Skip to main content
Beantwoord

Kun je ergens terugzien wat je eerder al eens hebt opgenomen?

• July 13, 2026
  • 9 reacties
  • 116 keer bekeken

Kun je ergens zien wat je al eerder hebt opgenomen..wil dus bepaald seizoen van een serie opnemen maar denk dat ik deze al eerder heb opgenomen en gezien

Beste antwoord door Wartywolfs

Op de tv ontvanger kun je in Geplande opnames de Titel en Zender van eerder opgenomen series zien (als je serie opname voor die serie nog niet hebt geannuleerd tenminste), maar helaas niet het seizoen.

Voorbeeld op Arris (gesorteerd op Alfabet om het zoeken te vergemakkelijken):

9 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 13, 2026

Nee, dat is nergens te zien. 

Dan maar opnemen. Zie je het ook gauw genoeg. 😎

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 13, 2026

Was er al “bang” voor maar dacht niet geschoten is altijd mis. Dank voor je antwoord 

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • July 13, 2026

Op de tv ontvanger kun je in Geplande opnames de Titel en Zender van eerder opgenomen series zien (als je serie opname voor die serie nog niet hebt geannuleerd tenminste), maar helaas niet het seizoen.

Voorbeeld op Arris (gesorteerd op Alfabet om het zoeken te vergemakkelijken):

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hallo ​@HG1963 welkom op de KPN KPN Community. Ik snap dat dit dan soms even onduidelijk is en verwarrend kan zijn. Ik neem je punten mee als feedback! Dank hiervoor en mocht je nog aanvullende vragen hebben stel die dan gerust!

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • July 15, 2026

Ja, het zou een welkome aanvulling zijn als er met de vraag van ​@HG1963 iets gedaan zou worden. Graag zelfs!

Juist vanwege het ‘nieuwe’ serie-opnemen en de vele herhalingen die in deze tijd worden uitgezonden, verlies ik op dit moment ook af en toe het overzicht. Van een paar series heb ik daarom in een doc vastgelegd welk seizoen ik als laatste gekeken heb. Maar persoonlijk vind ik dit een ‘lapmiddel’.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 15, 2026

Iets handiger bij de oranje buurman. 

Seizoenen die je al hebt gezien en de afleveringen verwijderd, worden niet opnieuw opgenomen. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • July 15, 2026

Iets handiger bij de oranje buurman. 

Seizoenen die je al hebt gezien en de afleveringen verwijderd, worden niet opnieuw opgenomen. 

Dan mag kpn daar eens gaan spieken 😃

Wat mij betreft is dit een feature request voor de tv+ box.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • July 15, 2026

Ja, het zou een welkome aanvulling zijn als er met de vraag van ​@HG1963 iets gedaan zou worden. Graag zelfs!

Juist vanwege het ‘nieuwe’ serie-opnemen en de vele herhalingen die in deze tijd worden uitgezonden, verlies ik op dit moment ook af en toe het overzicht. Van een paar series heb ik daarom in een doc vastgelegd welk seizoen ik als laatste gekeken heb. Maar persoonlijk vind ik dit een ‘lapmiddel’.

Tja, ik hou het tegenwoordig bij in een spreadsheet. Eén tabblad voor series en een tweede voor films. (Het geheugen wordt ook minder…)

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • July 15, 2026

Tja, ik hou het tegenwoordig bij in een spreadsheet. Eén tabblad voor series en een tweede voor films. (Het geheugen wordt ook minder…)

Ik had al heel lang een lijst van gekeken speelfilms. (Dat doe ik in een Google-doc omdat ik die zowel op pc als op mijn mobiel kan openen.)

Maar sinds ik om bovengenoemde redenen nu af en toe het overzicht verlies bij gekeken series, heb ik in hetzelfde Google-doc naast ‘Films’ ook een sectie ‘Series’ aangelegd. En bij zo'n serie vermeld ik dan bij welk seizoen ik gebleven ben.