Skip to main content

Hoi, ik weet niet of het nog een ding is, maar ik lees op het forum toch veel over problemen met KPN IPTV i.c.m. de TP-link Deco-serie.

Ik heb vorige week een nieuwe set TP-link XE75 Pro (Wifi 6E) rechtstreeks aangesloten op de glasvezel, dus zonder tussenkomst van de Experia Box of een andere extra router, en alles werkte direct!! Via de Deco app heb ik alleen IPTV/VLAN aangezet en de juiste waarden ingevuld, de KPN TV+ box via Wifi aangesloten, en alles werkt perfect!

Kennelijk heeft TP-link iets veranderd in hun software, wellicht hebben ze IGMP-snooping geïntegreerd ofzo, maar ik ben er i.i.g. blij mee 🤡

Dan staat uw TV+ ontvanger waarschijnlijk op unicast. Dan is de beeldkwaliteit een stuk minder. Maar als u er gelukkig mee bent is het prima.


 

Kennelijk heeft TP-link iets veranderd in hun software, wellicht hebben ze IGMP-snooping geïntegreerd ofzo, maar ik ben er i.i.g. blij mee 🤡

 

Om de beste kwaliteit op de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) te kunnen zien, moet de switch altijd IGMP snooping hebben.

Bij de “oudere” KPN tv decoders (ontvangers) had je ook altijd een switch nodig met IGMP snooping.


Dan staat uw TV+ ontvanger waarschijnlijk op unicast. Dan is de beeldkwaliteit een stuk minder. Maar als u er gelukkig mee bent is het prima.

Heb net ff gecontroleerd, hij staat op Multicast. De kwaliteit is ook gewoon goed te noemen.


Als jij live televisie kijkt, wordt er in de infoballk dan "Live" of "LIVE" getoond?


Als jij live televisie kijkt, wordt er in de infoballk dan "Live" of "LIVE" getoond?

 

Mag ik vragen wat het verschil is? 


Als jij live televisie kijkt, wordt er in de infoballk dan "Live" of "LIVE" getoond?

Mag ik vragen wat het verschil is? 

Nadat @Dionysus007281 gereageerd heeft geef ik je daar graag antwoord op.


Als jij live televisie kijkt, wordt er in de infoballk dan "Live" of "LIVE" getoond?

Mag ik vragen wat het verschil is? 

Nadat @Dionysus007281 gereageerd heeft geef ik je daar graag antwoord op.

Dat zal vanavond worden.


Als jij live televisie kijkt, wordt er in de infoballk dan "Live" of "LIVE" getoond?

Er staat LIVE.


Als jij live televisie kijkt, wordt er in de infoballk dan "Live" of "LIVE" getoond?

Er staat LIVE.

Dan is dat een multicast stream.


Goedendag,

Fijn te lezen dat de tp-link xe75 werkt rechtstreeks op het glasvezel kastje. Ik las ook berichten op het forum van eind 2023 dat het niet werkte icm met TV, snappen we dat?

Zelf zat ik te denken de BE65 deco aan te schaffen. Als de xe75 werkt, zou deze BE65 dan ook werken met TV? Wat is jullie idee? Het is namelijk een behoorlijke investering om ze alleen als AP te gebruiken.

Ik zou graag de TP link inzetten ivm uitgebreide parental controls die de experia box niet bied (en ik wil graag weer naar mijn sonos luisteren).

 

Ps. Ben sinds kort overgestapt van odido naar kpn, sindsdien alleen maar zever. De experiabox kan niet overweg met mijn Sonos. Continue wegvallende LAN en WIFI. Router achter een router werkt ook maar beperkt (sonos doet het dan wel) en dan uit het niets neemt de 2e router het subnet van de experiabox weer over terwijl deze toch echt ingesteld was op een andere ip range (alle apparaten weer over de zeik en geen sonos meer en ook weer haperende tv en lan/WiFi.

Kortom, ongelofelijk hoe oud een mens kan worden binnen een maand...

 


Router achter een router werkt ook maar beperkt (sonos doet het dan wel) en dan uit het niets neemt de 2e router het subnet van de experiabox weer over ...

Als de 2de router plots het subnet van de KPN Box overneemt heeft u toch echt iets verkeerds gedaan hoor.

Heeft u WiFi van de KPN Box uitgezet?


Router achter een router werkt ook maar beperkt (sonos doet het dan wel) en dan uit het niets neemt de 2e router het subnet van de experiabox weer over ...

Als de 2de router plots het subnet van de KPN Box overneemt heeft u toch echt iets verkeerds gedaan hoor.

Heeft u WiFi van de KPN Box uitgezet?

Dat ik iets verkeerd heb gedaan is natuurlijk niet geheel uitgesloten 😉

De WiFi van de KPN box is uitgetzet.

Om het werkend te krijgen zet ik de KPN box uit, de Asus Mesh router uit. Vervolgens zet ik de Asus Mesh aan. Alle apparaten krijgen netjes het gewenste IP vanuit de Asus Mesh in router modus. Daarna zet ik de KPN box aan. En het werkt.

Op een zeker moment krijg ik weer last van hickups, dan reset ik de Asus...En hoppa een deel van mijn netwerk krijgt de IP range van de experia box en de rest van de apparaten ben ik "kwijt".

