Skip to main content
Vraag

KPN TV+ wordt slecht op 4K resolutie op OLED TV LG

• April 20, 2025
  • 3 reacties
  • 143 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+16

De KPN TV+ box veroorzaakt wat problemen op mijn LG C4 OLED televisie. Ik merk sowieso wel dat HDR niet werkt op de TV+ box terwijl deze op HDR-Auto staat (HDR continu is geen optie omdat dan SDR beeld continu op Vision geupscaled wordt). Zodra ik de resolutie wijzig van FHD naar 4K wordt de zooi echt enorm wazig en korrelig. Schakel ik weer terug naar HD, dan heb ik prima beeld.  Ik heb al met HDMI kabels gespeeld maar ook daar geen oplossing in.

Nu kan ik de TV helemaal gaan aanpassen maar daar wordt het beeld niet beter van, of logo's worden wazig of het beeld wordt korrelig. Mijn probleem is nu een beetje van hoe krijg ik op 4K resolutie wel beter beeld? Want ik moet nu steeds switchen tussen mijn Apple TV en terug (voor de 4k en Vision ondersteuning). Ook mede omdat KPN weigert om een Apple TV app te maken (na 2 jaar nog geen app hebben is gewoon weigering).

Mocht iemand met LG OLED C series de gouden tip hebben hoor ik het ook graag.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 20, 2025

Beste ​@Chrizziey heb je binnen de LG tv wèl HDR op AUTO gezet?

voor de rest kun je binnen de TV zoveel mo/gelijk beeld- en geluidsinstellingen op AUTO zetten, dan staat in de regel HDR ook op AUTO.

Forum|alt.badge.img+16
  • Auteur
  • April 20, 2025

Mijn LG heeft z’n knopje niet, content wordt automatisch herkend middels een notificatie. Mijn Apple TV zowel WebOS geven de melding HDR of Dolby Vision/Atmos. Op de KPN TV+ box verschijnt het niet en wordt ook het HDR profiel niet ingeladen. Binnen de tv ook alles nagelopen maar de ontvanger op 4K zetten zorgt echt voor pixels, terwijl HD alles mooi scherp weergeeft, zo ook het nieuwe TV+ logo is scherp op HD en erg wazig/pixellig op 4K. 

• April 20, 2025

​@Chrizziey je weet natuurlijk dat er bij KPN geen 4K en geen HDR wordt doorgegeven op de reguliere kanalen behalve dat ene ESPN kanaal. 

De enige reden om die box op 4K te zetten is voor de apps verder niet. Het lijkt erop dat jouw TV+ box het HD signaal niet goed upscaled. SDR naar Dolby Vision(HDR) upscalen mag nooit dat geeft heel veel kleur problemen.

Laat simpelweg jouw LG de upscaling naar 4K doen en houd de TV+ box op HD dat zal de beste kijkbeleving geven.