Skip to main content

Wat mij een beetje verbaast is dat ik hier DELTA heb en via een iPad en de PC wel KPN-TV kan ontvangen en op de Chromecast er gezeurd wordt over een vaste KPN verbinding. Toen ik vorige week op vakantie was (daar was een KPN netwerk) dan doet de DELTA-tv precies hetzelfde. Wel op de iPad maar niet op de Chromecast. Het lijkt mij meer iets voor onze Google vrienden om deze Apps fatsoenlijk werkend te krijgen. Echter heb ik ook TV-Vlaanderen en die doet het overal op de Google-tv.

 

Dus Europese regels zijn hier waarschijnlijk niet van toepassing. Misschien toch een staaltje van pesten.
Google en Europa zijn niet altijd de beste vrienden😀

 

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt aorigineel topic]

De smart-TV app is alleen te gebruiken op/via het thuisnetwerk van de abonnee. Dit heeft niets met Google te maken maar is een bewuste keuze van KPN.

Als je buitenshuis toch op de Chromecast Google TV gebruik wilt maken van de smart-TV app van KPN dan zal je een VPN verbinding op moeten zetten met een VPN server op het thuisnetwerk.


Dag WJB

Dat heb je dus mis. De beperking zit niet op de KPN-tv app voor een iPad.
Alleen de Chromecast daar is deze beperking wel ingebakken.
Of jij moet weten waarom de KPN moeilijk zou doen over een Google-tv


Alleen de Chromecast daar is deze beperking wel ingebakken.

Dat zeg ik, de smart-TV app van KPN is alleen op het thuisnetwerk van de abonnee te gebruiken en dat is een bewuste keuze van KPN.

 

Of jij moet weten waarom de KPN moeilijk zou doen over een Google-tv

Dat is logisch immers KPN moet voorkomen dat er te veel contract sharing gedaan wordt.


Contract sharing los je hiermee niet op!

Als ik bij een kennis zit daar hun iPad pakt en inlog op de KPN-TV dan is het contract gedeeld heel simpel dus. Netflix doet dit anders en houdt bij welke devices gebruik maken van het contract. Niet dat dit waterdicht is maar je voelt wel als gebruiker dat het niet helemaal juist voelt als je 4 TV's een paar iPads en een paar Chromecasts bij je devices hebt staan.

Voor de mensen die net als ik een iPad en een Chromecast hebben.
Voor de iPad is het netwerk niet van belang en de App kan dan weer streamen naar de Chromcast. Dus toch TV op je vakantie adres😎


Als ik bij een kennis zit daar hun iPad pakt en inlog op de KPN-TV dan is het contract gedeeld heel simpel dus.

Alleen is het gebruiksgemak daarvan weer een stuk lager en dus zal er veel minder gebruik van gemaakt worden, vandaar dat ik ook schreef:

Dat is logisch immers KPN moet voorkomen dat er te veel contract sharing gedaan wordt.


Er zijn wel oplossing om Delta TV te zien via Chromecast. Je moet dan wel de Delta App op Chromecast installeren. Even google, De organisatie van Delta is hier niet blij mee maar dit kunnen ze niet tegenhouden : )

via streaming dus via je IPad met de Delta App werkt het ook als je chromcast gebruikt, dat is wat Delta zelf aan bevestigt, dat is eenvoudiger.


Reageer