Bij Odido werkte mijn set-up 2 jaar zonder problemen rechtstreeks op media converter van de glasvezel.

 

 


De UTP kabel die van de KPN Box komt, zit die wel in de WAN poort van de ASUS router? En niet in een LAN poort van de ASUS router?


De UTP kabel die van de KPN Box komt, zit die wel in de WAN poort van de ASUS router? En niet in een LAN poort van de ASUS router?

Hoi Nick,

 

Ik heb het voor de zekerheid nog eens bekeken en dit zit juist aangesloten. Het apparte was wel dat toen ik de kabel van de Asus naar de switch eruit trok de IP van de asus weer terug veranderde van 192.168.2.x naar 192.168.1.x.


Staat de Asus wel echt op router modus dan? En niet op accesspoint of bridge mode?


Mijn eigen bericht zette me even aan het denken…

Ik heb even een laptop aan de switch gehangen met de kabel tussen de switch en de router verbroken. Wat blijkt, op de asus heb ik internet via de wifi van de asus en op de laptop heb ik internet van kpn box. Er moet dus ergens nog een lus in zitten van de kpn box naar de switch. Ik kon deze zo snel niet vinden maar ik ga eens wat dieper graven in mijn netwerk.


@Nick83 ,Bedankt voor je vragen! Zonder deze vragen was ik hier zomaar niet achter gekomen.

Het grote frustratiedeel lijkt voor nu opgelost te zijn, het draait al de hele dag stabiel. Ik vermoed dat ik ergens perongeluk een kabel van de kpn box in mijn 24p switch heb gestoken ipv het 24p patchpaneel daaronder. Blijkt toch dat ik iets verkeerd heb gedaan 😀. M.a.w. het ehternet singaal ging via de kpn box de switch in maar ook via de Asus.

Blijft de originele vraag nog over of de TP-Link BE65 of BE86 ook zouden kunnen werken op KPN als de XE75 dat wel doet 😉 


Hoi, ik weet niet of het nog een ding is, maar ik lees op het forum toch veel over problemen met KPN IPTV i.c.m. de TP-link Deco-serie.

Ik heb vorige week een nieuwe set TP-link XE75 Pro (Wifi 6E) rechtstreeks aangesloten op de glasvezel, dus zonder tussenkomst van de Experia Box of een andere extra router, en alles werkte direct!! Via de Deco app heb ik alleen IPTV/VLAN aangezet en de juiste waarden ingevuld, de KPN TV+ box via Wifi aangesloten, en alles werkt perfect!

Kennelijk heeft TP-link iets veranderd in hun software, wellicht hebben ze IGMP-snooping geïntegreerd ofzo, maar ik ben er i.i.g. blij mee 🤡

Hi Dionysus,

Could you help me with the settings you used to set this up? I tried setting this up today, but it wouldn’t find an Internet connection so I eventually just reconnected my KPN default modem/router and now use the Deco as Access Points. I would love to use the main one as the router instead.


heb van de week decox60  wifi 6 5400 geïnstalleerd  alles bedraad op V12 box en gedaan wat wordt voorgeschreven tot mijn verbazing na vele problemen die gemeld worden op dit forum  werkte alles geheel naar behoren tv prima, wifi prima  geen enkel probleem e= het enige wat storing gaf als ipv6 op deco inschakelde dus terug gegaan naar ipv4


Hoi, ik weet niet of het nog een ding is, maar ik lees op het forum toch veel over problemen met KPN IPTV i.c.m. de TP-link Deco-serie.

Ik heb vorige week een nieuwe set TP-link XE75 Pro (Wifi 6E) rechtstreeks aangesloten op de glasvezel, dus zonder tussenkomst van de Experia Box of een andere extra router, en alles werkte direct!! Via de Deco app heb ik alleen IPTV/VLAN aangezet en de juiste waarden ingevuld, de KPN TV+ box via Wifi aangesloten, en alles werkt perfect!

Kennelijk heeft TP-link iets veranderd in hun software, wellicht hebben ze IGMP-snooping geïntegreerd ofzo, maar ik ben er i.i.g. blij mee 🤡

 

Goedendag,

Aangezien de XE75 blijkt te werken zonder experiabox heb ik dezelfde apparatuur aangeschaft. Wat blijkt, bij mij werkt het niet....geen internet. Mag ik vragen welke instellingen ik in moet voeren in de deco app? Ik kom er niet aan uit via de kpn website en het service tool.

Bedankt! Rob

 

 


Aangezien de XE75 blijkt te werken zonder experiabox heb ik dezelfde apparatuur aangeschaft. Wat blijkt, bij mij werkt het niet....geen internet. Mag ik vragen welke instellingen ik in moet voeren in de deco app?

Ik geloof niet de KPN iTV werkt met een router uit Deco serie, je moet in webportaal van de TP-Link router meer instellingen instellen, dat gaat niet via App, de instellingen in webportaal van Deco is heel beperkt, met een router uit Omada serie kan je het wel.

 

Om internet te krijgen, hoef je alleen PPPoE over WAN te activeren, en op VLAN/IPTV de VLAN ID op 6 instellen.


Ik zat ook al te denken: volgens mij kan dat niet via de app. Maar ja, Dion schrijft het, dus het zal wel...


Reageer