Skip to main content

Ik heb net 2x een DVS1200 aangeschaft, krijg deze echter niet gekoppeld.
Al meerdere malen de reset knop 3 sec. of langer ingedrukt gehouden, lampjes blijven echter rood.

Wil ze nu resetten en weer aan elkaar koppelen...

Als je die nieuw aangeschaft hebt zit er een duidelijke handleiding bij @Hans53 

Kijk anders hier eens:

 


@Hans53 

Eigenlijk is het beste om helemaal geen DVS te gebruiken.

Het 230 volt netwerk raakt steeds meer verstoord.

En het 230 volt netwerk is hier ook helemaal niet voor gemaakt.

 

Beste is een UTP kabel gebruiken.

 

@Hans53 

Welke KPN tv ontvanger heb je? 


Net KPN helpdesk uitvoerig aan de lijn gehad en helaas het niet kunnen oplossen ook. (wel zeer vriendelijke & behulpzame man).
De 2 DVS1200's herkennen elkaar niet, ga morgen wel even naar de winkel, mogelijk dat men daar nog een optie heeft en anders inderdaad over een bekabelde verbinding.


Oh ja, ik heb een KPN TV Ontvanger van : MODEL HMB@@^) ARCADYAN


HMB2260 dus :)


Had u voorheen ook een dvs? Deed die het niet meer en heeft u daarom een nieuwe set gekocht? 


Precies, ik had naar volle tevredenheid al 10 jaar de DVS200 goed werkend, alleen na een grote stroomstoring in mijn woonwijk afgelopen week, had ik mage last van haperend beeld & geluid.
Daarom besloten de DVS1200 aan te schaffen omdat deze stabieler zou zijn en beter tegen de altijd wel aanwezig spannings verschillen kan.
Helaas nog zonder resltlaat nu dus, denk er nu toch wel sterk over bekabeling te gaan aanleggen.


Zoals ik al vermelde, het 230 volt netwerk raakt steeds meer verstoord.

Daardoor werken de DVS’en steeds minder goed of helemaal niet.

UTP kabel is altijd de beste oplossing en scheelt ook nog eens veel energie.

 

OF via WIFI

Zie dit schema van KPN voor de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Groene lijn is UTP kabel

Optie 1, 2 en 3 is een super goed alternatief en je kunt de SuperWifi2 tegenwoordig ook huren bij KPN.

 


Hoi @Hans53, de DVS1200 wil helemaal niet koppelen dus? Ook niet als je de methode gebruikt die hier wordt beschreven: 

Via die stappen moeten de DVS1200 contact met elkaar krijgen. Je had het ook over DVS200, probeer je die er ook bij te koppelen of dat niet? De DVS1200 en DVS200 kunnen niet met elkaar overweg, dat is niet mogelijk.


@Jasper van KPN 

Zoals ik al schreef, raakt het 230 volt netwerk steeds meer verstoord.

Door laders, voedingsadapters, zonnepanelen, etc.

En het 230 volt netwerk is hier eigenlijk ook helemaal niet voor gemaakt.

Dit soort problemen gaan met een DVS alleen maar steeds meer toenemen.


Dat is het stroomnetwerk zeker, maar met de manier die daar wordt beschreven zijn de DVS in elkaar gestoken. Ze hebben dan een directe verbinding met elkaar, er zit geen stroomnetwerk tussen. Het koppelen op die manier moet goed gaan, anders zou het mogelijk een defect in een van de DVS’ kunnen aangeven.


@Jasper van KPN Volgens mij kunnen alle DVS’en wel met elkaar samenwerken, ook een 200 of een 650 met een 1200. Het is dan wel aan te bevelen om de 1200 bij het modem te plaatsen, zodat vanuit dat punt de hoogst mogelijke snelheid het net opgaat. Een DVS met een lagere snelheid dient dan bij het apparaat (pc of tv-ontvanger) geplaatst te worden.


@Jasper van KPN Volgens mij kunnen alle DVS’en wel met elkaar samenwerken, ook een 200 of een 650 met een 1200. Het is dan wel aan te bevelen om de 1200 bij het modem te plaatsen, zodat vanuit dat punt de hoogst mogelijke snelheid het net opgaat. Een DVS met een lagere snelheid dient dan bij het apparaat (pc of tv-ontvanger) geplaatst te worden.

En het geheel werkt dan op de snelheid van de langzaamste DVS, dus niet aan te bevelen om 1 langzamere DVS 2 koppelen aan 2 snelle DVS’en, maximum 3 totaal wordt ondersteund.

Â