Skip to main content
Beantwoord

Krijg ondertiteling niet weg bij Nederlandse programma's

• November 24, 2024
  • 14 reacties
  • 529 keer bekeken

Bij Nederlandse programma’s die ik opgenomen heb of terugkijk krijg ik ondertiteling niet weg.

Beste antwoord door Beregoed

KPN 45 minuten aan de telefoon gehad.

Uiteindelijk  de tv ontvanger gereserveerd naar fabrieksinstellingen en daarna

alle stappen gevolgd en weg ondertiteling.

Jullie bedankt voor het meedenken en kpn ook bedankt.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

14 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • November 24, 2024

Beste ​@Beregoed welke tv-decoder, merk en type, heb je van KPN in bruikleen?

• Auteur
  • Deelnemer
  • November 24, 2024

Diw7022

sagemcom , ja in bruikleen

en de nieuwste update is geïnstalleerd 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 24, 2024

Staat de ondertiteling op de DIW7022 soms aan? Het symbool is dan groen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • November 24, 2024

Nee, maar als ik een programma terugkijk heb ik ondertiteling en als ik dan bij ondertiteling ga kijken staat ie aan, heel raar.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 24, 2024

Daar is toch niks raars aan.

Staat aan zeg je. Dan klopt het dat je ook bij opnames de ondertiteling voor slechthorenden ziet.

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • November 24, 2024

Nog een keer op het ondertitelingsicoontje klikken, ​@Beregoed, dan zou de ondertiteling weg moeten zijn.

• Auteur
  • Deelnemer
  • November 24, 2024

@PeterG , ik bedoel, ondertiteling staat bij mij standaard uit, als ik een Nederlands gesproken programma kijk blijft de ondertiteling uit, is goed.

Als ik een opgenomen Nederlands gesproken programma ga kijken krijg ik ondertiteling (zonder dat ik dat wil) ga ik dan kijken in het menu, staat de ondertiteling aan terwijl ik dat niet zelf heb aangevinkt! Dat gaat dan soort van automatisch of zo! 

Dat is dus een probleem wat ik niet wegkrijg.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 24, 2024

Is dat bij alle Nederlands talige zenders?

1 tot en met 11, België?

Zet het eens uit via 

⚙ instellingen - Toegankelijkheid - ondertiteling. 

En/of een herstart. Houd op de afstandsbediening de aan/uit 6 seconden ingedrukt en kies voor herstarten. Dit duurt circa 45 seconden. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • November 24, 2024

Lukt niet.

Bedankt voor de hulp zover, maar ga morgen kpn bellen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • November 25, 2024

KPN 45 minuten aan de telefoon gehad.

Uiteindelijk  de tv ontvanger gereserveerd naar fabrieksinstellingen en daarna

alle stappen gevolgd en weg ondertiteling.

Jullie bedankt voor het meedenken en kpn ook bedankt.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Gelukkig is het dan met een reset van de TV+ box opgelost. 

Ruben Veger
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • January 9, 2025

Hier hetzelfde probleem. Een reset is hooguit een slechte work-around maar zeker geen oplossing.

Het aanzetten van Android TV Captions is nodig om het uiterlijk van de ondertiteling in apps als HBO Max en Disney+ aan te kunnen passen maar dit zet automatisch ook live TV ondertiteling aan van KPN!

Het uitzetten van de KPN ondertitel instelling zet ook de ondertiteling van Android weer uit maar of alles nu uit staat of niet, live TV blijft hele grootte ondertiteling weergeven.

Dit is duidelijk een fout, het is reproduceerbaar en bij deze aan KPN het verzoek de fout op te lossen.

• Topper
  • January 27, 2025

Is er enige verbetering op komst mbt. dit probleem? Ik ervaar hetzelfde: Nieuwe KPN TV+ box. Als ik de ondertiteling stijl van Disney+ wil aanpassen (want die is standaard heel lelijk) dan moet ik dat doen in de toegankelijkheid instellingen van de TV+ box. Om dit te activeren moet de ondertiteling op “Aan”. Als ik dan terug schakel naar TV kijken dan staat daar ook de ondertiteling aan. Dat wil ik niet. 

Ik ben dus genoodzaakt de ondertiteling steeds aan en uit te zitten in de instellingen, om een aangepaste ondertiteling stijl in Disney+ te kunnen zien, maar de ondertiteling uit te zetten op TV. Dit graag oplossen, KPN!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 27, 2025

Bij ondertiteling uit in menu neemt NLziet wel de ingestelde lay-out over als ik in de NLziet app zelf de ondertiteling aan zet.

Via gewoon tv kijken via "kpn" is ie dan uit.