Skip to main content
Beantwoord

Kun je bij de TV+ Box ook instellen dat opnames direct beginnen bij indrukken PLAY knop?

• October 16, 2025
  • 7 reacties
  • 92 keer bekeken

lenb
Slimmerik

Bij de Arris 2952 had je de mogelijk wanneer je in de opnamelijst het programma aan klikte was je wilde kijken de opname direct werd afgespeeld als je op de PLAY knop drukte.

Bij de DIW 7022 krijg je eerst ,,Speel Af’’ , daarna ,,Verder Kijken / Starten vanaf het Begin’’ en dan pas gaat de opname van start !

Nu is mijn vraag , is dit ergens in het menu in te stellen om direct te kijken door op PLAY te drukken of is het wat het is ?

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@lenb, ik ben hier naar op zoek gegaan en dit kan niet. 

Wij hebben een apart topic met feature requests (wensenlijst), daar kan je dit dus ook melden en ook gelijk handig voor andere meelezers. Zie hieronder. Ik neem dit zelf ook in ieder geval mee!

7 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 17, 2025

Wij hebben een apart topic met feature requests (wensenlijst), daar kan je dit dus ook melden en ook gelijk handig voor andere meelezers. Zie hieronder. Ik neem dit zelf ook in ieder geval mee!

lenb
Slimmerik
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 18, 2025

Wij hebben een apart topic met feature requests (wensenlijst), daar kan je dit dus ook melden en ook gelijk handig voor andere meelezers. Zie hieronder. Ik dit zelf ook in ieder geval mee!

Gelukkig is de lijst niet zo lang om ff door te nemen wat wel en niet kan 😉😊.

Ik ga wel even zoeken , toch bedankt.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 18, 2025

Dat was inderdaad even wennen toen ik 3 jaar geleden van i-TV naar TV+ ging. Nu krijg je door het gebruik van de OK knop steeds een tussenstap met het verhaaltje en de knop ‘speel af’. Dus 2 x kort op OK (TV+) in plaats van 1 x op Play (i-TV). Gelukkig hoef je je duim niet te verplaatsen.

Ik kan je vertellen dat dit verzoek niet in de feature lijst van wjb voorkomt. (gek genoeg). Er zijn er blijkbaar weinig die ook Play gebruikten in i-TV. Want als je ook daar de aanwijzingen via het scherm gebruikt gaat het via de OK knop.

Voor de zekerheid net nog doorgenomen (met zoekwoord opname via ctrl F op de laptop)

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • October 18, 2025

Dan ben ik een van degenen die wél de Play knop gebruikt in i-TV om afspelen van opnames te starten.  Was al wennen bij de laatste i-TV facelift van een paar jaar terug, waarna je niet meer direct met Play de (meest recent opgenomen afl van) een serie opname kon starten vanuit de hoofd opnamelijst, maar nu eerst met OK de serie opnamelijst moet selecteren.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • October 18, 2025

---

Ik kan je vertellen dat dit verzoek niet in de feature lijst van wjb voorkomt. (gek genoeg). Er zijn er blijkbaar weinig die ook Play gebruikten in i-TV. Want als je ook daar de aanwijzingen via het scherm gebruikt gaat het via de OK knop.

---

Maar ik heb dat verzoek wel al tijdens de pilot ingediend. Het antwoord was toen dat dat niet kon/kan. En volgens mij is er toen ook gezegd dat dat niet ging gebeuren.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 18, 2025

De lijst van wjb is pas van enkele maanden na de introductie. 

Dat verklaart wat mij betreft waarom het er niet in staat. Het is tijdens de pilot al geprobeerd, niet gelukt en afgewezen. 

Ik ben er nu helemaal aan gewend. Zelfs bij m'n moeder met de Arris VIP5202 doe ik het starten met de OK knop 🙄.

Ook in streamingdiensten moet je een stream starten met OK.

lenb
Slimmerik
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 18, 2025

Thanks , het is wel even wennen aan het nieuwe systeem maar al doende leert men zeiden we vroeger dan.

Ik ben wel nieuwsgierig hoe ouderen die alleen maar tv kijken en zappen omgaan met het systeem DIW 7022.

We gaan het zien , mocht ik nog vragen hebben dien ik mij weer aan.