Skip to main content
Beantwoord

KPN verhoogt huur HD ontvanger, kan ik opzeggen?

• April 21, 2025
  • 15 reacties
  • 275 keer bekeken

Ik zie op mijn factuur dat onaangekondigd de prijs/huur van een HD-ontvanger is verhoogd van 5 naar 6 euro. Volgens mij is dit een contractwijziging waar ik niet akkoord mee hoef te gaan. Op grond hiervan wil ik mijnabonnement op Internet/TV opzeggen. Geen probleem lijkt mij. Moet dit ook per de volgende maand?

Beste antwoord door Ik_Combineer

Het is een extra product waarbij de prijzen van zijn gewijzigd. Als u het daar niet mee eens bent kunt u de 2e, 3e of 4e tv ontvanger per direct opzeggen en betaald u deze verhoging niet. Dit opzeggen kan overigens altijd en staat enigsinds los van de verhoging.

Op de website van KPN staat ook een FAQ over dit onderwerp.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

15 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • April 21, 2025

Het is een extra product waarbij de prijzen van zijn gewijzigd. Als u het daar niet mee eens bent kunt u de 2e, 3e of 4e tv ontvanger per direct opzeggen en betaald u deze verhoging niet. Dit opzeggen kan overigens altijd en staat enigsinds los van de verhoging.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • April 21, 2025

Je betaalt geen huur voor de KPN tv ontvanger.

Deze krijg je in bruikleen.

Je betaald voor het tv pakket.

Huur zou inderdaad veel te hoog zijn, dan heb je hem in principe binnen 1 jaar betaald hebben (waarde KPN tv ontvanger).

Opzeggen kan via MIJNKPN of gratis via 0800-0402

En als je 1 KPN tv ontvanger hebt, dan kan je op de andere tv's KPN tv via de app kijken (op Smart tv's (de meeste) of via Chromecast).

P.S.

Persoonlijk vind ik € 6,-- voor de 2de (etc.) KPN tv ontvanger ook te veel (te duur).

€ 4,-- is eigenlijk een mooier en beter bedrag vind ik persoonlijk. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 21, 2025

Opzeggen kun je pas in mei 2026. Dat is een gevolg van het feit dat je vorig jaar een tweejarig contract bent aangegaan. 

Tip: Verleng voortaan altijd met één jaar. 

Maar je kunt via MijnKPN wel terug naar één ontvanger. Dat compenseert meteen het binnenkort stoppen van jouw tijdelijke korting. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • April 21, 2025

Opzeggen kun je pas in mei 2026. Dat is een gevolg van het feit dat je vorig jaar een tweejarig contract bent aangegaan. 

Maar je kunt via MijnKPN wel terug naar één ontvanger. Dat compenseert meteen het binnenkort stoppen van jouw tijdelijke korting. 

Ik begrijp dat jij in de gegevens kan kijken (mooi, kan je extra goed en gericht helpen).

Vraagje ​@Noordzee 

Kan hij / zij wel de 2de KPN tv ontvanger opzeggen?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 21, 2025

Vraagje ​@Noordzee 

Kan hij / zij wel de 2de KPN tv ontvanger opzeggen?

Zeker, dat gaat dan zelfs per direct. Via MIjn KPN kun je dat eenvoudig aanpassen. Daarna krijg je een bericht hoe je de extra ontvanger(s) kunt terugsturen naar KPN. 

Ik begrijp dat jij in de gegevens kan kijken (mooi, kan je extra goed en gericht helpen).

Nee hoor, die informatie haal ik uit het topic van vorig jaar. Ik check regelmatig eerdere topics als iemand een vraag stelt.  

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Snarf54, het gehele abonnement opzeggen dat gaat niet. Community lid ​@Ik_Combineer geeft al de juiste informatie. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 24, 2025

Dank voor jullie reacties: ik ben er een jaar geleden ‘ingestonken’ door het contract te verlengen voor 5 euro korting per maand gedurende een jaar! Hiermee ben ik kennelijk voor 2 jaar weer een contract aangegaan! Een echte instinker. Vervolgens raak ik bij RTL de Europese voetbalwedstrijden kwijt en kan ik die blijven kijken door een extra abonnement aan te gaan bij Ziggo Sport voor 18 euro per maand. ‘Kunnen we niets aan doen’ is de reactie van KPN. Misschien is hier wel gehandeld met voorkennis door KPN, lijkt wel een beetje op Trump. Volgend jaar mei is KPN in ieder geval een klant kwijt.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 24, 2025

Zeg gewoon de tweede ontvanger op en kijk op die tweede TV via de KPN TV+-app. Rechtstreeks via jouw TV of desnoods casten vanaf jouw mobiel.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • April 24, 2025

@Snarf54 

Niet KPN, maar Ziggo Sport bepaalt de prijs voor Ziggo Sport.

Europese wedstrijden waar Nederlandse clubs in spelen, kan je gewoon gratis zien via de Ziggo sport app.

Dat RTL geen voetbalwedstrijden meer uitzend, kan KPN niets aan doen. Ziggo heeft namelijk die rechten voor een paar jaar gekocht.

2de KPN tv ontvanger, zie goede tip van ​@Noordzee 

• Deelnemer
  • April 24, 2025

@Snarf54 Even goed terugkijken welke aanbieding je gehad hebt, bij mij betrof het een verlenging mijn internetabonnement (25-06-2024) en daar ben ik prima tevreden over. 

KPN TV heb ik in maart de deur uitgedaan en NLziet genomen, werd helemaal gek van die app en telkens na een nieuwe update opnieuw inloggen. Die box lag al bijna een jaar stof te happen.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

De wedstrijden van de Nederlandse clubs in Europa kun je ook bij KPN gewoon gratis kijken@Snarf54. Voor de andere clubs heb je inderdaad wel een abonnement op Ziggo Sport nodig. Zij hebben nu eenmaal de rechten aangekocht voor al het Europese voetbal. 

Paul.K
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • April 25, 2025

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • April 28, 2025

Ik heb niet alles gelezen in dit topic, maar pas op met opzeggen van een 2e KPN box. Indien je 2 boxen hebt met het opnemen pakket, wat gratis is bij 2 boxen, moet je bij 1 box gaan betalen voor het opnemen pakket, wat uit mijn hoofd, bijna 5 euro is. Je schiet er dus maar 1 euro mee op!

Graag een bevestiging van deze….

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 28, 2025

Dat klopt voor diegenen die dat nog hebben ​@FrankieV040 .

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • April 28, 2025

Ik heb niet alles gelezen in dit topic, maar pas op met opzeggen van een 2e KPN box. Indien je 2 boxen hebt met het opnemen pakket, wat gratis is bij 2 boxen, moet je bij 1 box gaan betalen voor het opnemen pakket, wat uit mijn hoofd, bijna 5 euro is. Je schiet er dus maar 1 euro mee op!

Graag een bevestiging van deze….

Ligt eraan welk abonnement je hebt en wanneer het abonnement is ingegaan.

Bij de recente abonnementen is het (helaas) niet meer gratis (opnemen)

Bij lopende en oudere abonnementen (gelukkig) nog wel.

Maar KPN heeft nu ook Combivoordeel.

Zie ook hier.

Als je Level 2 hebt of Level 3, dan heb je het opname pakket gratis. (ook bij 1 KPN tv ontvanger)