jullie opties bekeken. De tv heeft inderdaad geen extra HDMI poorten. Enkel een aansluiting voor de ocb.

ik heb de tv ontvanger aangesloten op een andere HDMI kabel waarvan ik zeker weet dat die werkt, maar ook daarmee alleen geluid en geen beeld. Ik heb ook de HDMI kabel nog op een andere HDMI poort van de OCB aangesloten, maar ook dat geeft geen ander resultaat.

 

 


Dan wordt het toch eens een nieuwe tv.😉


Heb je helemaal geen beeld of zie je wel de menu's?


Ik heb helemaal geen beeld. Ook de menu’s niet. De menu’s van de tv zelf zie ik dan weer wel. Ook bij andere apparaten zoals de Xbox en switch heb ik beeld. Het is echt alleen bij tv via het kpn kastje 


dan morgen even bellen gratis 0800 0402 


Bedankt voor het meedenken. Ik ga vandaag even bellen.


Reageer