Skip to main content
Beantwoord

Krijg afstandsbediening niet goed gekoppeld met LG Oled tv, geluidsknoppen reageren niet

• August 10, 2025
  • 5 reacties
  • 46 keer bekeken

satshow
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4

Ik krijg de afstandsbediening wel gekoppeld, echter kan het geluid niet aangepast worden. 

Kan de tv aan en uit zetten, van zender verzetten. 

Iemand een idee hoe het werkend te krijgen dat het geluid ook te bedienen is?

Ik heb de LG Oled C2 tv.

Beste antwoord door ikheetjeff

Hoi ​@satshow , even voor de zekerheid: heb je het over de witte KPN afstandbediening, of de zwarte afstandbediening van LG? 

Voor de KPN afstandbediening kan je deze stappen volgen en de code voor LG gebruiken (005) of eventueel een andere. (dan kan je volume weer bedienen)

Voor de LG afstandbediening: heb je HDMI-CEC aanstaan op de DIW7022 en in de LG? Bij LG heet dat SIMPLINK en vind je hier: Instellingen > Algemeen > Apparaten > HDMI Instellingen > SIMPLINK. 

https://www.lg.com/us/support/help-library/lg-tv-how-to-enable-hdmi-cec--20153164607551

5 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • August 10, 2025

Mooie tv, ik heb de 48” versie.

Bij ons werkt de afstandsbediening van KPN 100% goed met deze LG Oled tv.

Ook toen we nog de “oude” KPN tv ontvanger Arris VIP 2952 hadden.

Nu hebben wij de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Welke KPN tv ontvanger heb je? 

satshow
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Slimmerik
  • August 10, 2025

Dank je wel voor je reactie. Toch eens kijken waarom dat hier niet goed wil lukken. 

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • August 10, 2025

Hoi ​@satshow , even voor de zekerheid: heb je het over de witte KPN afstandbediening, of de zwarte afstandbediening van LG? 

Voor de KPN afstandbediening kan je deze stappen volgen en de code voor LG gebruiken (005) of eventueel een andere. (dan kan je volume weer bedienen)

Voor de LG afstandbediening: heb je HDMI-CEC aanstaan op de DIW7022 en in de LG? Bij LG heet dat SIMPLINK en vind je hier: Instellingen > Algemeen > Apparaten > HDMI Instellingen > SIMPLINK. 

https://www.lg.com/us/support/help-library/lg-tv-how-to-enable-hdmi-cec--20153164607551

satshow
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Slimmerik
  • August 11, 2025

Ik heb het over de witte afstandsbediening van KPN. Ik zal vanavond eens kijken of bovengenoemde instellingen aan staan.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • August 11, 2025

Ik heb het over de witte afstandsbediening van KPN. Ik zal vanavond eens kijken of bovengenoemde instellingen aan staan.

Leuk.

Bijna alle afstandsbedieningen van KPN zijn wit.

Welke KPN tv ontvanger heb je? 

Of wil je het met de ab van de LG doen.

Dat wordt lastig, daarom gebruik ik de ab van KPN.

Wij hebben de KPN tv ontvanger Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Maar ook toen we de Arris VIP 2952 nog hadden, gebruikte we de KPN ab.

En beide waren wit, maar zijn wel voor koppelen compleet anders.