Skip to main content
Beantwoord

KPN TV: zwart scherm met alleen NPO 1, 2 en 3 te zien

• 25 maart 2025
  • 4 reacties
  • 70 keer bekeken

Alleen NPO 1, 2 en 3. Verder alleen zwart scherm (25-03-2025).

Alles gereset, maar probleem blijft.

Op site kpn is geen melding van een storing.

Beste antwoord door Barry001

Oplossing:

Eerder had ik alle apparatuur uit- en aangezet (Expedia Box v10 en TV-ontvanger), maar zonder resultaat. Na het lezen van oudere soortgelijke meldingen, kreeg ik de indruk dat het moest samenhangen met een update voor de TV-ontvanger. Daarom heb ik de TV-ontvanger nog eens apart uit- en aangezet met de knop aan de achterzijde (terwijl de TV aan stond). Toen kreeg ik een update. Dat was duidelijk te zien, omdat de voortgang van de update in beeld werd weergegeven. Na afloop van de update werkte het weer. 

Bekijk origineel

4 reacties

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 25 maart 2025

Aanvulling:

De kpn foutanalyse blijft hangen in de vraag: “Zie je een lampje branden op je TV-ontvanger?”
De knoppen ‘ja’ en ‘nee’ worden getoond, maar zijn niet te selecteren (worden niet blauw).

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 25 maart 2025

Ik heb hetzelfde probleem als hierboven gemeld: ik kan alleen NPO 1, 2 en 3 zien. De rest van de zenders blijft zwart.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • Antwoord
  • 25 maart 2025

Oplossing:

Eerder had ik alle apparatuur uit- en aangezet (Expedia Box v10 en TV-ontvanger), maar zonder resultaat. Na het lezen van oudere soortgelijke meldingen, kreeg ik de indruk dat het moest samenhangen met een update voor de TV-ontvanger. Daarom heb ik de TV-ontvanger nog eens apart uit- en aangezet met de knop aan de achterzijde (terwijl de TV aan stond). Toen kreeg ik een update. Dat was duidelijk te zien, omdat de voortgang van de update in beeld werd weergegeven. Na afloop van de update werkte het weer. 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hoi ​@Barry001. Welkom op de community! Bedankt voor je terugkoppeling! Fijn om te horen dat het na de update weer werkt. Je uitleg kan zeker nuttig zijn voor andere gebruikers die tegen hetzelfde probleem aanlopen, zoals ​@JavierR. Mocht het zich in de toekomst opnieuw voordoen, dan is het altijd een goed idee om te controleren of de TV-ontvanger een update nodig heeft en deze handmatig opnieuw op te starten. Nogmaals bedankt voor het delen van je oplossing! 

Reageer