Skip to main content
Vraag

Kun je ook een koptelefoon koppelen aan een soundbox?

• May 28, 2025
  • 30 reacties
  • 338 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

30 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 31, 2025

Ik heb sterk de indruk dat de Sagemcom apparaten beide niet erg geschikt zijn voor BT audio apparatuur. Het werkt niet/slecht. Ik moet bijvoorbeeld voor élk gebruik steeds weer ontkoppelen en opnieuw koppelen.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • May 31, 2025

Zou het nog uitmaken of de koptelefoons ook met andere apparaten gekoppeld zijn? (En die andere apparaten in de buurt zijn?)

Conclusie: Het is niet ideaal met een BT speaker (of koptelefoon) op zo'n Sagemcom apparaat volgens mij.

Ik weet dat een JBL Flip 6 pak ‘m beet een jaar geleden wel goed werkte op een TV+ Box (Sagemcom DIW7022).

Je moest voor het gebruiksgemak de afstandsbediening van de TV+ Box dan wel instellen om het volume altijd te regelen via de ontvanger. (Want in tegenstelling tot bijvoorbeeld een Chromecast met Google TV, schakelt de afstandsbediening van de TV+ Box niet vanzelf tussen infrarood voor de televisie en bluetooth voor een aangesloten luidspreker.) Dat werkte (meestal) ook goed als de bluetooth speaker niet aanstond of uitgezet werd (geluid dan via HDMI naar de televisie) en later aangezet werd (geluid via bluetooth naar de Flip 6).

Die Flip 6 was wel exclusief gekoppeld aan alleen de TV+ Box. (Ik weet niet of die überhaupt meerdere apparaten kan onthouden.) 

Geen idee of dat met de huidige TV+ Box nog goed werkt. Diezelfde Flip 6 (misschien met nieuwere firmware) aan een Chromecast met Google TV laat die Chromecast regelmatig vastlopen en automatisch resetten. 😬

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 31, 2025

Beste ​@Arjan van B mijn ervaring is dat sommige BT-apparaten maar met maximaal X andere apparaten verbinding kunnen hebben.

Zelf heb ik hoorapparaten die kunnen met maximaal 2 apparaten verbonden zijn, mijn mobiel en met mijn laptop.

Wil ik ze aan een 3e apparaat koppelen, dan moet ik eerst verbinding 1 of 2 opheffen.

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • May 31, 2025

iedere keer als ik de speaker opnieuw wil gebruiken, nadat de bluetooth speaker uit is geweest, komt er geen geluid naartoe. Dan komt het geluid weer uit de HDMI poort. Beide apparaten geven aan met elkaar verbonden te zijn. Pas als ik op de DIW7022 de speaker weer ontkoppel, en daarna weer koppel werkt het weer.

Ja klopt, met ontkoppelen en weer koppelen heb ik ook wel op de VSB3918 soms moeite. Wij gebruiken geen bluetooth headset bij de SB, dus ik weet niet of het echt hinderlijk is in dagelijks gebruik. Maar het koppelen kan beter. Maar eenmaal gekoppeld, werkt het bij mij wel. 

Dat klopt PeterG, de standaard ontvanger weer aangesloten,  de koptelefoons werken als vanouds. Het geluid komt nu weer uit de luidsprekers van de Grundig tv. De SB heeft natuurlijk wel een mooier geluid.

@JWMB51 Heb je beide koptelefoons wél kunnen koppelen met de DIW7022? 

Wat ​@JanD en ​@Arjan van B zegt zijn ook hele scherpe dingen. Op mijn bluetooth koptelefoon kunnen we ook max twee apparaten koppelen. Bijvoorbeeld twee telefoon's, maar niet tegelijk verbonden zijn. Misschien dat dat nog reden kan zijn waarom koppelen niet werkt bij ​@JWMB51 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • May 31, 2025

Ik weet niet of je koptelefoons kunt koppelen aan DIW7022. Ik gebruik een avantree apparaatje,  dat via een optische en usb kabel is verbonden met de TV en dat werkt prima. Overigens heb ik de koptelefoons afzonderlijk proberen te koppelen,  maar ook tesamen. De jbl koptelefoon kan 2 verbindingen tegelijk aan