Skip to main content

Vraag is dus hoe krijg ik aangeboden geluid DTS Dolby Digital (Audissey alleen bij NOS 1,2,3) van tv via e ARC op mijn receiver ? SmartTV + AV receiver ? Ziggo een week terug in tijd kreeg ik alle signalen door en sprongĀ de receiver automatisch op aangeboden geluidsversieĀ 

Ben er helemaal uit. Glasvezel: HD TV 1920 incl. DD DD+ DTS etc die bij ca 10 14 zenders dien worden doorgegeven, net zoals bij Ziggo 1080i router & TV bekabeld via internet coax)Ā 

Nu via UTP (telefoon /glasvezel pas in 04/ā€™25) omdat KPN aanwezige coax aansluiting heeft afgeschaft en zegt niet op de kabel te mogen omdat het eigendom is van Ziggo. Vreemd want ik zie een hoop ā€˜Ziggoā€™ zenders op KPN. (niet in gebruik) sport dacht ik.Ā 

Ā 

UTP / KPN halveert HD 1920 naar 720, zet er een 1080p overheen, een HDR 10 voor meer contrast en Dolby Vision voor betere kleuren. Dolby voor geluid verlangd naar stereo.Ā 

Rampzalig beeld dat geen Fully HD 1920Ā is wat ook nog ā€˜gratisā€™ omgezet wordt 2k naar 4kĀ 

Iets van 3380 terwijl mijn scherm 4K aan kanĀ 

Ā 

Mijn Android tv heeft alle dolbyormaten voor geluid &Ā beeld en HDR ondersteund en AtmosĀ 

Via Ziggo zagĀ ik een schitterend beeld haarscherp HD 1920 1080i op mijn 4K tv met spetterende kleuren. TV.Ā 

KPN net aangesloten gooide in 1 x mijn 5 instellingen (kijken) er uit en zag een verschrikkelijk beeld

Via mijn TV heb ik het op weten te krikken naar acceptabel. doch staat bijna in de uiterste standen

Het probleem is erbarmelijk goed zichtbaar bij bioscoopfilms. KPN krijgt het nu moeilijk met mij wegens niet nagekomen overeenkomst 2 jr en als ik er van af kan komen ga ik zo terug naar Ziggo.Ā 

KPN zeer vriendelijke klantenservice en bereidheid te helpen. Ziggo nare klantenservice die mij steeds het bos in stuurt en geklier met mijn aansluiting. (veranderingen aangebracht doch niet door mij)Ā 

Ā 

Ik ben afgeknapt op UTP want denk dat dat ongeschikt isĀ 


Hoe zit het nu bij jullie allemaal hebben jullie bij de eerste 10 kanalen alweer dolby Digital in live uitzendingen? Was het echt een storing?Ā 

Ik heb nl ook datzelfde probleem? Met Ć©Ć©n uitzondering :

Box+ -receiver-TV =dolby digitalĀ 

Box+ - tv-reciever=geen dolby Digital

Allemaal via hdmi........ tv-receiver natuurlijk via arc

DD5.1 op eerste 10 zenders. Waarschijnlijk is een instelling in jouw TV, dat audio naar stereo converteert.


Box+ - tv-reciever=geen dolby Digital

Een Philips tv???Ā @graassirĀ 

Mijn iets oudere Philips geeft op optisch uit alleen stereo. Ook al pomp je er Dolby Digital 5.1 in via de hdmi. En staat ie voor geluid op ALL.Ā 

Ā 

@Cat Icey

Nu via UTP (telefoon /glasvezel pas in 04/ā€™25) omdat KPN aanwezige coax aansluiting heeft afgeschaft en zegt niet op de kabel te mogen omdat het eigendom is van Ziggo. Vreemd want ik zie een hoop ā€˜Ziggoā€™ zenders op KPN. (niet in gebruik) sport dacht ik.Ā 

Poeh. UTP??? Je bedoelt via de ouderwetse telefoon aansluiting, dus DSL.Ā 

KPN heeft nooit coax gehad en dus ook niet afgeschaft.Ā 

Ziggo geeft andere providers geen toegang tot hun kabelnet. KPN is ook zo'n andere provider, en nog 60 andere.Ā 

De Ziggo Sport zenders zitten op alle andere providers als ook Odido, Delta, Caiway, Budget, Freedom, .ā€¦

Ziggo is de eigenaar, en verdient er dus aan dat Ā kpn en de andere providers deze zenders doorgeven. KPN en de overige moeten wel anders stappen weer veel klanten voor die sport zenders over.

Toen Sport 1 werd overgenomen door Ziggo is dat goedgekeurd door de ACM. Ziggo heeft heel slim de naam gewijzigd. Zo verschijnt hun naam bij alle andere providers.Ā 

Via Ziggo zagĀ ik een schitterend beeld haarscherp HD 1920 1080i op mijn 4K tv met spetterende kleuren. TV.

Ik begrijp oprecht niet waarom je bent over gestapt als het zo beviel bij Ziggo!

