Welke KPN tv ontvanger heeft u?Â
Zo te lezen, staat op Passtrough, heeft u de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box).
Â
HDMI aansluiting, kan je het beste niet de HDMI eARC op de tv gebruiken. Die is speciaal voor de Soundbar (bijvoorbeeld).
Â
Wat wel eens wilt helpen (komt helaas nog wel eens voor na een update) is de DIW7022 opnieuw laten opstarten.
Houd de kpn toets (rechtsboven op de KPN ab) ingedrukt totdat je een popup scherm ziet. En kies voor opnieuw opstarten.Â
Bedankt voor het antwoorden. Staat niet op HDMI arc. Herstarten helpt helaas ook niet.
Dit is een situatie die we vaker tegenkomen helaas en ik moet eerlijk zijn het is soms lastig om daar de vinger precies op te leggen. Wat voor een geluidsysteem gebruik je exact en hoe is deze verbonden met de TV+ Ontvanger? Draaien die streaming apps ook rechtstreeks op de ontvanger of de tv?Â
Ik gebruik de app functie van KPN, deze staat in de menubalk naast start, nu op TV, gids, etcetera.
Als ik een live programma een aantal seconden terugspoel, dan lopen beeld en geluid wel gelijk.
Het geluid van de TV loopt via de ingebouwde speaker.
Als ik het geluid via hifi laat lopen treedt hetzelfde asynchrone beeld en geluid op. Â
Dan ga ik jou feedback terugkoppelen, heeft het in het verleden wel goed gewerkt trouwens? En even de zekerheid dit gaat dan om de KPN TV+ ontvanger, de Sagemcom DIW7022?
Ik ervaar dit zelf met mijn opstelling, die vergelijkbaar is niet. Je zou nog even dit artikel kunnen doornemen:
Â
Nee, het heeft nooit goed gewerkt. Inderdaad Sagemcom DIW7022.
Dan wordt het een tikkeltje lastig om zo op afstand via de community te beoordelen waar dit dan misgaat. Ik zou dan even een terugbelafspraak maken om samen met een collega dit allemaal nog eens stap voor stap te bekijken. Dat kan dan op een tijdstip wanneer jou dat uitkomt Maria!
Ik zal dat komende weken proberen te doen want het account staat op naam van mijn partner en die is er nu niet. Ik kom zelf in een endless loop van inloggen en naar de volgende stap gaan om een afspraak te maken en dat ik weer uitgelogd wordt.Â
Als ik een live programma een aantal seconden terugspoel, dan lopen beeld en geluid wel gelijk.
Het is dus alleen met Multicast het geval. Je ziet dan LIVE bij de voortgangsbalk staan. Unicast, na iets terugspoelen of pauzeren, geeft het probleem niet.
Passthrough loopt hier ook niet altijd helemaal synchroon via optisch uit met de zenders die DD geluid hebben . Via de tv zelf gaat het goed.Â
Zet geluid eens op Dolby Digital Plus. Gaat het dan wel goed?
(Andere) oplossing. Weergave videomodus vooralsnog op unicast instellen.
Het van passthrough afhalen en op Dolby Digital Plus zetten heeft het probleem verholpen. Staat dan op multicast.Â
Â
Passthrough behouden en beeld op unicast lost het probleem ook op.
Â
Hartelijk dank allemaal voor het meedenken. En natuurlijk dank voor de oplossing.Â
Fijn dat het gelukt is Maria en bedankt voor het meedenken ​@PeterG!Â