Skip to main content

 

Hmm, dat is niet de bedoeling. Bevriest het beeld dan ook?

Ik krijg dat alleen bij versneld spoelen van een live uitzending. Meestal dus terug spoelen, want vooruit kan niet als je op het live punt bent. Maar later vooruit krijg ik het ook. Dan komt het af en toe op. Maar het spoelen en de verbinding blijft gewoon doorgaan. Dus negeer ik het maar.

Hoe is je tv ontvanger aangesloten? Zit er een DVS tussen het modem en de ontvanger?


nee ook stop de uitzending ineens en af en toe dit blauwe scherm dan ga ik naar de volgende zender en dan weer terug da heb ik weer gewoon beeld.

Het is erg irritant.


Gebruikt u een draadloze verbindingset? Zoiets dergelijks? 

 


Ja dat gebruik ik van de KPN


Dat zijn helaas ondingen beter met kabel. Door de   ledlampen geeft storing op het elektronisch net ook magnetron geeft storing op het stroom net. 🤔


bedankt voor uw hulp


Heb je de mogelijkheid te testen met een netwerkkabel direct van het modem naar de ontvanger? (desnoods een beetje door de kamer). Als dat deze storing niet geeft weet je wat je te doen staat.

Heb je overigens nog het oude model DVS 200 danwel MT 2360? (zie afbeelding). Die is sowieso aan vervanging toe.

DVS 200 (oude meuk; niet meer aan te bevelen)

In de webshop: nieuw setje DVS 1200. Maar aanbevolen is een directe kabel verbinding.


Hallo @Probleem met internet en welkom op het forum! Hopelijk werkt alles weer goed en kan je weer zonder storing tv kijken. 

Zoals hierboven al wordt aangegeven kan de melding komen als de verbinding tussen de tv-ontvanger en de Experia Box niet optimaal is. De makkelijkste manier om dit te testen is om de tv-ontvanger eens bekabeld aan te sluiten en om te kijken of het dan wel goed gaat. Werkt dat goed, dan kan je kijken of het lukt om de draadloze verbindingsset (dvs) weer aan te sluiten. Kijk ook vooral eens in het topic: Storing oplossen Draadloze Verbindingsset sDVS] om de problemen op te lossen. 


Ik krijg dat alleen bij versneld spoelen van een uitzending. Maar het spoelen en de verbinding blijft gewoon doorgaan. Dus negeer ik het maar.

 

Dat heb ik dus ook alles werkt uitstekend alleen bij het spoelen dat irritantie scherm. Er is niets aan de hand. Het moden en de TV-kast zijn verbonden met een netwerkkabel en dat is gewoon goed. 
Ik denk dat de buffer te klein is van TV-box o.i.d.  
Maar dit oplossen zou wel lekker zijn


  1. Ik Heb steeds problemen tijdens een TV uitzending door een storing tussen de TV ontvanger en het modem. Ik heb een bekabelde verbinding. Hij geeft dus deze storing of het beeld staat even stil. Heeft iemand een oplossing voor dit probleem? Het is inderdaad irritant.

 

Mvgr,

 

Frans


Probeer eens een andere kabel of steek de kabel aan de modem-kant eens in een andere poort @fransvanelten 

Haal ook de kabel aan de decoderkant even los en plaats hem opnieuw totdat je klik voelt en hoort.

 


Beste NN,

 

Dat zal ik doen met de kabels. Voor de rest al alles geprobeerd. 

Ik had al modems gereset en TV ontvanger gereset. Kabels uit de muur, opnieuw gestart.

En opnieuw opgestart. Niks werkte dus.

Bedankt in ieder geval voor de suggestie.

 

Mvgr,

 

Frans 


Reageer