Ik ben afgeknapt op UTP want denk dat dat ongeschikt isĀ 

Ook het internet verkeer in huis loopt bij Ziggo via utp. En wifi.

Je hebt geen idee waar je het allemaal over hebt.

Heel naar dat je nu 2 jaar aan kpn vast zit. Beter dus om het DD 5.1 op te lossen.Ā 

Sluit het zo aan. Ontvanger met hdmi direct naar tv. En Ontvanger met optische audio kabel naar versterker. Dan werkt het gewoon.Ā 

Of neem contact op met kpn via 0800-0402. Via het forum kunnen de moderators hier namelijk niks in betekenen.Ā 


ik heb toch echt coax v.a, glasvezelkabelnet Almere 1984 via Casema naar UPC naar Ziggo en later de omschakeling naar digitale tv nog steeds coax en toen wam HD TV interface 1920 op mijn Philips glasbuis tv na 1997 en zag er beter uit doch alleen stereo. Ergens 2015 ? Er kwamen multichannelkanalen DTS, soms DD en later zelfs Audissy (NPO 1 2 & 3) Bioscoopfilms via de bekende Nederlandse zenders zagen er perfect uit en nog beter toen ik een 4K Android tv kocht en een AV receiver Atmos (5.1.2 (hoogtespeakers/hoogte kanalen) ā€˜19 verhuis back home (pensioen) neem Ziggo mee en zoals gewend (bekabeld via internet / split router voor de tv). Ziggo ā€¦Ā er zijn hele nare dingen gebeurt met mijn account en een nare klantenservice. Aanbod KPN 2 jaar tijdelijk voor (9 mndn korting) daarna het zelfde als Ziggo (de p.m. kosten) doch wel glasvezel in april ā€˜25.Ā 

Ā 

Niet zo moeilijk dus. In het begin een heen & weer bestuur van boxen die ik niet accepteerde vanwege onmogelijk aansluiten op de coaxkabel die van KPN nog aanwezig is samen met de telefoon. Beide afgesloten voor mrt ā€˜19 en niet in gebruik.Ā 

Ā 

Komt de monteur en ik zeg dat moet toch hierop ? Nee die is van Ziggo. Nou dan die die is van KPNĀ 

Dat doen we niet meer en koppelt het de 12b Box / router aan de telefoonaansluiting. en de modem 7122 dacht ik met een HDMI stekker aan de tv ā€¦Ā ronduit rampzalig beeld en schandalig

Ā 

Heb het extreem op kunnen peppen tot een aanvaardbaar beeld 3380 pixelwaarde doch absoluut geen Full HD en zet zeer geen 4K en geen Dolby audioformaten. Bij ziggo gebruik ik de helft van mijn beeldinstellingen doch KPN uit bijna 100 % om een ā€˜redelijkā€™ beeld te krijgen en geen multichannel dan magertjes ā€˜stereoā€™Ā 

Ā 

Voor degene die zeggen dt ik niet weet waar ik over praat. Ben Algemeen Fotograaf en allround Reprograaf fotografisch en grafisch. Kleurdeskundige en digitaal beelddeskundige (bewerkingen) all round photolaborant op wat voor materiaal dan ook ANALOOG en nu is het mijn hobby digitaal geworden.Ā 

Ā 

KPN heeft mij belazerd en biedt niet wat in het aanbod staat ā€¦Ā dus ā€¦Ā discussie hier gesloten.

weg met de box en bekabeld Ziggo ā€¦.. of draadloos,Ā of KPN (kan met mijn tv) via coax of glasvezel doch niet via UTP ā€¦. du weer bellen met KPN en hoop dat ik er uit kom doch vrees dat ik terug ga naar Ziggo tot april/maart ā€˜25 als KPN niet tot die tijd gebruik mag maken van de Ziggo coax kabel.

Ā 

IMMERS IK ZIE ZIGGO SPORTZENDERS IN KPN GIDS DUS WAAROM ANDERSOM OOK NIET ?

Ā 

dat de ziggo zenders leeg zijn op KPN doet er net toe dus waarom ā€˜legeā€™ zenders op Ziggo niet voor KPN tot die glasvezeloorlog voorbij is en iedereen op glasvezel zit toch ?Ā 


Ā waarom ā€˜legeā€™ zenders op Ziggo niet voor KPN tot die glasvezeloorlog voorbij is en iedereen op glasvezel zit toch ?Ā 

Ziggo laat geen andere providers toe op hun kabelnet. KPN, Odido e.a. krijgen daar dus nooit ruimte. Of ā€œlege zendersā€ zoals je het, overigens onterecht, noemt.

Ziggo heeft gekozen voor doorontwikkeling van de coax. Die gaan nooit glasvezel tot IN je huis realiseren. Het is alleen glasvezel tot de wijkkasten. Daarna naar die kleine kastjes in de straat en van daaruit je huis is het coax.

En de zenders van ZIGGO SPORT zijn 6 sportkanalen die ALLE providers hebben. Als je je daarop abonneert dan krijg je die 6 zenders bij kpn gewoon. Ik zie, bij kpn, alle 6 de Ziggo Sport zenders gewoon. Ik ben geabonneerd op dat zenderpakket.

Maar hoezo: leeg?Ā 

Kun je ze wel zien in je zenderlijst dan, zonder dat je erop geabonneerd bent?

ZIGGO SPORT zenders is echt heel wat anders dan ā€œzendersā€ bij Ziggo of kpn als NPO, RTL e.d.

Ā 

KPN TV moet in principe gewoon goed werken, ook bij DSL aansluitingen onder 40 Mb/s. Geen idee hoeveel bandbreedte er bij jouw is. Kun je dat eens aangeven. Die anders eens de speedtest (via bekabeld aangesloten laptop). Welke bandbreedte werd aangegeven bij het bestellen van het pakket?

Neem anders gewoon weer contact op met kpn via het telefoonnummer 0800-0402. Er kan dan vast wel een gratis monteur gestuurd worden die e.e.a. doorloopt. Qua bandbreedte, hoe het is aangesloten en eventuele problemen met de ontvangers.


aansluitingen is iets anders dan kwaliteit beeld & geluid enig vind het knudde en zoek de oorzaak.

niet beter is kan in gebreke klaar uit ā€¦. hoop dat kan en Iker uit komen doch niet het geboden aanbod Ā dan weg bij kan en retour ziggo ā€¦. puur voor kwalteit beeld & geluid want persoonlijk vind ik ziggo onbeleefd als klantenservice. Dus Peter G. ā€¦Ā vergeet alles ā€¦Ā boxen coax glasvezel utp .. kwaliteit vind ik belangrijkste. Al die technische prietpraat wederzijds levert geen beter beeld of geluid op ā€¦ gewoon KPN bellen; er is hier iets mis en ga vragen dat op te lossen. That easy ā€¦Ā iemand die mij wil tegenspreken over kwaliteit beeld ā€¦Ā u weet niet waar u over praat ā€¦Ā het was vroeger een van mijn vele beroepen op hoog nivo doch ik ga gewoon na pensioen verder digitaal. Film & Foto ā€¦. chronisch gemis uit de reclame media weg te zijn.Ā 

Ā 

Ā 

Ā 

Ā 

Ā 

Ā 


Morgen kpn maar weer eens bellen zij moeten het oplossen!Ā 

Heb zelfs kpn+Box via optisch naar de versterker geleid en beeld rechtstreeks via hdmi naar tv, ook geen resultaat.Ā 

Nog Ć©Ć©n vraagje zou de ouderwetse modem/router roet in het eten kunnen gooien die is geloof ik nog van telfort?.... Ik moest nl ook een nieuw glasvezel kastje laten installeren omdat die oude het nieuwe snelle signaal niet kon begrijpen?Ā 


Het modem kan het DD 5.1 geluid niet tegenhouden. Dat zou wel heel erg selectief zijn. Geluid en beeld zitten in Ć©Ć©n streamā€¦.

En het hele internet gaat door het modem. Dus dan invloed op geluid van een stream. Nee, dat lijkt mij niet.

De aflever instelling voor het geluid is PCM stereo. Dat moet je zelf op Dolby Digital Plus instellen. Heb je dat gedaan? Dat is me niet duidelijk.

āš™ļø ā†’Ā Geluid ā†’Ā Audio kwaliteit instellen

DD 5.1 is bij een deel van de TV zenders beschikbaar. Dat overzicht heb ik hier staan:

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/dolby-geluid-bij-kpn/

Alle overige zenders zijn stereo.


Heb het aan de praat zoals ik het wil, heb nu m'n hdmi kabel vanaf de kpn+Box in poort 1 vd versterker die geeft duidelijk aan dat die voor deze box is of voor de shield ofzo. Nu heb ik via de receiver dd de eerste 10 kanalen en Netflix films dd+ (heb standaard abbo)

Maar net zo belangrijk als ik de receiver uitzet blijft het beeld en geluidssignaal doorgegevenĀ  worden naar de boxjes vd tv (dit kreeg ik eerst niet voor elkaar)...... Ik vermoed dat hdmi poort 1 hiervoor verantwoordelijk is, de vorige X had ik hem random in een hdmi poort gestopt. Iets anders kan ik ook niet bedenken.Ā 

Het gekke is nog steeds kpn+Box naar tv naar receiver nog steeds geen dd...... Blijft vreemd oude kastje wel!...... Nou voor mij nu probleem opgelost, bedankt ook voor jullie hulp en meedenken misschien heeft iemand nog iets aan mijn verhaal, groetjessssssĀ 


Ah, mooišŸŒž. Een specifieke hdmi ingang op de versterker dus. Moet je ook maar achter komen. Handleidingen zijn wat dat betreft ook vaak vrij vaag.


Toch nog een update het kan ook aan m'n hdmi kabel liggen ik kon het niet laten om toch m'n oude kabel (wel een professionele maar zeker 6 jaar oud) te proberen in deze opstelling en warempel het gaf toch problemen, weer geen dd en wegvallen beeld....... Dus goed ook op de evt oude hdmi kabels letten al zijn ze professioneelĀ 


Reageer